UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
16
Września 2018
niedziela
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Verdi – Requiem
Wykonawcy:

Sir John Eliot Gardiner – dyrygent
Corinne Winters – sopran
Ann Hallenberg – mezzosopran
Edgaras Montvidas – tenor
Gianluca Buratto – bas
Monteverdi Choir
Orchestre Révolutionnaire et Romantique

Program:

Giuseppe Verdi Messa da Requiem

sir John Eliot Gardiner / fot. Sim Canetty Clarke

Po zeszłorocznym entuzjastycznie przyjętym występie sir John Eliot Gardiner, legenda dyrygentury, powraca na festiwal, aby poprowadzić finałowy koncert, podczas którego usłyszymy jedno z największych dzieł oratoryjnych w historii – Messa da Requiem Giuseppe Verdiego. Maestro wystąpi ze swoimi fantastycznymi zespołami Monteverdi Choir oraz Orchestre Révolutionnaire et Romantique.

W Requiem z 1874 roku podziwiamy cały dramaturgiczny i psychologiczny geniusz Verdiego, nieograniczony konwencjami opery. Autor trzydziestu dzieł scenicznych był fachowcem od muzycznego budowania napięcia i powodowania łez wzruszenia u publiczności, jednak jego msza żałobna to nie tylko kolejny pełen rozmachu utwór, który błyskawicznie stał się hitem. To świadectwo autentycznych przeżyć wielkiego kompozytora bolejącego nad stratą przyjaciela i bardzo osobista refleksja nad skończonością życia. Utwór pełen operowej dramaturgii, zapierających dech w piersiach partii chóralnych, potężnego brzmienia orkiestry i błyskotliwych arii solistów został po raz pierwszy wykonany w rocznicę śmierci pisarza Alessandra Manzoniego, opłakiwanego przez cały włoski naród. Najbardziej znany i przejmujący fragment arcydzieła to Dies irae – opis „dnia gniewu”, czyli sądu ostatecznego. Spada on na słuchacza jak grom z jasnego nieba. Motywy melodyczne z tej dominującej części pojawiają się w najważniejszych momentach całej mszy. Lacrimosa brzmi jak autentyczny szloch, anielskie Lux aeterna podnosi na duchu i daje nadzieję życia wiecznego (choć towarzysząca solistom gra orkiestry z początku przywodzi na myśl przemarsz konduktu pogrzebowego). Dzieło kończy się optymistycznie: sopran wykonuje cichą modlitwę Libera me, Domine, de morte aeterna („Wybaw mnie, Panie, od śmierci wiecznej”). To właśnie soliści przekazują wielki emocjonalny ładunek tekstu utworu, natomiast orkiestra odpowiada za dramatyczne efekty, uzyskane m.in. dzięki obecności czterech dodatkowych trębaczy przywołujących na myśl trąby z Apokalipsy.

Tak intensywne uczuciowo dzieło jest idealnym repertuarem dla Orchestre Révolutionnaire et Romantique, chwalonej właśnie za wielką ekspresyjność i stylistyczną wierność estetyce epoki. Zespół został założony przez Gardinera trzydzieści lat temu, aby spojrzeć na repertuar dziewiętnasto- i dwudziestowieczny z ciekawością i szacunkiem właściwym wykonawcom muzyki dawnej. Natomiast Monteverdi Choir towarzyszy Gardinerowi od początku jego kariery, czyli od przełomowych dla wykonawstwa historycznego lat 60., i jest bezspornie uznawany za jeden z najlepszych chórów świata. Oba zespoły działają pod patronatem księcia Walii.

Kochane przez publiczność majestatyczne Requiem Verdiego w mistrzowskim wykonaniu Gardinera i jego zespołów jest jak spełnienie marzeń melomanów. Finał tegorocznej edycji, wpisujący się w najlepsze tradycje festiwalu Wratislavia Cantans, nie pozostawi nikogo obojętnym.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Dostępne
  • Bilet VIP
  • Bilet VIP & VIP Room
250 PLN
350 PLN
I kategoria Dostępne
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
200 PLN
180 PLN
II kategoria Dostępne
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
160 PLN
140 PLN
III kategoria Brak
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
110 PLN
90 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi. Pula miejsc w przedsprzedaży jest ograniczona. / Tickets for this event are not refundable. The pool of Early Bird tickets is limited.

Podobne wydarzenia

07
września 2018 | piątek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
Król Roger
J. Kaspszyk, M. Kwiecień
08
września 2018 | sobota
godz. 17:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Czerwona
Historia żołnierza
Igor Strawiński
08
września 2018 | sobota
godz. 21:00
Wratislavia Cantans
kościół Uniwersytecki pw. Najświętszego Imienia Jezus
Duchowa stolica Polski
 
09
września 2018 | niedziela
godz. 17:00
Wratislavia Cantans
Oratorium Marianum
Młodzi Mistrzowie – Motety
 
09
września 2018 | niedziela
godz. 20:00
Wratislavia Cantans
kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja
Media vita in morte sumus
 
10
września 2018 | poniedziałek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Czarna
Love is(n’t) in the air | Koncert w ramach MusMA
 
11
września 2018 | wtorek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja
In Paradisum
 
12
września 2018 | środa
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
Synagoga pod Białym Bocianem
Monteverdi – Madrigali guerrieri et amorosi
 
13
września 2018 | czwartek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
Madame Curie
Opera Elżbiety Sikory w NFM
14
września 2018 | piątek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
In tempore belli
 
15
września 2018 | sobota
godz. 17:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Czerwona
Rozprawa o dobrowolnej niewoli
 
15
września 2018 | sobota
godz. 21:00
Wratislavia Cantans
kościół św. Stanisława, Doroty i Wacława
Moc ukraińskiego śpiewu
 
16
września 2018 | niedziela
godz. 12:00
Wratislavia Cantans
Oratorium Marianum
Vaghezze e ricercari – muzyczne skarby Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie