Pugs and Crows to grupa instrumentalistów z Vancouver, którzy grając ze sobą już od ponad 10 lat, w sposób oryginalny przeszczepiają elementy form klasycznych, indie rocka i creative music na grunt tak zwanej muzyki West Coast. Złożony z niebywale różnorodnych artystów i prezentujący istną mieszankę gatunkową zespół jest dzisiaj jedną z muzycznych wizytówek kanadyjskiej metropolii. Do ostatniego swojego projektu zaprosił zaprzyjaźnionego gitarzystę, legendarnego Tony’ego Wilsona, który jako przedstawiciel nurtu „zachodniego” wpisał się znakomicie w zespołową ideę krzyżowania gatunków. Trzon kolektywu tworzą: Catherine Toren – pianistka z gruntownym wykształceniem klasycznym, Meredith Bates – skrzypaczka z zacięciem folkowym, Cole Schmidt – gitarzysta i kompozytor, Russell Sholberg – kontrabasista i kompozytor tworzący m.in. dla potrzeb filmu i teatru oraz Ben Brown – perkusista studiujący obecnie u Evelyn Glennie. Materiał z podwójnego albumu Everyone Knows Everyone jest połączeniem awangardowej improwizacji, pełnej pięknych, niekiedy kapryśnych figur rytmicznych, z prostotą rock’n’rolla. Muzycy stwarzają sobie przestrzeń dla indywidualnych, pełnych ekspresji popisów, które okraszają obszernym wachlarzem niuansów artykulacyjnych. Ich działanie trafnie skwitował dziennikarz holenderskiego magazynu „Jazzism”, Henning Bolte: „Ten album brzmi tak, jak powinna brzmieć dobra muzyka. Ugruntowana, o wspaniałej konsystencji, urzekająco piękna, wznosząca się”.
Skandynawska scena jazzowa jest jedną z najbardziej intrygujących i charakterystycznych muzycznych scen świata. Mówi się o „brzmieniu skandynawskim” przywołującym na myśl bezludne duże przestrzenie czy chłód górskich pasm poprzecinanych wodnymi ciekami, które tu i ówdzie rozlewają się, tworząc hipnotyzujący krajobraz. Skandynawowie mają to nieuchwytne „coś”, co niegdyś przyciągnęło samego Krzysztofa Komedę – jego muzyka w pewnym sensie jest naznaczona ową melancholią i kontemplacją przestrzeni. Ale dzisiejsza Skandynawia to nie tylko daleka północ i fiordy. Multikulturowe środowiska muzyczne tętnią życiem, niszowe wydawnictwa przyciągają największych freaków, wyrazista społeczność freejazzowych wyjadaczy i awangardzistów (Mats Gustafsson, Paal Nilssen-Love, Eivind Aarset, Sidsel Endresen, Per Jørgensen, Raymond Strid, Magnus Broo) koegzystuje i przenika się z przedstawicielami nurtu popowego w jazzie, wyniesionego na szczyt przez legendarne już trio E.S.T. Ta skądinąd pesymistyczna Skandynawia oddziałuje na młodych, którzy z wielkim zapałem tworzą niesamowite muzyczne historie i międzypokoleniowe połączenia. Dzień Skandynawski podczas wrocławskiego festiwalu Jazztopad będzie próbą pokazania tego, jak bardzo życie i działalność artystyczna Polaków zmieniły się pod wpływem nowego otoczenia.
Komunikat:
Pragniemy poinformować, że nastąpiły zmiany organizacyjne w koncercie „TD Vancouver International Jazz Festival Presents: Pugs and Crows and Tony Wilson”, który pierwotnie miał się odbyć 22.11.2017 o godzinie 19:00 w Sali Czarnej. Zmienia się miejsce wydarzenia – artyści zagrają w Sali Czerwonej – oraz repertuar. Po przerwie wkroczą na scenę wykonawcy Maciej Kądziela Quartet oraz Radek Wośko Atlantic Quartet. Państwa bilety zachowują ważność i obowiązują na obie części koncertu. Jeśli dokonali Państwo zakupu biletów zarówno na wydarzenie „Dzień Skandynawski”, które miało odbyć się 21.11.2017 jak i na koncert zespołu Pugs and Crows – mogą Państwo dokonać zwrotu na jedno z tych wydarzeń w kasach NFM lub drogą mailową. Kasy biletowe są czynne od poniedziałku do piątku w godz. 11:00 – 18:00 (z przerwą 15:00 – 15:30) oraz w soboty w godz. 15:00 – 20:30. W przypadku zakupu biletów przez Internet – prosimy o przysłanie maila, który będzie zawierał: krótką prośbę o zamianę biletów lub zwrot pieniędzy, numer rachunku, na który mają zostać zwrócone pieniądze oraz dane adresowe tego rachunku, bilety wraz z paragonem w załączniku (paragon był dołączony jako drugi załącznik). Maile prosimy przesłać na adres: rezerwacje@nfm.wroclaw.pl.
Najmocniej przepraszamy Państwa za wszelkie utrudnienia i niedogodności związane z tą zmianą.