UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
21
Listopada 2018
środa
godz. 19:00
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Jamie Baum Septet+ | Australian Art Orchestra – premiera
Wykonawcy:

Jamie Baum Septet+
Jamie Baum – flety
Amir ElSaffar – trąbka, wokal
Sam Sadigursky – saksofon altowy/klarnet basowy
Chris Komer – waltornia
Brad Shepik – gitara
Luis Perdomo – fortepian
Zack Lober – kontrabas
Jeff Hirshfield – instrumenty perkusyjne

Australian Art Orchestra
Peter Knight – kompozycja, kierownictwo artystyczne, trąbka, elektronika
Andrea Keller – kompozycja, fortepian
Simon Barker – perkusja
Aviva Endean – klarnety
Lizzy Welsh – skrzypce
Georgie Darvidis – wokal
Jacques Emery – kontrabas
Tilman Robinson – elektronika
James Macaulay – puzon

 

Program:

Część I: Jamie Baum Septet+

Koncert wspiera Mid Atlantic Arts Foundation, USArtists International we współpracy z National Endowment for the Arts, Andrew W. Mellon Foundation oraz Howard Gilman Foundation.

 

***

Część II: Australian Art Orchestra

P. Knight Sharp Folds
P. Knight The Plains  (światowa premiera)
A. Keller Hurry Slowly 2 (światowa premiera)

 

 

 

Australian Art Orchestra / fot. archiwum zespołu

Australian Art Orchestra od samego początku swojego istnienia za główny cel działalności przyjęła rozwijanie muzyki improwizowanej: łączy zróżnicowane nurty jazzowe, nie unikając zderzania ich z odmiennymi gatunkami muzycznymi. Zespół założył w 1994 roku australijski pianista (mający polskie korzenie) Paul Grabowsky. Jedną z jego pierwszych inspiracji była amerykańska supergrupa Art Ensemble of Chicago.

Z biegiem lat do współpracy z Australian Art Orchestra byli jednak zapraszani także artyści z Indii, Korei i Chin (następnie również z USA, Kanady czy Japonii), co zaowocowało pojawieniem się w repertuarze zespołu wyraźnych elementów world music oraz kompilacyjnością jego twórczości. Od pięciu lat dyrektorem artystycznym Australian Art Orchestra jest trębacz i kompozytor Peter Knight, dzięki któremu orkiestra zyskała nową energię i ponownie zwróciła na siebie uwagę krytyków muzycznych. Działalność orkiestry skupia się na zderzaniu kontrastów i zacieraniu granic między gatunkami muzycznymi. Artyści łączą tradycję z nowoczesnością, notację z improwizacją, a awangardę z muzyką popową. Ostatnia płyta Water Pushes Sand, wydana w 2017  roku nakładem australijskiej wytwórni Jazzhead Records, czerpie z syczuańskiej muzyki folkowej. Niespełna ćwierć wieku działalności formacji to ciągły proces poszukiwania, który ukazuje jazz jako muzykę nietracącą na aktualności. Muzyczny eklektyzm cechujący obecnego lidera oraz reputacja zespołu stwarzają pole do artystycznych eksperymentów, które są regularnie doceniane przez australijską branżę muzyczną, o czym świadczy wiele nagród, w tym m.in. trzykrotnie przyznana Australian Jazz Bell Award i dwukrotnie AMC/APRA Art Music Award.

Jamie Baum to flecistka, kompozytorka i pedagog. Wielokrotnie była wyróżniana przez amerykańską branżę muzyczną. Jej nazwisko od dwudziestu lat systematycznie pojawia się w ankietach prestiżowego magazynu „DownBeat”, a Jazz Journalists Association ośmiokrotnie nominowało artystkę w kategorii „Najlepszy flecista roku”.

W swojej twórczości, której fundamentem jest jazz, nawiązuje również do muzyki brazylijskiej, kultury południowej Azji i muzyki klasycznej. Współpracowała z tuzami szeroko pojętej sceny jazzowej, takimi jak m.in. Richie Beirach, Tom Harrell, Kenny Barron, Fred Hersch, Anthony Braxton czy Wadada Leo Smith. Koncertowała na estradach ponad trzydziestu krajów świata. W swojej twórczości wykorzystuje szeroką paletę brzmień – flety sopranowe, altowe i basowe, a także flet typu d’amore. Autorskie projekty Jamie Baum charakteryzują się skrupulatnie aranżowanymi formami, w których wyeksponowana sekcja dęta tworzy imponującą siatkę dźwiękową na tle zdyscyplinowanej sekcji rytmicznej. Jej autorskie albumy ukazują się głównie w cenionych niezależnych oficynach wydawniczych (Sunnyside, Omnitone, Konnex), a ostatni krążek, zatytułowany Bridges, swoją premierę miał w maju bieżącego roku. Jako pedagog Jamie Baum pracuje w Manhattan School of Music oraz The New School, a także prowadzi warsztaty mistrzowskie na całym świecie. Na wrocławski festiwal przyleci ze swoją formacją Jamie Baum Septet+ – od niemal dwudziestu lat jest to jej koronny projekt, w ramach którego przeprowadza swe fascynujące eksperymenty brzmieniowe.

Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
I strefa
  • I Strefa
60 PLN
II strefa
  • II Strefa - bilet normalny
  • II Strefa - bilet ulgowy
40 PLN
25 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi. / W przypadku chęci zakupu biletów na 5 lub więcej wydarzeń w ramach festiwalu przysługuje rabat 20% od całości zamówienia (promocja dostępna w kasach NFM lub pod adresem rezerwacje@nfm.wroclaw.pl).
Bilety wyprzedane

Oglądaj

Jamie Baum Septet+ | teaser

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie