UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Wykonywanie muzyki wielogłosowej wymaga dobrze rozwiniętego słuchu melodycznego. Słuch harmoniczny łączy analizę słuchową z umiejętnością dostrzegania i rozróżniania współbrzmień. Jego rozwój jest możliwy dopiero przy osiągnięciu dobrego poziomu słuchu melodycznego, który kształci się w fazie nauczania początkowego. Wprowadzanie utworów wielogłosowych nie powinno zatem stwarzać większych trudności w chórze dzieci, które wcześniej rozwijały swoje kompetencje wokalne w oparciu o muzykę jednogłosową.

W niniejszym śpiewniku znajduje się 35 utworów dwugłosowych, przeznaczonych do wykonania a cappella lub z akompaniamentem, usystematyzowanych pod kątem stopnia trudności: od jednogłosowych kompozycji z elementami dwugłosu po trudniejsze utwory dwugłosowe, zawierające dysonansowe współbrzmienia. Książkę kończą trzy kompozycje z fragmentami trzygłosowymi, stanowiące wprowadzenie do trzygłosu. Repertuar zawarty w śpiewniku to już istniejące, napisane wcześniej utwory czołowych polskich kompozytorów oraz utwory powstałe na zamówienie Akademii Chóralnej dla projektu „Śpiewająca Polska”. Każda z piosenek została opatrzona szeregiem różnorodnych zadań muzycznych przeznaczonych do wykonania przez chórzystów. Mają one na celu utrwalenie i rozszerzenie wiadomości z zakresu teorii muzyki i wykonawstwa oraz naukę czytania nut głosem.

Alicja Szeluga i Oliwia Kaczyńska

(treść z przedmowy)

Śpiewnik i akompaniamenty nabyć można w biurze Akademii Chóralnej: akademia.choralna@nfm.wroclaw.pl. Wydawnictwo dostępne jest tylko dla chórów Śpiewającej Polski.

 

Zawartość zbioru:

utwory a cappella:

1. Garbacz Joanna – Coś żywego

2. Szymon Godziemba-Trytek – Descycek pado

3. Szymon Godziemba-Trytek – Wsytko się zytko zazieleniło

4. Szymon Godziemba-Trytek – Tu będziesz lulał kochanie

5. Jan Krutul – W Arce Noego

6. Krzysztof Niegowski – Latawiec

7. Anna Maria Pawelec – Pastorałka

8. Marek Raczyński – Aniele Boże

9. Marek Raczyński – Morska przygoda

10. Beata Sibrecht – Śpij Aniołku

11. Piotr Szczepański (opr.) – Nie płacz Zosiu (mel. lud.)

 

utwory z fortepianem:

1. Andrzej Borzym – Chrapki zielonej żabki z cyklu „Przypadki chodzą po zwierzętach”

2. Andrzej Borzym – Kocie pazurki tra la la la z cyklu „Przypadki chodzą po zwierzętach”

3. Andrzej Borzym – Pióra czy kolce z cyklu „Przypadki chodzą po zwierzętach”

4. Zuzanna Falkowska – Muzyka 

5. Jan Krutul – Samba nietoperzy

6. Jan Krutul – Miała babulinka koziołecka

7. Jan Krutul – Na trzy-cztery!

8. Jan Krutul – Piosenka o Zielonookim Słońcu

9. Jan Krutul –  Tuimbe pamoja

10. Maciej Małecki – Biedronka-mgiełka

11. Maciej Małecki – Padaj, padaj deszczu wiosenny

12. Grzegorz Miśkiewicz – Mój balonik

13. Grzegorz Miśkiewicz – Pokochaj wiosnę

14. Grzegorz Miśkiewicz – Majowy deszczyk

15. Anna Maria Pawelec – Cień 

16. Anna Maria Pawelec – Piosenka o zapasowym kole

17. Anna Maria Pawelec - Pstrykowianie

18. Anna Maria Pawelec – Wiślana szanta

19. Anna Maria Pawelec – Zaczarowany odkurzacz

20. Anna Maria Pawelec – Zegary

21. Izabela Polakowska-Rybska – Moje miejsce na ziemi

22. Marek Raczyński – Zabawa interwałów

23. Anna Rocławska-Musiałczyk – Little baby, dear, good night

24. Sebastian Szymański – Dziwna muzyka wieczoru

 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie