Artystka obdarzona głosem o niezwykłej ciemnej barwie, dużej skali, a także biegłości, co umożliwia jej wykonywanie bardzo różnorodnego repertuaru – od muzyki dawnej przez utwory G. Rossiniego, G. Verdiego i R. Wagnera po muzykę współczesną. Jest absolwentką krakowskiej Akademii Muzycznej (dyplom z wyróżnieniem). Jako stypendystka DAAD ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe oraz operowe w Hochschule für Musik Karlsruhe. Jest laureatką renomowanych konkursów wokalnych m.in. w Atenach (Grand Prix Maria Callas) i ‘sHertogenbosch. Brała udział w licznych festiwalach w Warszawie, Wrocławiu, Wiedniu, Berlinie, Paryżu i innych miastach.
Współpracuje m.in. z Deutsche Oper i Komische Oper w Berlinie, Nationaltheater Mannheim, Badisches Staatstheater Karlsruhe, Theater an der Wien, a także operami w Helsinkach, Malmö, Montpellier, Tuluzie i Trieście. Do licznych partii operowych, które wykonuje, należą takie role jak: Dalila w operze Samson i Dalila C. Saint-Saënsa, tytułowa Carmen w operze G. Bizeta,Fidès w Proroku G. Meyerbeera, Fryka i Erda w Pier-ścieniu Nibelunga R. Wagnera, Ulryka w Balu maskowym i Quickly w Falstaffie G. Verdiego, Olga w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Izabela we Włoszce w Algierze G. Rossiniego, Ratmir w operze Rusłan i Ludmiła M. Glinki. Jest także odtwórczy głównych partii w operach G.F. Händla. Śpiewacz-ka stale koncertuje z takimi zespołami, jak m.in. NOSPR, Orkiestra Filharmonii Narodowej, Sinfonia Varsovia, Münchner Philharmoniker, Kölner Philharmonier, Royal Concertgebouw Orchestra, Mozarteumorchester Salzburg, Orchestre Philharmonique de Radio France, Deutsche Händel Solisten i Combattimento Consort Amsterdam.
Za swoje osiągnięcia artystyczne została uhonorowana Europejską Nagrodą Kultury. W 2011 r. nadano jej ho-norowy tytuł opery niemieckiej – Kammersängerin. Od 2003 r. prowadzi klasę wokalną w krakowskiej Akademii Muzycznej, a od 2016 r. jest profesorem w Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin.