Koncerty kameralne
Silius Trio
18.01.2017
śr.
20:00
NFM, Sala Kameralna
Program:

V. d'Indy Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian op. 29

***

L. van Beethoven Trio D-dur op. 70 nr 1 „Duch”

P. Hindemith Kwartet na klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian

Pobierz omówienie
Wykonawcy:

Silius Trio:
Ewa Danilewska – fortepian
Marcin Danilewski – skrzypce
Maciej Kłopocki– wiolonczela
Jan Jakub Bokun – klarnet

Lokalizacja:
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 16 do 50 zł

Powstałe ponad rok temu Silius Trio ma już na swoim koncie szereg występów z różnorodnym repertuarem kameralnym zawierającym zarówno hity muzyki poważnej, jak i kompozycje mniej znane. Tym razem do zespołu dołączy Jan Jakub Bokun – wybitny klarnecista i dyrygent, wykładowca wrocławskiej Akademii Muzycznej.

W różnorodnym programie zbliżającego się koncertu każdy znajdzie coś dla siebie. O ile nazwiska Hindemitha czy Beethovena znane są szerszemu gronu melomanów, to warto przedstawić postać Vincenza d’Indy, którego śpiewne Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian op. 29 stanie się centralnym punktem programu zbliżającego się wieczoru. Kompozycja ta, jak zresztą cała twórczość d’Indy’ego, to esencja muzyki francuskiej przełomu XIX i XX wieku. Uczeń i kontynuator Césara Franka, który dla muzyki rzucił studia prawnicze, był jednocześnie wielkim fanem rodzimej muzyki ludowej, a także wielbicielem twórczości Liszta i Wagnera (w latach 1876–91 nie opuścił ani jednego festiwalu w Bayreuth!). Fascynowała go także muzyka dawna – m.in. dzięki niemu znamy dziś twórczość Monteverdiego, Rameau i Glucka. Spełniał się również jako nauczyciel kompozycji, wychowując kolejne pokolenie wpływowych twórców, takich jak choćby Erik Satie czy Edgar Varèse.

Beethovenowski „Duch” to niewątpliwie jeden z utworów-zagadek kompozytora. Dzieło to powstało w tym samym roku, w którym artysta stworzył m.in. dwie doskonałe symfonie: V Symfonię c-moll (zwaną „Symfonią losu”) i VI Symfonię „Pastoralną”. Do dziś nikt nie jest pewien, skąd wziął się enigmatyczny tytuł wspomnianego Tria fortepianowego D-dur – być może miał on związek z ówczesnymi planami Beethovena dotyczącymi napisania opery pt. Makbet, która niestety nigdy nie ujrzała światła dziennego. I choć brzmienie Tria D-dur, podobnie jak całej twórczości Beethovena, jest odległe stylowi muzycznemu Hindemitha – wszak kompozytorów tych dzielą ponad cztery(!) pokolenia – to jednak obaj rodacy należeli do najbardziej znaczących kompozytów w całym kraju (i nie tylko). Twórczość ich obu charakteryzowała także bezkompromisowość przejawiająca się m.in. w odważnych, pełnych eksperymentów pomysłach.

 

 

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Smyczkowe sekstety
Tarcholik / Pujanek / Krzeszowiec / Micker
09.05
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Classic & Around The World
German Brass
23.05
czw.
19:00
NFM, Sala Główna
Cello Symphony
Koncert Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej
12.07
pt.
19:00
NFM, Sala Główna
Krzyżowa-Music. Muzyka dla Europy
Koncert kameralny w ramach festiwalu Krzyżowa-Music
01.09
niedz.
18:00
NFM, Sala Czerwona

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się