Benjamin Schmid

Benjamin Schmid jest jednym z najbardziej wszechstronnych współczesnych skrzypków. Jego znakiem rozpoznawczym jest szeroki repertuar i bardzo osobisty styl. W centrum jego zainteresowań znajdują się utwory austriackich kompozytorów: Berga, Goldmarka, Korngolda, Kreislera, Mozarta, Muthspiela, Schönberga i Weberna. Regularnie występuje i nagrywa z pianistką Ariane Haering, skupiając się głównie na Mozarcie. Od 2011 r. wspólnie zredagowali kilka sonat Mozarta i dotychczas niepublikowanych fragmentów dla wydawnictwa Henle Verlag. Schmid z sukcesem rozwija też karierę jazzową i regularnie prezentuje swój program Hommage à Grapelli, zarówno w klubach jazzowych, jak i klasycznych salach koncertowych.
Artysta regularnie współpracuje z następującymi orkiestrami: Australian Chamber Orchestra, Royal Concertgebouw, Rotterdam Philharmonisch Orkest, Gewandhausorchester Leipzig, Tonhalle-Orchester Zürich, Gulbenkian Orquestra, Radion sinfoniaorkesteri, Filharmonia w Sankt Petersburgu, National Symphony Orchestra z Waszyngtonu, Houston Symphony Orchestra, New Japan Philharmonic, Singapore Symphony Orchestra, Hong Kong Festival. Szczególnie często Benjamin Schmid współpracuje z Filharmonikami Wiedeńskimi, przykładem koncert na otwarcie Festiwalu w Salzburgu w 2004 r. oraz wykonanie Koncertu skrzypcowego Paganiniego w wersji Fritza Kreislera pod batutą W Gergijewa w 2001 r. Często gości na najważniejszych europejskich festiwalach muzyki kameralnej.
Jego dorobek nagraniowy liczy ponad 40 płyt CD, w tym wiele wydawnictw uhonorowanych nagrodami, m.in.: ECHO Klassik, Gramophone Editor’s Choice, Strad Selection. Był niminowany do Vierteljahrespreis der Deutschen Schallplattenkritik za nagranie Koncertu skrzypcowego Wolfa-Ferrariego, a jego najnowsze nagranie Koncertu skrzypcowego Ligetiego zyskało miano płyty miesiąca magazynu Gramophone.
Jest laureatem międzynarodowych konkursów, m.in. Carl Flesh Competition London 1992, w którym zdobył również Nagrodę Mozartowską, Nagrodę Beethovenowską oraz Nagrodę Publiczności. Jest profesorem Mozarteum w Slazburgu, daje też lekcje mistrzowskie w Hochschule Bern. Ostatnio gra na Stradivariusie „Guyot” z 1705 r., którego otrzymał od anonimowego sponsora.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się