Teatr dźwięku (10–15 lat)
Dźwięk jest furtką do działań teatralnych, pracy z ciałem, słowem, głosem i obrazem. Na zajęciach ćwiczymy elementy, które stanowią tworzywo muzycznej formy teatralnej.
Każde spotkanie podzielone jest na część warsztatową i część programową. W części warsztatowej doskonalimy:
- ruch, wyobraźnię oraz ciało – wymyślamy historię, za którą ono podąża;
- poprawne czytanie, wymawianie i interpretowanie tekstu – zwracamy uwagę, że słowo to dźwięk, a od intonacji głosu i odpowiedniego artykułowania zależy znaczenie słowa i zdania;
- głos w zakresie śpiewu solowego i zespołowego – od wyrazistej mowy niedaleko do śpiewania;
- piosenkę w przestrzeni scenicznej – uczymy się, czym jest gest, jak posługiwać się rekwizytem, jakie jest znaczenie kostiumu lub jego elementów;
- umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych i poznajemy rolę dźwięków w interpretacji tekstu.
W części programowej ćwiczymy konkretną formę sceniczną według scenariusza – każdemu przydzielona zostaje rola. Młodzież bierze udział w przygotowaniu scenariusza i reżyserii – uczestniczy zatem w całym procesie realizacji spektaklu. Tego typu praca warsztatowa nad swoim ciałem, głosem, wymową, śpiewem i koncentracją na pewno zaprocentuje w dorosłości i przyniesie efekty, takie jak:
- akceptacja siebie i wiara we własne siły i możliwości,
- umiejętność rozpoznania swoich emocji i radzenia sobie z nimi,
- umiejętność nawiązywania kontaktów i współdziałania.
Małgorzata Jaworska-Kaczmarek – prowadząca
NFM, Sala Edukacyjna +4B
soboty (dwa razy w miesiącu) – godz. 10.00–13.00