UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
14
Marca 2018
środa
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Anne-Sophie Mutter
Wykonawcy:

Anne-Sophie Mutter – skrzypce
Lambert Orkis – fortepian
Roman Patkoló – kontrabas

Program:

J. Brahms Scherzo c-moll z Sonaty skrzypcowej „F-A-E” WoO 2
K. Penderecki Duo concertante per violino e contrabbasso
J.S. Bach II Partita d-moll na skrzypce solo BWV 1004
***
K. Penderecki La Follia per violino solo, II Sonata per violino e pianoforte

 

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

 

Anne-Sophie Mutter / fot. Tina Tahir / DG

Kilkukrotna laureatka nagrody Grammy w kategorii muzyki poważnej i artystyczna wychowanka legendarnego Herberta von Karajana zaprasza na swój recital mistrzowski do Narodowego Forum Muzyki. Anne-Sophie Mutter po raz kolejny udowodni, że doskonale odnajduje się w repertuarze z różnych epok – w programie koncertu nie zabraknie muzyki baroku i romantyzmu. Szczególne miejsce zajmie zaś muzyka polska: usłyszymy aż dwa dzieła jednego z nestorów rodzimej muzyki współczesnej, Krzysztofa Pendereckiego.

Anne-Sophie Mutter jest dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych skrzypaczek, docenianą przez melomanów na całym świecie. Artystka gra na skrzypcach od najmłodszych lat, a swój pierwszy znaczący sukces odniosła już jako trzynastolatka. Wtedy to legendarny niemiecki dyrygent Herbert von Karajan zaprosił ją do występu z Berliner Philharmoniker. Dla nastoletniej artystki było to nie lada przedsięwzięcie – Filharmonicy Berlińscy od lat plasują się w czołówce światowych zespołów, ciesząc się uznaniem prasy (m.in. wpływowego miesięcznika „Gramophone”). Współpraca z Karajanem otworzyła młodej skrzypaczce drzwi do kariery – już dwa lata po debiucie nagrała ona pierwszą i świetnie przyjętą przez krytykę płytę z koncertami Mozarta. Niezwykły talent Mutter został doceniony także przez współczesnych jej kompozytorów, a poza repertuarem klasycznym artystka wykonuje również muzykę nową. Polska publiczność z sympatią przyjęła jej współpracę z czołowymi rodzimymi kompozytorami: Witoldem Lutosławskim i Krzysztofem Pendereckim. Pierwszy z nich napisał dla Mutter chociażby jedno ze swych najpopularniejszych dzieł – Łańcuch II, a w prezencie ślubnym ofiarował jej Kołysankę dla Anne-Sophie. Artystka zasłynęła również dzięki prawykonaniu II Koncertu skrzypcowego Pendereckiego.

Przyjaźń Mutter z Pendereckim zaowocowała również innymi utworami dedykowanymi słynnej skrzypaczce, z których dwa usłyszymy z estrady Sali Głównej NFM. Jednym z nich jest Duo concertante per violino e contrabbasso, zamówione przez fundację Mutter. Utwór został napisany dla artystki i jednego z jej stypendystów, Romana Patkola. Zamówienie na tak nietypowy zespół instrumentalny było dla Pendereckiego zaskoczeniem i wyzwaniem – najprawdopodobniej jedynym znanym wtedy utworem na skrzypce i kontrabas w gatunku koncertującym było dzieło powstałe na początku lat 80. XIX stulecia. Była to aranżacja kompozycji Giovanniego Bottesiniego, która wyszła spod pióra jednego z uczniów Niccola Paganiniego – Camilla Sivoriego. La Follia per violino solo była zaś prezentem urodzinowym dla Mutter; premiera tej kompozycji odbyła się niespełna pięć lat temu w nowojorskiej Carnegie Hall. Dzieło nawiązuje do muzyki barokowej, a dla samego wykonawcy jest ogromnym wyzwaniem wirtuozowskim. Prawykonanie utworu La Follia spotkało się z uznaniem publiczności i samego kompozytora, który podziwia talent jednej z najlepszych skrzypaczek na świecie.


Współorganizator:
Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
VIP
  • Bilet VIP
  • Bilet VIP & VIP Room
250 PLN
350 PLN
I kategoria
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
200 PLN
180 PLN
II kategoria
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
160 PLN
140 PLN
20 PLN
III kategoria
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
110 PLN
90 PLN
20 PLN

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 46
24
lutego 2019 | niedziela
godz. 17:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Żywioły
Orkiestra Muzyki Świata
17
marca 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Händel i muzyka polska
Händel / Moniuszko / Kilar
04
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:30
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Ningbo Symphony Orchestra
L. van Beethoven
08
kwietnia 2019 | poniedziałek
godz. 19:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Sondra Radvanovsky w NFM
Bilety od 24.01.2019
13
kwietnia 2019 | sobota
godz. 19:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Czerwona
Penderecki Piano Trio
 
04
maja 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
JIMEK x NFM
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie