UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
30
Marca 2017
czwartek
godz. 19:00
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Z Brazylii do Argentyny
Wykonawcy:

Ewa Majcherczyk – sopran
Oktet wiolonczelowy Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej:
Jelena Očić
Mats Lidström       
Roberto Trainini
Hyun-Jung Berger
Polish Cello Quartet:
Tomasz Daroch
Krzysztof Karpeta
Adam Krzeszowiec       
Wojciech Fudala

Program:

H. Villa-Lobos Bachianas Brasileiras nr 1: Introdução (Embolada), Prelúdio (Modinha), Fuga (Conversa)
H. Villa-Lobos Bachianas Brasileiras nr 5: Ária (Cantilena), Dança (Martelo)
***
M. O'Brien Tres danzas populares argentinas na kwartet wiolonczelowy: Carnavalito, Zamba, Chacarera
A. Piazzolla Pory roku na 8 wiolonczel (aranż. J. Barralet)

Polish Cello Quartet / mat. prasowe zespołu

Dwudziestowieczna „muzyka poważna” rodem z Ameryki Południowej, choć wpisuje się w szeroki nurt klasyki wywodzącej się ze Starego Świata, jednocześnie czerpie obficie z najlepszych lokalnych źródeł. Przekonują o tym kompozycje Heitora Villi-Lobosa oraz Astora Piazzolli, które zabrzmią podczas wyjątkowego koncertu kameralnego. Tego wieczoru wybitni wiolonczeliści, tworzący oktet Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej, oraz sopranistka Ewa Majcherczyk zabiorą słuchaczy w muzyczną podróż z Brazylii do Argentyny.   
Pierwszym przystankiem w ramach tej wyprawy będą Bachianas Brasileiras Villi-Lobosa – utwory nawiązujące do rozpoznawalnych cech brazylijskiej muzyki ludowej i rozrywkowej, w których kompozytor zastosował ścisłe zasady barokowego kontrapunktu, tytułem cyklu zaś oddał hołd wielkiemu lipskiemu kantorowi. Trzyczęściowe Bachianas Brasileiras nr 1 z 1930 roku zabrzmią w wykonaniu orkiestry wiolonczelowej, natomiast w piątym i znacznie późniejszym dziele z tego cyklu do instrumentalistów dołączy śpiewaczka. Przypadnie jej zaszczyt wykonania przejmującej Árii, bodaj najsłynniejszej kompozycji Brazylijczyka, która zachwyca namiętnymi wokalizami. Równie fascynująca jest taneczna część druga, w której pojawiają się powtarzane frazy „Lá! Liá! Liá! Liá!”, naśladujące ptasie trele.

Spotkanie z muzyką Argentyny upłynie tego wieczoru pod znakiem Tres danzas populares Michaela O’Briena – współczesnego kompozytora, który wykorzystuje swoją wiedzę etnomuzykologiczną zdobytą podczas badań nad argentyńską muzyką ludową. Następnie przyjdzie czas na słynne Pory roku Piazzolli, które są specyficznym, bo utrzymanym w stylistyce tango nuevo, odpowiednikiem barokowego arcydzieła Vivaldiego. Tango nuevo zachowuje zmysłowy charakter oraz porywającą rytmikę, które przesądzają o niepodrabialnym charakterze tego argentyńskiego tańca, a jednocześnie w twórczy sposób włącza w swój nurt elementy muzyki poważnej i jazzu.  Zwykle Estaciones Porteñas są wykonywane z wykorzystaniem instrumentarium typowego dla tanga (bandoneonu, skrzypiec, gitary, kontrabasu). Osiem wiolonczel w rękach tak znakomitych instrumentalistów z pewnością odda jednak wszelkie niezbędne dla tego tańca niuanse brzmieniowe.


Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP Brak
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne Brak
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
30 PLN
20 PLN
Bilety wyprzedane

Podobne wydarzenia

02
kwietnia 2017 | niedziela
godz. 11:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Matinée: Pod niebem Paryża
06
kwietnia 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Recital gitarowy Krzysztofa Pełecha
Ostatnie miejsca: 40
20
kwietnia 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Mozart Piano Quartet
27
kwietnia 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Meccore String Quartet
04
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Sonaty majowe
06
maja 2017 | sobota
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Prawykonania
07
maja 2017 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna KGHM
Konstanty Andrzej Kulka i goście
11
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Romantycy
18
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Janusz Olejniczak – Songs of travel
25
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Mediateka
Kwintety fortepianowe
01
czerwca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Dęte i strunowe
08
czerwca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Opus Number Zoo
22
czerwca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Pamiątka z Florencji

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Wdrożenie e-usług w Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu - etap 2 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 oś priorytetowa 6. Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego o kulturalnego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), działanie 6.5. Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową.