Rytmika dla instrumentalistów

Rytmika i teoria dla instrumentalistów (5–15 lat)

Cykl zajęć rytmiki oraz teorii czerpiących z metody umuzykalnienia Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a jest w pełni dostosowany do potrzeb młodych instrumentalistów. Oprócz zdobywania jawnych umiejętności takich jak śpiew, taniec oraz gra na instrumentach perkusyjnych, podczas spotkań uczestnicy kształcą koncentrację, szybkość i gotowość reakcji, świadomość ciała oraz koordynację ruchową. Usprawniają również funkcjonowanie w obrębie podzielności uwagi, dokładności spostrzegania, zapamiętywania oraz dokonywania porównań i analizy. Spotkania rytmiczne przeznaczone dla dzieci w wieku 5–9 lat są wypełnione różnorodnymi ćwiczeniami muzyczno-ruchowymi prowadzonymi przy dźwiękach fortepianu. Podczas zajęć teorii uczestnicy z kolei utrwalają notację muzyczną, poznają podstawowe zasady muzyki oraz doskonalą słuch. Zarówno grupa młodsza, jak i starsza dąży do zdobycia wiedzy oraz umiejętności składających się na sylwetkę wzorcowego instrumentalisty.


Terminy i tytuły zajęć:
piątki
• grupa rytmiczna – 18:20-18:50 (5–9 lat)
• grupa teoretyczna – 18:50–19:20 (10–15 lat)
20 września: „Akcja koncentracja”
25 października: „Pauzy – ćwiczymy refleks instrumentalisty”
8 listopada: „Akordy – ile dźwięków słyszysz?”
13 grudnia: „Wysoko, średnio, nisko – rejestry muzyczne”
24 stycznia: „Zagraj tak jak ja – echo rytmiczne”
7 lutego: „Prawa i lewa – ćwiczenia koordynacyjne”
27 marca: „Świadomość ciała – świadomość aparatu gry”
24 kwietnia: „Podzielność uwagi – ćwiczenia polirytmiczne”
29 maja: „Wrażliwość muzyczna”
12 czerwca: „Zabawy artykulacyjne”
Miejsce: sala edukacyjna (poziom 4)
Koszt miesięczny: 25 zł (1 zajęcie w miesiącu)
Prowadząca: Olga Daroch, olga.daroch@nfm.wroclaw.pl

OLGA DAROCH
Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na kierunkach kompozycja oraz teoria muzyki, specjalność rytmika i przedmioty teoretyczno-muzyczne. W 2015 r. ukończyła podyplomowe studia z reżyserii teatru dzieci i młodzieży w Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu. Rokrocznie bierze czynny udział w licznych warsztatach, konferencjach i kongresach (odbywających się zarówno w Polsce, jak i za granicą, głównie w Szwajcarii, Austrii, Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych) poświęconych rytmice É. Jaques’a-Dalcroze’a oraz innym metodom kształcenia muzycznego. Jest autorką publikacji dotyczących wpływu ćwiczeń wykorzystujących założenia rytmiki Dalcroze’owskiej na poprawę funkcjonowania osób w wieku podeszłym. Współpracowała z Wydziałem Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego oraz Wydziałem Rytmiki i Wydziałem Wokalnym Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. R. Bukowskiego we Wrocławiu. Obecnie pracuje w Szkole Muzycznej I st. im. prof. M. Zduniak we Wrocławiu. Ponadto współpracuje z Centrum Edukacji Suzuki, Fundacją Promyk Słońca oraz SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym we Wrocławiu, realizując szkolenia dotyczące działań muzyczno-ruchowych i teatralnych w edukacji, terapii oraz w kontekście wystąpień scenicznych.

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się