Logorytmika (4–6 lat)
Grupowe zajęcia logopedyczno-rytmiczne wspomagają rozwój mowy oraz słuch dzieci. Lekcje opierają się na śpiewie, rytmie oraz ćwiczeniach ruchowych. Pracujemy nad prawidłową postawą ciała, oddechem, właściwą emisją głosu oraz poprawną wymową. Podczas spotkań wykorzystujemy:
- zabawy muzyczne i logopedyczne,
- bajki muzyczne,
- piosenki,
- wierszyki,
- ćwiczenia logorytmiczne,
- elementy metody werbo-tonalnej,
- ćwiczenia percepcji słuchowej,
- ćwiczenia usprawniające motorykę małą i dużą.
Dzięki zastosowaniu w logopedii elementów muzyki następuje poprawa pamięci, funkcji motorycznych, percepcji słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej, skupienia i podzielności uwagi, swobody ekspresji. Przede wszystkim zaś muzyka sprawia, że dzieci czerpią radość z zajęć! Podczas lekcji logopedyczno-rytmicznych zwracamy szczególną uwagę na rozwój prawidłowej artykulacji, doskonalenie dykcji oraz rozszerzanie umiejętności rytmicznych poprzez odpowiednie ćwiczenia i zabawy dźwiękowo-ruchowe. Celem zajęć logopedyczno-rytmicznych jest usprawnienie funkcjonowania narządu mowy, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz płynności mowy poprzez rytmiczne ćwiczenia logopedyczne. Dodatkowo spotkania te mogą wspierać rozwój zdolności językowych u dzieci oraz pomagać w ewentualnych trudnościach w komunikacji.
Barbara Piotrowska-Rzeźwicka – prowadząca
NFM, Sala Edukacyjna +2
poniedziałki – godz. 16.00
czwartki – godz. 16.00