UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
06
Stycznia 2018
sobota
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Hommage à Blues Brothers: między prawdą a żartem
Wykonawcy:

Bassem Akiki – dyrygent 
Zbigniew Zamachowski, Maciej Miecznikowski, Jolanta Szczepaniak
Artur Jurek – klawisze
Krzysztof Paul – gitara
Piotr Lemańczyk – bas
Roman Ślefarski – perkusja 
Instrumentaliści NFM Filharmonii Wrocławskiej 
NFM Orkiestra Leopoldinum 

 

 

Program:

Utwory z filmu Blues Brothers w aranżacji Wiesława Świderskiego:
Peter Gunn 
Everybody Needs Somebody to Love
Rawhide
Shake a Tail Feather 
Think
Minnie the Moocher 
Soul Man
Sweet Home Chicago

***

She Caught the Katy 
Jailhouse Rock 
Kiedy byłem małym chłopcem (muz. i sł. T. Nalepa)
Ghost Riders in the Sky 
The Old Landmark 
Stand by Your Man 
Gimme Some Lovin'
New Orleans 

 

fot. Andrzej Świetlik

Urok tanich drani, oldskulowy styl nie do podrobienia, niewyczerpana energia i zaraźliwy optymizm, którego tytułowym braciom nie brakuje, choć wciąż pakują się w tarapaty – oto tajemnica sukcesu Blues Brothers. Duet debiutował w amerykańskim programie komediowym Saturday Night Live, ale popularność na całym świecie zyskał dzięki filmowi z 1980 r. – komedii muzycznej z plejadą gwiazd (takich jak Aretha Franklin, Steven Spielberg czy Ray Charles), pełnej samochodowych kraks, widowiskowych scen tanecznych, a przede wszystkim niesamowitej muzyki. Jake Blues wychodzi z więźnia i wraz z bratem Elwoodem postanawia uratować przed zamknięciem bankrutujący sierociniec, w którym się obaj wychowali. Reaktywują swój dawny, nieprzynoszący wcześniej profitów zespół i ruszają w trasę koncertową po USA. Fabuła jest pretekstem do pojawienia się w filmie znakomitych piosenek, które podbiły świat i wywołały modę na soul i rhythm and blues.

Kto nie tańczył choć raz do Everybody Needs Somebody to Love, piosenki, z której przesłaniem trudno się nie zgodzić? Kto nie słyszał nigdy uporczywego i odrobinę złowieszczego ostinata gitary i fortepianu, najbardziej charakterystycznego motywu z Blues Brothers? To temat z serialu detektywistycznego Peter Gunn z lat 50. Z kolei Jailhouse Rock to przebój samego Elvisa Presleya. Gimme Some Lovin’, hit z lat 60., bracia Blues śpiewają w barze dla miłośników country, na estradzie za kratami. Po paru taktach wyjaśnia się, skąd taka aranżacja wnętrza – niezadowolona publiczność ma zwyczaj rzucania butelkami w artystów. Bohaterzy ratują się wykonaniem tematu z westernowego serialu Rawhide – ballada o pracy pastucha bydła przypada słuchaczom do gustu. Wiecznie młoda Minnie the Moocher, piosenka z 1931 r., swoją nieustającą popularność zawdzięcza scatowemu refrenowi powtarzanemu przez publiczność.

Te i inne przeboje w obowiązkowych czarnych okularach, kapeluszach i białych skarpetkach do garniturów wykonają Zbigniew Zamachowski i Maciej Miecznikowski wraz z Jolantą Szczepaniak i muzykami NFM. Zamachowski, szerokiej publiczności znany jako aktor, był wielokrotnie doceniany i nagradzany za talent wokalny. Piosenkarz Maciej Miecznikowski poczuciem humoru i dystansem do świata i samego siebie dorównuje braciom Blues. Jolanta Szczepaniak jest prawdziwą osobowością polskiego jazzu i soulu. Doborowa obsada i skrząca się radością muzyka gwarantują, że po koncercie będziemy nucić bluesowe przeboje przez wiele dni, a dobry humor nie opuści nas do końca karnawału.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Brak
  • Bilet VIP
  • Bilet VIP & VIP Room
100 PLN
150 PLN
I kategoria Brak
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
  • Karta Melomana N
  • Karta Melomana U
80 PLN
60 PLN
72 PLN
54 PLN
II kategoria Brak
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
60 PLN
40 PLN
III kategoria Brak
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
40 PLN
25 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi.
Bilety wyprzedane

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 50
05
stycznia 2018 | piątek
godz. 19:00
Festiwal Noworoczny NFM
NFM, Sala Główna
Gala Noworoczna: między słowami a muzyką
Małgorzata Walewska, Joanna Woś
07
stycznia 2018 | niedziela
godz. 12:00
Festiwal Noworoczny NFM
NFM, Sala Główna
Gala Noworoczna: między słowami a muzyką
Małgorzata Walewska, Joanna Woś
07
stycznia 2018 | niedziela
godz. 19:00
Festiwal Noworoczny NFM
NFM, Sala Główna
Mozart: Gran Partita
Jerzy Stuhr, Amadeus Wind Ensemble

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie