Big Data jest metodą zbierania i wykorzystywania danych dotyczących dużych grup ludności. Dane te zbierane są przez badanie zachowań ludzkich podczas używania internetu, dokonywania zakupów czy podejmowania ważnych decyzji życiowych.
Celem konferencji jest umożliwienie dyskusji nad korzyściami i zagrożeniami technologii Big Data oraz stworzenie platformy do wymiany opinii, doświadczeń i najlepszych praktyk wśród ekspertów w obszarze Big Data.
W Polsce technologie Big Data stają się coraz bardziej istotne dla mediów publicznych oraz dla całego społeczeństwa. Polskie Radio zastanawia się obecnie nad wprowadzeniem zmian w związku z rozwojem technologii Big Data. Narodowe Forum Muzyki jest jedną z pierwszych sal koncertowych stosujących strategie Big Data w celu dotarcia do publiczności i zainteresowania odbiorców muzyką klasyczną. Z drugiej jednak strony, sceptycy Big Data zadają pytania o bezpieczeństwo i prywatność.
O tych i innych wątpliwościach będziemy dyskutować podczas konferencji Big Data we Wrocławiu. W debacie obok polskich nadawców publicznych wśród uczestników wydarzenia znajdą się m.in. szefowie Radia BBC i Radia France oraz przedstawiciele Europejskiej Unii Nadawców (EBU), a także eksperci z dziedziny Big Data.
Konferencja odbędzie się w piątek 6 października 2017 r. w godz. 10.00-17.00 w budynku Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego na placu Wolności 1 we Wrocławiu
Big Data – kształtowanie mediów publicznych i promocja muzyki
6 Października 2017
Wrocław, Narodowe Forum Muzyki
10:00 - 10:30
Powitanie
Mariusz Staniszewski – Członek Zarządu, Polskie Radio
Olga Kończak – Zastępca Dyrektora, Narodowe Forum Muzyki
10:30 - 12:00
Sesja I - Moderator: Adam Burakowski, Polskie Radio
Mariusz Staniszewski – Członek Zarządu, Polskie Radio
Graham Ellis – Zastępca Dyrektora Radia, BBC
Laurent Frisch – Dyrektor Cyfryzacji, Radio France
Dr Jenny Weinand – Radca Prawny, Europejska Unia Nadawców
12:00 - 12:20
Przerwa Kawowa
12:20 - 13:30
Sesja II - Moderator: Adam Burakowski, Polskie Radio
Witold Styczeń – Specjalista ds. PR, Narodowe Forum Muzyki
Andrzej Garapich – Zastępca Dyrektora Marketingu, TVP
Edward Mężyk – Ekspert ds. Big Data, właściciel Datarino
13:30 - 14:30
Przerwa obiadowa
14:30 – 15:00
Moderator: Adam Burakowski, Polskie Radio
Michał Sadowski – ekspert ds. Big Data, właściciel Brand24
15:00 - 16:50
Otwarta dyskusja z udziałem wszystkich panelistów
Moderator: Andrzej Garapich, TVP
16:50 – 17:00
Paweł Hendrich – Dyrektor Artystyczny Festiwalu Musica Polonica Nova
W celu uzyskania dodatkowych informacji i zarejestrowania udziału prosimy pisać na adres: konferencja@polskieradio.pl