UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

SALA GŁÓWNA z 1800 miejscami siedzącymi składa się z: parteru, amfiteatru, chóru i trzech balkonów.

Parter to część widowni w układzie amfiteatralnym znajdująca się przed sceną. Na parterze ilość miejsc jest zmienna – podczas koncertów wymagających bardzo dużej obsady artystycznej  scena może zostać  powiększona kosztem pierwszych trzech lub pięciu rzędów foteli.
Amfiteatr to miejsca w układzie wznoszącym, tzn. każdy kolejny rząd jest nieco wyżej od wcześniejszego. Ta cześć widowni znajduje się wzdłuż parteru po prawej i lewej stronie oraz za parterem.
Chór to część sali ponad sceną, usytuowana nad tylną częścią sceny oraz po bokach. Miejsce to przeznaczone jest dla chórzystów, natomiast w trakcie koncertów bez udziału chóru, ta część sali jest elementem widowni – publiczność siedząca tam ma niezwykłą możliwość popatrzenia dyrygentowi w oczy, zajrzenia w nuty orkiestrze i obserwowania całej sali z nietypowej perspektywy.

Trzy balkony ulokowane są jeden nad drugim, powyżej parteru i amfiteatru, a balkon 2 również ponad chórem.

Akustyka Sali Głównej

Została zaprojektowana i zrealizowana przez nowojorską Artec Consultants Inc (grupa Arup). Jest dostosowywana indywidualnie do każdego repertuaru – puste przestrzenie okalające salę i ruchome ściany (technologia box in box) oraz podwieszane sufity opuszczane do odpowiedniej wysokości pozwalają na regulację długości wybrzmienia dźwięku.

Wszystkie sale koncertowe NFM są odizolowane akustycznie (przez specjalne dylatacje i wibroizolatory) od pozostałej części budynku, a przede wszystkim od źródeł hałasów i drgań zewnętrznych (w tym ulicznych). Reżimowi akustycznemu podporządkowano także wszystkie instalacje, aby pracowały bezszelestnie, m.in. system klimatyzacji nawiewowej montowanej pod każdym z foteli. Dzięki najwyższym standardom akustycznym podczas koncertów w NFM nie usłyszymy żadnych innych dźwięków niż muzyka.

Sala Główna jest wyposażona także w wysokiej klasy systemy nagłośnienia, oświetlenia, projekcji i nagłośnienia kinowego oraz profesjonalny sprzęt do realizacji nagrań.

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie