UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
10
Lutego 2016
środa
godz. 19:00
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław
Christine Schornsheim i Soliści Wrocławskiej Orkiestry Barokowej
Wykonawcy:

Christine Schornsheim – pianoforte
Dóra Ombodi – flet
Zbigniew Pilch – skrzypce
Dominik Dębski – altówka
Jarosław Thiel – wiolonczela

Program:

C.Ph.E. Bach Kwartet G-dur na flet, altówkę, wiolonczelę i pianoforte Wq. 95, H. 539
W.A. Mozart Kwartet fortepianowy Es-dur KV 493
***
C.Ph.E. Bach Sonata G-dur na flet i b.c. Wq. 133, H. 564 „Hamburska”
W.A. Mozart Kwartet fortepianowy g-moll KV 478

Czas trwania koncertu: [90']

Zbigniew Pilch, fot. T. Kułak

Historia ma do potomków Johanna Sebastiana Bacha pewien żal. Po śmierci lipskiego kantora ani jedno z jego wielu dzieci nie zadbało o to, by zabezpieczyć dorobek artystyczny ojca, co sprawiło niemały kłopot późniejszym badaczom muzyki. Z drugiej strony kolejne pokolenia kompozytorów mają za co być wdzięczne synom Bacha – byli oni ostatnimi z rodziny, którzy wpłynęli na dalszy rozwój muzyki. Wśród potomków Bacha niewątpliwie wyróżnia się syn z pierwszego małżeństwa – Carl Philipp Emanuel. Wykorzystując to, co najlepsze w twórczości ojca i uzupełniając o własne innowacje, wpłynął na późniejszy kształt muzyki XVIII wieku. Gdyby nie on, najprawdopodobniej nie byłoby twórczości Haydna, przynajmniej w znanej nam postaci, a co za tym idzie, również i Mozarta. W przeciwieństwie do swojego ojca, z zamiłowaniem poświęcającego się muzyce religijnej, Carl Philipp Emanuel tworzył przede wszystkim muzykę świecką. Zobowiązywało go do tego również stanowisko na dworze Fryderyka II Hohenzollerna. W związku z tym wpłynął na niezwykły rozwój grywanych na dworach sonat, utworów zespołowych czy koncertów. Nic więc dziwnego, że twórczość jednego z ostatnich Bachów zyskała tak wielkie uznanie klasyków. Tym bardziej, że o kolejnych członkach rodu, oczywiście poza wyjątkowym Wilhelmem Friedemannem Bachem, historia już prawie nie pamięta. Muzyczne zdolności przejawiał jedynie jeden z wnuków mistrza baroku – Wilhelm Friedrich Ernst. Później kompozytorski talent w rodzinie widocznie wygasł.
Kolejny koncert Akademii Mozartowskiej w Narodowym Forum Muzyki poświęcony będzie nie tylko Mozartowi, ale również twórcy, który wyznaczył drogę klasykom znacznie wcześniej, niż zrobił to Joseph Haydn. Christine Schornsheim, specjalistce wykonawstwa muzyki baroku i klasycyzmu, która tym razem zasiądzie przed pianoforte (prototypie fortepianu), towarzyszyć będą soliści Wrocławskiej Orkiestry Barokowej: Dóra Ombodi, Zbigniew Pilch, Dominik Dębski i Jarosław Thiel.

Cennik:

VIP – 80 zł
N – 60 zł
U – 40 zł

Cennik biletów dla uczniów i studentów szkolnictwa muzycznego

U – 20 zł
Uwaga: nie przyjmujemy zwrotów biletów na ten koncert

Bilety wyprzedane

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Wdrożenie e-usług w Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu - etap 2 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 oś priorytetowa 6. Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego o kulturalnego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), działanie 6.5. Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową.