UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
22
Kwietnia 2018
niedziela
godz. 19:00
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław
#post-
Wykonawcy:

Maciej Koczur – dyrygent
Joanna Freszel, Barbara Kinga Majewska – soprany

Ensemble Kompopolex:
Monika Winczewska – flet
Rafał Łuc – akordeon
Aleksandra Gołaj – perkusja
Jacek Sotomski – elektronika

Program:

C. Duchnowski Wściekłość (The Rage) Tekst pochodzi z utworu Wut Elfriede Jelinek w tłumaczeniu Karoliny Bikont **
N. Fukuoka uncanny valley**                           
***
J. Sotomski CREDOPOL** (Weronika Murek – tekst/dramaturgia) – zamówienie Miasta Wrocław

Zamówienie utworu Wściekłość (The Rage) Cezarego Duchnowskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Ze względu na treści zawarte w utworze CREDOPOL, koncert może być nieodpowiedni dla osób poniżej 18 roku życia.

 

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

 

18:15  / NFM, foyer -1
Trzy kwadranse do nowej muzyki:wprowadzenie do koncertu #post- / Prowadzenie: Krzysztof Stefański

 

Kompopolex / fot. archiwum zespołu

@Kompopolex @Koczur @Sotomski @Duchnowski @Fukuoka
#postinternet #audio-wideo #elektronika #LiveElectronics #MuzykaAnsamblowa #garaż #eksperyment #prawykonanie #MuzykaElektroakustyczna #MuzykaKomputerowa #MistrzPolski #MuzykaWspółczesna #MuzykaRelacyjna #multimedia #internet #komunikacja #kolaż #sampling #plądrofonia #video #memesy #kwejkopera #SztukaKrytyczna #kompopolex #kmpplx

Zaskakujący i kontrowersyjny termin „postinternet” nie oznacza czegoś, co nastąpiło czy ma nastąpić po internecie, lecz sztukę powstałą po doświadczeniu internetu, przenoszącą rozwiązania i wzorce z sieci wprost do teatrów, galerii, sal koncertowych. Specjalizują się w niej tzw. cyfrowi tubylcy – twórcy, którym wirtualna rzeczywistość towarzyszyła od młodości i stała się dla nich środowiskiem naturalnym. Dla kompozytorów tego nurtu sampel jest tak samo ważnym budulcem utworu co dźwięk, a filmik znaleziony na YouTubie równie cennym źródłem inspiracji, jak dzieła wielkich kompozytorów.

Do cyfrowych tubylców z pewnością można zaliczyć młodych muzyków tworzących Ensemble Kompopolex. Występując w stałym, nietypowym składzie: akordeon, flet, perkusja i elektronika, nawiązują do tradycji zespołów garażowych kojarzących się raczej z muzyką rockową niż klasyczną. Muzycy nie ograniczają się do roli instrumentalistów: w trakcie wykonywania utworów podejmują akcje performatywne, współdziałają z warstwą wideo i multimediami. Na koncercie towarzyszyć im będą dwie znakomite wokalistki specjalizujące się w muzyce współczesnej: laureatka Paszportu „Polityki” 2017 Joanna Freszel oraz dwa lata wcześniej wyróżniona nominacją do tej nagrody Barbara Kinga Majewska, znana z partii Kławdii w Czarodziejskiej górze Pawła Mykietyna oraz Alice w Zagubionej autostradzie Olgi Neuwirth. Nad całością koncertu czuwać będzie Maciej Koczur, zwycięzca  VI Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku.

Wykonany w ramach koncertu Credopol Jacka Sotomskiego poruszać będzie problem tożsamości i odrębności polskiego Internetu. W swoich wcześniejszych utworach Sotomski zawarł całą gamę odniesień od sonaty księżycowej Ludwiga van Beethovena, przez filmy Kena Russella, aż po serial Stranger Things czy grę Pokémon GO. Do gier wideo, m.in. Watch Dogs czy Wiedźmin, nawiązuje w swoich utworach z cyklu Single Player także Nina Fukuoka. Z kolei Cezary Duchnowski często wykorzystuje odgłosy pracy komputera w warstwie elektronicznej swoich utworów. Nowe tendencje w muzyce często odkreśla się przedrostkiem post-, a także trans-, new- czy indie-. Po tym zestawie muzyków i kompozytorów można spodziewać się wszystkich tych określeń na raz!

 

Dofinansowano ze środków: :
Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
30 PLN
20 PLN
5 PLN

Oglądaj

31. Musica Polonica Nova | trailer

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie