UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
31
Stycznia 2019
czwartek
godz. 19:00
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław
Belgijskie kwartety wiolonczelowe
Wykonawcy:

Polish Cello Quartet:
Tomasz Daroch, Wojciech Fudala, Krzysztof Karpeta, Adam Krzeszowiec – wiolonczele

Program:

J. Absil Quatuor pour violoncelles op. 28
M. de Jong Cello-Kwartet op. 44
R. Chevreuille Quatuor pour violoncelles op. 24
R. Moulaert Choral varié pour quatre violoncelles

Polish Cello Quartet / fot. Łukasz Rajchert

Z końcem stycznia wraz Polish Cello Quartet wyruszymy w niezwykłą muzyczną wyprawę do… Belgii. Zespół, znany z promowania twórczości przeznaczonej na kwartet wiolonczelowy, zwykł zaskakiwać swoich słuchaczy nietuzinkowym repertuarem, będącym efektem ciągłych poszukiwań artystów zgłębiających zapomnianą literaturę muzyczną, a także chętnie wykonujących nowe, często dedykowane im utwory.

Bohaterowie wieczoru tym razem zaprezentują słuchaczom aż cztery kompozycje autorstwa belgijskich artystów, których lata dojrzałości twórczej przypadają na pierwszą połowę XX stulecia. Na początku zabrzmi dzieło Jeana Absila – kompozytora i organisty, wieloletniego wykładowcy konserwatorium muzycznego w Brukseli. Urodzony w latach 90. XIX stulecia artysta wychował się w duchu muzyki wielkich mistrzów późnego romantyzmu – Richarda Wagnera i Richarda Straussa. Na kształt jego osobowości twórczej niewątpliwy wpływ miały inspiracje innowacyjnym językiem kompozytorskim, które wstrząsnęły muzycznym światem pierwszych dekad XX wieku. Uwagę zespołowi wiolonczelowemu poświęcił również Marinus de Jong – zaledwie dwa lata starszy od Absila pianista i kompozytor, cieszący się uznaniem europejskiej i amerykańskiej publiczności. Artysta pozostawił po sobie niemal 200 dzieł, w których niejednokrotnie odnosił się do muzyki dawnej – w tym do tradycji chorału gregoriańskiego. W programie odnajdziemy również nazwisko Raymonda Chevreuille’a – twórcy, który w dużej mierze był muzycznym samoukiem (musiał porzucić studia w belgijskim konserwatorium). Artysta początkowo silnie inspirował się twórczością Strawińskiego, Straussa i Berga, przez lata próbując wykreować swój własny styl kompozytorski. W finale wieczoru usłyszymy dzieło najstarszego z belgijskich twórców kwartetów wiolonczelowych – Raymonda Moulaerta. Artysta przyszedł na świat w połowie lat 70. XIX stulecia, a swoją pracę kompozytorską z powodzeniem łączył z działalnością pedagogiczną. W jego dorobku odnaleźć możemy dzieła przeznaczone na różnorodną obsadę, oscylujące między stylistyką impresjonizmu i coraz śmielszymi brzmieniami charakterystycznymi dla muzyki XX wieku.

Jednym z celów działającego od ośmiu lat Polish Cello Quartet jest zapoznanie szerszych kręgów publiczności z muzyką przeznaczoną na zespół kameralny złożony wyłącznie z wiolonczel. Oryginalne brzmienie takiego kwartetu niewątpliwie przykuwa uwagę melomanów, stąd też artyści są regularnie zapraszani do udziału w międzynarodowych wydarzeniach muzycznych, takich jak Wratislavia Cantans, Internationaal Kamermuziekfestival Schiermonnikoog, Q’arto Mondi czy Jazztopad. Otwartość członków Polish Cello Quartet na nowe brzmienia i eksperymenty sprawia, że muzycy chętnie (i z powodzeniem) wykonują również współczesne, często dedykowane im dzieła. Eksplorowanie niezwykłego świata muzyki wiolonczelowej nie byłoby możliwe, gdyby nie doskonała umiejętność współpracy. W uzyskaniu różnorodnego brzmienia i spójnej interpretacji każdego dzieła pomaga artystom demokratyczny charakter pracy na scenie. Nie tylko zapewnia on doskonałe przygotowanie repertuaru, lecz także tworzy między kameralistami przestrzeń dialogu – tak istotnego w grze zespołowej.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP Ostatnie miejsca
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
35 PLN
25 PLN
10 PLN

Podobne wydarzenia

13
grudnia 2018 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Crescendo
 
20
grudnia 2018 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Spadkobiercy Szymanowskiego
 
17
stycznia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Sonety miłosne
 
24
stycznia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Repercussion
 
07
lutego 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Bachowskie sonaty
Marcin Masecki / Marcin Markowicz
21
lutego 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Kalejdoskop
 
07
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Silius Trio
 
21
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Stabat Mater
 
28
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Wiosenne melancholie
 
04
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Biała róża
 
05
kwietnia 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Recital fortepianowy Ewy Pobłockiej
Bach | Das Wohltemperierte Klavier
25
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Triumf Miłości
 
09
maja 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Pejzaż bez Ciebie
 
15
maja 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Mozart | Missa brevis
Soliści Capella Cracoviensis
30
maja 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna
Sonaty skrzypcowe | Bomsori Kim i Rafał Blechacz
 
09
czerwca 2019 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Sonaty kreutzerowskie
 
19
czerwca 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Jedyne takie trio
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie