UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Kompozytorzy to wyjątkowi ludzie. Wyróżnia ich ogromna wrażliwość. Mocniej odczuwają świat, widzą więcej. W jaki sposób umiejętność tłumaczenia języka emocji, uczuć na muzykę przenieść na papier fotograficzny? Sekretem jest wsłuchanie się w drugiego człowieka.
– Kiedy nie mogłem się zdecydować i miałem wątpliwości, które zdjęcie wybrać, po prostu słuchałem muzyki z listy „100 na 100”. To ona w największym stopniu wpływała na moje decyzje – komentuje Bartek Barczyk, autor zdjęć. – Chciałem oddać stan ducha naszych bohaterów. Dostrzec więcej i przenieść to na fotografię.

Portrety, które złożyły się na wystawę, to efekt spotkania z drugim człowiekiem. Zapis tego, jak blisko artysta kompozytor dopuścił do siebie fotografa, w jaki sposób otworzył przed nim swój świat. Ale to nie jedyna droga. Czasem wystarczy spostrzegawczość, czy nawet przypadek – ważne, aby w dobrym momencie wyzwolić migawkę, a zdjęcia pozwalają zatrzymać się na tym momencie na dłużej.

Na zdjęciach Bartka Barczyka zobaczymy: Krzysztofa Pendereckiego, Romualda Twardowskiego, Martę Ptaszyńską, Zygmunta Krauze, Zbigniewa Penherskiego, Andrzeja Kwiecińskiego, Zbigniewa Bargielskiego, Lidię Zielińską, Tadeusza Wileckiego, Marcela Chyrzyńskiego, Jagodę Szmytkę, Eugeniusza Knapika, Marcina Stańczyka, Krzysztofa Knittla, Elżbietę Sikorę, Jerzego Koronowicza, Sławomira Kupczaka, Dariusza Przybylskiego, Hannę Kulety-Majoor, Cezarego Duchnowskiego, Rafała Augustyna, Agatę Zubel, Stanisława Krupowicza, Grażynę Pstrokońską-Nawratil, Aleksandra Nowaka, Aleksandra Lasonia, Juliusza Łuciuka, Pawła Mykietyna, Krzysztofa Meyera i Pawła Łukaszewskiego.

Wystawa czynna w dniach od 4 do 28 czerwca (poziom -3).


100 na 100. Muzyczne dekady wolności

Podstawą przedsięwzięcia jest 100 utworów muzycznych, które wyszły spod ręki prawie 90 kompozytorów – od Karola Szymanowskiego, przez Witolda Lutosławskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego i Krzysztofa Pendereckiego, aż po Agatę Zubel i Pawła Mykietyna. To unikatowe wydarzenie muzyczno-wydawnicze przynosi liczne wydania nutowe i książkowe, atrakcyjne publikacje i gry dla najmłodszych, nowe nagrania utworów w wykonaniu najwybitniejszych polskich artystów oraz koncerty – 11 w Polsce i 11 za granicą, wszystkie jednego dnia: 11 listopada 2018 r. Aby polska muzyka XX i XXI w. brzmiała na całym świecie.

Więcej informacji o projekcie i działalności wydawniczej z nim związanej można znaleźć na stronie: www.stonasto.pl.

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie