UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Kiedy na początku tego roku Siostra Cristina wystąpiła we włoskiej wersja programu The Voice, musiała tłumaczyć, że nie występuje w przebraniu. -Jestem najprawdziwszą zakonnicą - wyjaśniła zdumionym jurorom. Podobny rodzaj zdziwienia malował się na twarzy Raffaelli Carry, ostatniej z sędziów, która obróciła się w fotelu w reakcji na przyprawiającą o dreszcze piosenkę Cristiny - cover utworu No One Alicii Keys. W habicie i w welonie, z krucyfiksem na szyi, nosząca okulary 25-letnia Sycylijka tańczyła jak w transie wykonując ten przebój R&B. Publiczność w studiu oszalała, widzowie również. W przeciągu tygodnia, clip z coverem piosenki Alicii Keys – który amerykańska piosenkarka opisała na Twitterze jako „czystą energię” - zyskał wielką popularność, osiągając ponad 30 milionów wyświetleń na Youtube. W kolejnych odcinkach, Cristina śpiewała piosenki Ricky’ego Martina i Kylie Minogue. A dwa miesiące po tej niezapomnianej audycji, jej wykonanie Flashdance… What a Feeling w finale programu przyniosło jej 62% głosów. Otrzymując trofeum, Cristina wyrecytowała Ojcze nasz. Kilka tygodni później, podpisała umowę na nagrania z wytwornią Universal, która wyda jej pierwszy album 10 listopada.
Jest to, jak przyznaje sama Cristina, niezwykła historia. Ale nie zawsze było tak prosto. Potrzeba, imperatyw zajmowania się muzyką, śpiewania były w niej obecne, jak mówi, odkąd pamięta. Ale pogodzenie tego pragnienia z powołaniem religijnym spowodowało wewnętrzny konflikt i kryzys, który dopiero ostatnio udało jej się przezwyciężyć. - Uważam, że śpiew jest synonimem wiary - mówi, siedząc w mediolańskim klasztorze Sióstr Urszulanek, gdzie jest nowicjuszką i gdzie śpiewa w chórze kościelnym. - Nadeszła jednak chwila, kiedy rozpoczęłam moje życie religijne, w której musiałam zastanowić się nad tym. Wybrałam życie z Bogiem i trzymanie muzyki w zawieszeniu. Musiałam spytać samej siebie: czy śpiew może iść w parze z wiarą? To ważne pytanie. Nie było łatwo. Moja rodzina nie była otwarta na tego rodzaju połączenie. Kościół w niedzielę i wszystko inne dopasowane do tego. W pewnym sensie musiałam oczyścić śpiewającą część mojego życia i połączyć ją z moimi wyborami religijnymi. Teraz czuję, że mogę używać głosu, by wyrazić właśnie to: moje umiłowanie życia, moje przesłanie radości. Odbyłam jednak długa drogę. 
Dla Cristiny konflikt wewnętrzny rozpoczął się, gdy jako studentka na Sycylii wzięła udział w musicalu o życiu Angeli Merici, założycielki zgromadzenia Sióstr Urszulanek. – W tamtym czasie - wspomina ze śmiechem - śpiewałam w zespole bluesowym i wszystko mnie denerwowało, denerwował mnie Kościół i zasady, które w moim odczuciu były mi narzucane. Klasyczny bunt młodzieńczy. Zawsze zadawałam sobie pytanie: dlaczego muszę chodzić do kościoła?
Mama Cristiny natknęła się na siostry, które organizowały audycje do musicalu i kiedy wróciła do domu, zasugerowała córce, żeby wzięła w nich udział.  Pierwszą reakcją Cristiny była odmowe. Ale to zaproszenie nie dawało jej spokoju. - I wtedy dowiedziałam się - kontynuuje z charakterystyczną szczerością - że dawna aktorka filmowa Claudia Koll została zakonnicą – tercjarką. Pomyślałam sobie: hej, jeżeli to zrobię, będę mogła wejść w relacje z ludźmi takimi, jak ona; z kimś, kto mnie zauważy – wtedy mogę jechać do Rzymu i zacząć karierę muzyczną.  A tak naprawdę dostałam rolę w musicalu bez przesłuchania. Grałam role młodej dziewczyny Róży, która była do mnie bardzo podobna, co spowodowało, że zaczęłam zadawać sobie samej pytania: kim jestem? O to też miałam pretensję do Boga. Ale tamta postać i tamte pytania odmieniły moje życie. Pewnego dnia w tamtym czasie spotkałam zakonnicę, która powiedziała mi: wiele musiałaś przejść, żeby osiągnąć ten stan. Na początku nie wiedziałam co miała na myśli – jechałyśmy razem samochodem jakieś 15 minut. Ale wtedy nagle zrozumiałam, że wiem, czego Bóg chce ode mnie. 
Po studiach wokalnych i tanecznych na Akademii Sztuk Wykonawczych w Rzymie, gdzie Claudia Koll jest dyrektorką, Cristina wstąpiła do nowicjatu Urszulanek i wyjechała do Brazylii, gdzie spędziła dwa lata pracując z ubogimi dziećmi. - Brazylia sprawiła, że muzyka w moim wnętrzu ponowanie wybuchła - mówi. - Już nie mogłam tego powstrzymać. Śpiewałam dla tamtejszych ludzi, co prowadziło do muzycznego oczyszczenia. Nagle zrozumiałam, że to jest w porządku, muzyka i wiara, że nie trzeba wciąż się pytać, jak mam żonglować tymi dwiema, że nie ma konfliktu. W Ameryce Północnej i Południowej, gdzie tradycja zespołów chrześcijańskich jest bardzo silna, łączenie wiary z muzyką jest czymś normalnym. Tak nie jest we Włoszech, Włochy są bardzo tradycjonalistyczne w sensie religijnym. A więc może to jest moja rola, moja misja – zmienić ten stan rzeczy. Producenci The Voice powiedzieli mi: weszłaś do naszego świata i jesteś świadkiem tego, że śpiewanie i wiara mogę iść w parze i tworzyć prawdziwą magię. 

- Fakt, że ludzie mogą nie do końca rozumieć, co robię, albo, że w ogóle to robię, ma dużo wspólnego z przeszłością. Kościół miał bardzo sztywną strukturę. A jednak przesłanie programu The Voice obiegło cały świat, co dowodzi, że ludzie potrzebują tego typu przesłania, ze przenika ono poza te struktury i bariery. W dodatku obecny papież chce, by Kościół był pozytywnym przykładem dla młodych ludzi, by niósł dobre przesłanie – bo w życiu jest tak wiele złych komunikatów. Chcę nieść przesłanie miłości. To niewątpliwie niezwykłe, patrzeć, jak robi to zakonnica i czasami czuję, że płynę pod prąd. Tak, coś jest ze mną nie tak, jeżeli cały czas nie myślę o muzyce. A muzyka jest też lekarstwem. To łączy mnie z Bogiem. Muzyka wybrała mnie, a ja wybrałam muzykę. Co było pierwsze? To jak pytanie o Boga. Czy on wybiera ciebie, czy ty Jego? Nic nie dzieje się przypadkiem. Urodziłam się z tym darem i jest on dla mnie wszystkim – ale trzeba się nim dzielić, trzeba go głośno wyśpiewywać.
Kiedy się spotykamy, Cristina puszcza mi swój nowy album. Śmieje się, kiedy komentuję jej głośne tupanie przy bardziej rockowych piosenkach, wśród których są covery Price Tag Jessie J i przebojów Pink: Try i  No One. Zawsze będzie rockmanką, przyznaje z uśmiechem, podnosząc ręce w górę i pokazując rogi. Co uświadamiasz sobie w jej obecności, to fakt, że jej dwie natury nie są w sprzeczności, ale się dopełniają. Głęboka wiara współistnieje w niej z pasją do muzyki. Ta dwoistość jest też na tej płycie. Szybsze piosenki przeplatają się ze spokojnymi, bardziej kontemplacyjnymi, a najpiękniejsza z nich to niewiarygodnie empatyczna wersja Fix You grupy Coldplay, gdzie jej głosowi towarzyszy chór kościelny, wzmacniając religijne przesłanie piosenki. W podobny, właściwy sobie sposób rozumie utwór Somewhere Only We Know, oryginalnie wykonywany przez Keane, czy True Colours Cindi Lauper. Radykalnie przearanżowała Like a Virgin Madonny. - Niektóre teksty są uderzająco chrześcijańskie, nawet tekst Like a Virgin, który jak wiem dla wielu będzie wyborem kontrowersyjnym. Dla mnie ta piosenka podkreśla piękno przemienienia życia; chciałam wyrazić ideę Boga, jako kogoś emocjonalnie bliskiego. W ciemności mojego osobistego kryzysu, Bóg dotknął mojej duszy, dał mi godność swojej córki. W piosence Somewhere Only We Know, jest ten wers: I’m getting old and I need someone to rely on. Dla mnie to piosenka o odnalezieniu nowego miejsca, które staje się nowym początkiem. 
Siostra Cristina odnowiła śluby zakonne w lipcu i ma zamiar, jak mówi, kontynuować życie, które wybrała, życie wczesnego wstawania, modlitw i nabożeństw.- Moje serce podpowiada mi, jak śpiewać - mówi. - Papież Franciszek powiedział „Idź i głoś słowo”. I rób to naturalnie i normalnie. To jest moje przesłanie, moje życie. To właśnie czynię. 



Szukaj osoby:

Wszystkie osoby

B

B'Rock Orchestra
B’Rock Orchestra
Baborák Radek
Bach Consort Wien
Baciu Andrei
Bäcklund Jessica
Badach Kuba
Baechle Janina
Baggiani Marcos
Bagnoli Luca
Bakonyi Marcell
Bal Julija
Balk-Møller Arne
Bałdych Adam
Band The Crackers
Banda Magda
Bang on a Can All-Stars
Baran Klaudiusz
Baráti Kristóf
Barker Simon
Barneschi Stefano
Bartmiński Rafał
Bartnik Aldona
Batiashvili Lisa
Bauer Andrzej
Bauer Thomas
Baum Jamie
Bayl Benjamin
Bayle François
Beck Rolf
Bednarczyk Piotr
Belcarz Bożena
Belkin Boris
Bellamy Alexandra
Bem Ewa
Bem Katarzyna
Benoit Olivier
Berg Nathan
Bergmann Rune
Berliner Philharmoniker
Bernardini Simone
Berndt Tobias
Berns Michel
Bertelli Jean-Michel
Besson Airelle
Betsch John
Bettini Fulvio
Bezuidenhout Kristian
Bianchi Marco
Biegas Grzegorz
Bielecka Violetta
Bild Chrystian
Bilińska Beata
Bird David
Birula Anton
Bisengalieva Galya
Bittner Manfred
Blacher Kolja
Blade Brian
Blanchard Terence
Blaser Samuel
Blaze Robin
Blažíková Hana
Blum Magdalena
Błażejczyk Wojciech
Bober Bartosz
Boberska Marta
Bodakowski Jarosław
Boden Samuel
Bodman Rae Charles
Bogdańska Joanna
Böhm Henryk
Böhme Julia
Bohosiewicz Sonia
Bokun Jan Jakub
Boldoczki Gábor
Bond
Bonizzoni Fabio
Bonneton Charlotte
Bończyk Olga
Boreczko-Wilczyńska Paulina
Boreyko Andrzej
Borkowska-Miszkiel Anna
Borkowski Wojciech
Borowiak Mateusz
Borowicz Łukasz
Borucka Anna
Bouhassoun Waed
Bourgogne Guillaume
Bourvé Antonia
Bouwelen Laurens Van
Boysen Thomas
Braxton Anthony
Brecon Baroque
Brewer Mike
Bręk Jarosław
Bridelli Giuseppina
Brill Shirley
Brito Francisco
Bronikowski Marcin
Brönnimann Jan Galega
Brown Rachel
Brückler Jiří
Bruun Peter
Bryndal Michał
Brzazgoń Krzysztof
Buchbinder Rudolf
Bucknall Christopher
Buczek Aleksandra
Budapest Festival Orchestra
Budnik-Gałązka Katarzyna
Budny Bartosz
Buffa Ivan
Bugaj Aleksandra
Bugaj Piotr
Bugaj Tomasz
Buika
Buika Concha
Buliński Wojciech
Bulot Loïse
Buratto Gianluca
Burzyńska Nikolet
Busto Diego Yañez
Butryn Jerzy
Bywalec Szymon

C

Cābulis Jurģis
Cadars Sylvain
Caine Uri
Calvaire Obed
Cangemi Veronica
Cantores Minores Wratislavienses
Cantoría
Capella Cracoviensis
Cargill Karen
Carmignola Giuliano
Cecocho Igor
Chamayou Bertrand
Chappuis Marie-Claude
Charlesworth Rupert
Checa Carlos
Chiavazza Claudio
Chilcott Bob
Chmaj Piotr
Chmura Gabriel
Cho Seong-Jin
Chodorek Agata
Chodowicz Wioletta
Chojnacki Bartłomiej
Chooi Timothy
Chór „Con Brio” Szkoły Muzycznej I st. im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu
Chór Akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego
Chór Akademicki Žerotín
Chór Basilica Cantans
Chór Bel Canto - Jordanów
Chór Bel Canto - Rybnik
Chór Canto Libero
Chór Chłopięcy Cantus
Chór Chłopięcy NFM
Chór Clemensianum
Chór Dziecięcy Zorynka
Chór dziecięcy Animato
Chór Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Chór Filharmonii Narodowej
Chór Grochów
Chór i Zespół Wokalny
Chór im. prof. W. Wawrzyczka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Chór Kameralny Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli
Chór Kameralny Stella
Chór Kościoła Pokoju w Jaworze
Chór Lutnia
Chór Medici Cantantes Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
Chór Męskl Opery i Filharmonii Podlaskiej
Chór Mieszany Echo
Chór mieszany Harmonia-Sygnał
Chór Music Everywhere
Chór NFM
Chór Nolinki
Chór Pasjonata
Chór Patriarchatu Moskiewskiego „Drewnerusskij Raspiew”
Chór Polskiego Radia
Chór Śpiewająca Dwójka
Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia" w Cieszynie
Chór UTW Apasjonata
Chum Johannes
Cichy Wiesław
Cierlik Felicja
Cieślak Bronisław
Ciumakin Roman
Čižmář Jan
Cohen Avishai
Coladonato Valentina
Colangelo Giulio
Collegio di Musica Sacra
Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704
Collegium Musicale
Collegium Vocale Gent
Colliard Gilles
Collignon Raphaël
Collon Nicholas
Comerford Sam
Coorey Matthew
Coptic Orthodox Church Choir of Sacred Music
Corea Chick
Courvoisier Sylvie
Cukrová Markéta
Cummings Laurence
Cuncordu de Orosei
Curnyn Christian
Currentzis Teodor
Czaicka Anna
Czajkowska-Kłos Elżbieta
Czarnik Marcin
Czartoryska-Niemczycka Anna
Czerniawska Lena
Czopka Karol
Czopka Marcin

K

Kabaret Elita
Kabath Agnieszka
Kaczmarzyk-Janczak Elżbieta
Kadouch David
Kajdasz Piotr
Kaljuste Tõnu
Kałudow Kałudi
Kameralny Chór Angelus
Kameralny Chór Misericordia
Kamińska Edyta
Kamiński Karol
Kammerorchester Basel
Kang Sungmin
Karasiewicz Rafał
Karolak Tadeusz
Károlyi Katalin
Karpeta Joanna
Karpeta Julia
Karpeta Krzysztof
Karpeta Piotr
Karpińska Katarzyna
Karttunen Anssi
Kasai Yuki
Kasiukiewicz Tomek
Kasperska Agata
Kaspszyk Jacek
Kasta Waldemar
Kazińska Małgorzata
Kazlaus Nomeda
Kearns Helen
Kempf Freddy
Kessels Koen
Kierner Stanisław
Kieruzalska Alicja
Kiliński Paweł
Kiljański Krzysztof
Kim Mariya
Klauza Michał
Klekowicki Szymon
Kleven Hagen Guro
Klisowska Małgorzata
Klocek Adam
Kłopocki Maciej
Kobayashi Miki
Kobus Aleksander
Koczur Maciej
Kohlhepp Sebastian
Kokosza Bartosz
Köll Margret
Kołaczkowski Marcin
Kołakowski Mateusz
Kołodziejczyk Nikola
Komarov Aleksiej
Kondonassis Yolanda
König Manuel
Konikiewicz Paweł
Köninger Dominik
Konrad Cezary
Konstantinou Georgios
Kooij Peter
Kopeć Jarosław
Korelus Bartłomiej
Koreneva Alexandra
Korobeinikov Andrei
Korzeniowski Andrzej
Kosendiak Andrzej
Kosendiak Władysław
Kościukiewicz Jakub
Kośmieja Adam
Kotche Glenn
Kotlarski Jacek
Kotz Celina
Kotz Malwina
Kovacic Ernst
Kowalczyk Marta
Kowalska Jolanta
Kowalski Jacek
Kowalski Paweł
Kowalski Robert
Kozendra Zuzanna
Kozera Zbigniew
Koziak Bartosz
Kozieł Marcin
Kozłowski Karol
Kozłowski Mischa
Kraggerud Henning
Král Tomáš
Krasna-Korycińska Małgorzata
Krauze Nicolas
Krejča Jan
Kroker Kinga
Krotoska Anna
Król Kamil
Kruk Monika
Kruse John
Kryger Urszula
Krylov Sergej
Krzeszowiak Krystian Adam
Krzeszowiec Adam
Krzeszowiec Jan
Krzewiński Jakub
Krzewiński Kuba
Krzysica Tomasz
Ksenicz Olga
Książek Krzysztof
Kubas-Kruk Aleksandra
Kubit Eneasz
Kubit Eneasz
Kuijken Piet
Kuk Agnieszka
Kuk Tomasz
Kulig Joanna
Kulig Magdalena
Kulka Konstanty Andrzej
Kuls Aleksandra
Kultyszew Mirosław
Kunach Aleksander
Kupczak Sławomir
Kupiec Ewa
Kupisiewicz Bogdan
Kurosaki Hiro
Kuwahara Shizuo Z
Kuzniecow Wiktor
Kuźniczanie
Kwartet smyczkowy Pakamera
Kwartet smyczkowy Pakamera
Kwartet Śląski
Kwartludium
KwaZulu-Natal Youth Choir
Kweksilber David
Kwiatkowska Anna
Kwiatkowski Rafał
Kwiecień Mariusz
Kwieciński Arkadiusz
Kwieciński Tomasz
Kwinta Piotr

M

Machitidze Marika
Machtelinckx Ruben
Maciej Kądziela Quartet
Maciej Obara Quartet
MacLeod Stephan
Madaras Gergely
Maghini Coro
Mahajan Indira
Majcherczyk Ewa
Majewska Barbara Kinga
Majewski Robert
Majewski Robert
Majka-Pacanek Teresa
Makal Bogdan
Makigami Koichi
Makłowicz Robert
Maksymczuk-Thiel Edyta
Maksymiuk Jerzy
Mala Punica
Maliczowski Paweł
Malovany Joseph
Mancini Luciana
Manley Katherine
Marasz Hanna
Marcin Wasilewski Trio
Marciniak Zbigniew
Marciniec Ewa
Marcinkowska Joanna
Marco-Buhrmester Alejandro
Marczyński Jacek
Maria Maceratini Ottavia
Markowicz Anna
Markowicz Marcin
Markowski Maciej
Markowski Marcel
Marsalis Wynton
Marshall Wayne
Marsollier Anaëlle
Martin Kenny
Masecki Marcin
Masekela Hugh
Maślanka Paweł
Maślanka Piotr
Maślanka Piotr
Matusiak Joanna
Matuszyńska Sylwia
Mauch Monika
Maxim Szymon
Mazoń Aleksandra i Grzegorz
Mazur Aneta
Mazur Jan
McCreesh Paul
McGillivray Alison
Meccore String Quartet
Mehldau Brad
Mehta Zubin
Meier Waltraud
Meir Wellber Omer
Meisner André
Meltzer Yigal
Memelsdorff Pedro
Mendelssohn Vladimir
Mendyk Michał
Meneses Antonio
Menor José
Meola Francesco
Merena Wojciech
Meunier Lionel
Mexis Paris
Miarczyński Jakub
Michalak Anna
Michalak Kamila
Michalak Stan
Michalski Jakub
Michałowska Marzena
Michniewski Wojciech
Micker Michał
Midori
Miecznikowski Maciej
Mields Dorothee
Miesenberger Markus
Mikalauskas Liudas
Mikkelsen Terje
Mikolajczyk Anna
Mikołajczyk Anna
Milanesi Raffaella
Miller Marcus
Miller Tania
Miller Vladimir
Minguet Quartett
Minney Eleanor
Miodek Jan
Mirowski Marcin
Misiak Marcin
Misiek-Zbierska Joanna
Misiuda Bartłomiej
Miszczak Maria
Miśkiewicz Olek
Mitchell Robert
Mitoraj Kuba
Miyazaki Mieko
Mizerska Ewa
Młoda Polska Filharmonia
Młodawski Maciej
Młynarczyk Monika
Mo Jian Hui
Mobley Reginald
Moglianesi Matteo
Mohr Thomas
Mokry Andrzej
Molęda Mateusz
Molvær Nils Petter
Momot Małgorzata
Mondok Yvette
Moniuszko Anna
Monteverdi Choir
Montvidas Edgaras
Moran Jason
Morawski Robert
Morcos Radi
Mori Ikue
Morini Guido
Morrison Hannah
Mosca Antonio
Mosimann Roli
Moskowicz Joanna
Moss David
Mosur Łukasz
Moszkin Konstanty
Moś Marek
Możdżer Leszek
Mráček Jan
Mroczek-Szlezer Danuta
Mrowca Ewa
Mrozik Michalina
Mthethwa Johan
Mucha Krzysztof
Mühlemann Regula
Mulroy Nicholas
Mungiguerra Piera
Murray Robert
Murrihy Paula
Musiał Janusz
Musiques Nouvelles
Mušović Dubravka
Muszyński Michał
Muus Niels
Mykietyn Paweł
Myśliwiec Monika

P

Pachołek Radosław
Paciorek Cezary
Pacquier Judith
Padmore Mark
Paleczny Piotr
Pałosz Mikołaj
Pandolfo Paolo
Pańko Małgorzata
Państwowy Kameralny Chór z Armenii
Pańta Paweł
Papadopoulou Katerina
Papuzińska-Uss Maria
Park June-Sung
Parry Ben
Pasiecznik Olga
Pasotti Michele
Pastuszka Adam
Paśko Marek
Patitucci John
Pavisic Filip
Pawluś Arkadiusz
Pawłowska Aleksandra
Pawłowska Justyna
Pawnuk Rafał
Pełech Krzysztof
Pena Lula
Penderecki Krzysztof
Penderecki Piano Trio
Pérès Marcel
Pérez Danilo
Pérez Guilermo
Perianes Javier
Perliński Paweł
Pernal Bartosz
Perret Guillaume
Persson Annalena
Petrenko Mikhail
Petrenko Vasily
Petrykat Edwin
Pfaff Werner
Phonos ek Mechanes
Pianca Luca
Piasecki Grzegorz
Piau Sandrine
Piazzolla Astor
Pichler Günter
Pick Yuval
Pieniek Grzegorz
Pieronkiewicz Ewa
Pierończyk Adam
Pietraszewski Igor
Pietrzak Jarosław
Pijarowski Marek
Pikała Rafał
Pilch Magdalena
Pilch Marek
Pilch Zbigniew
Pinnock Trevor
Pinto-Ribeiro Filipe
Pinto-Ribeiro Tiago
Piotrowski Grzegorz „Grzech”
Pires Maria João
Pizzolato Marianna
Płachta Katarzyna
Pławner Piotr
Płonka Jarosław
Pobłocka Ewa
Podger Rachel
Podkarpacki Chór Męski
Podzielny Małgorzata
Pogorelić Ivo
Polakowska-Rybska Izabela
Polish Cello Quartet
Polish Chamber Choir Schola Cantorum Gedanensis
Polish National Youth Choir
Polska Filharmonia Kameralna Sopot
Polska Orkiestra XVIII wieku
Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis
Polski Narodowy Chór Młodzieżowy
Połońska Iza
Połoński Dominik
Poniedziałek Jacek
Poniedzielski Andrzej
Popien Elisabeth
Poplutz Georg
Poppen Christoph
Porębska Wioletta
Porębski Adam
Porzyc Anna
Post Andreas
Postensemble
Postrożna Jadwiga
Potasiński Leszek
Pozdiejewa Anna
Prabava Adrian
Precipitevolissimevolmente
Preusser Paul
Prina Sonia
Prohaska Anna
Pryn Christine
Prządka Wiesław
Przemyk-Bryła Agnieszka
Przestrzelski Karol
Przytocki Paweł
Pszonka Tadeusz
Puchłowski Mariusz
Pugs & Crows
Pugs and Crows
Pujanek Przemysław
Pujanek Radosław
Puntin Claudio

S

Saagara
Sabadus Valer
Sächsische Staatskapelle Dresden
Sakai Shoko
Salar-Verdú Jose Antonio
Sałajczyk Piotr
Samm Ronald
Samuel Blaser Trio
Santos Silva Susana
Sapiecha-Muzioł Małgorzata
Sauls Leeroy
Savall Jordi
Sawczuk Jewhen
SaxArte Quartet
Scandelli Marcello
Schachtner Benno
Schickentanz Martin
Schicketanz Isabel
Schiff Heinrich
Schmelzer Björn
Schmid Benjamin
Schmitt Maximilian
Schornsheim Christine
Schønwandt Michael
Schubert Alexander
Schuldt Clemens
Schwandtke Felix
Sells Jonathan
Sember Michał
Semerádová Jana
Senn Christian
Serafińska Anna
Serenissima Res Publica
Sharkey Chris
Sharratt Nicholas
Shilkloper Arkady
Shorter Wayne
Shwartz Benjamin
Sibilski Mateusz MJ
Sick Boss
Sidorova Ksenija
Siewiera Marta
Sikała Maciej
Sikora Elżbieta
Sikorski Marcin
Sim So Young
Simpson Angela Renée
Sinadinovic Dejan
Sinfonia Varsovia
Sinfonieorchester MDR
Sinfonietta Cracovia
Singers The Swingle
Sinkovsky Dmitry
Sir John Eliot Gardiner
Siwak Robert
Skałuba Paweł
Skoczek Justyna
Skoczylas Jerzy
Skou Larsen Lavard
Skrla Leszek
Skrowaczewski Stanisław
Skrzypczak Bettina
Skrzypek Adam
Skrzypek Sebastian
Skweres Tomasz
Sladkovsky Alexander
Slobodeniouk Dima
Sławek Maria
Słobodzian Ramona
Smoczyński Mateusz
Smolyn Artur
Smolyn Sebastian
Sobotka Iwona
Sohn Yeyoung
Sollima Giovanni
Solnicka Beata
Solyom Stefan
Sołowiew Stanisław
Sompoliński Marcin
Sons of Kemet
Soo Mart
Sotiriadis Theofilos
Sotomski Jacek
Sozańska Zofia
Spalding Esperanza
Spassov Theodosii
Spera Marcin
Spering Andreas
Sphere
Spiegel Laurie
Spirituals Singers Band
Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble
Sr Cristina Scuccia
Stadhouders Bram
Stanek Justyna
Stanisławska Monika
Stankiewicz Kuba
Stankiewicz Mateusz
Stańczyk Marcin
Staroń Katarzyna
Staśkiewicz Anna Maria
Staśto Matylda
Staveland Magnus
Stawarz Lilianna
Steckel Julian
Steen-Andersen Simon
Stefaniuk Marcin
Stencel Krzysztof
Stephen Pamela Helen
Steude Barbara Christina
Stockhammer Jonathan
Stolarski Janusz
Stowarzyszenie Śpiewacze Canto Alegre w Łodzi
Strahl Tomasz
Strug Adam
Strugała Tadeusz
Stryjo
Strzelec Szymon Stanisław
Strzemżalski Andrzej
Strzyżowski Chór Kameralny
Stuber Katja
Studencki Chór Uniwersytetu w Pardubicach
Studniak Cezary
Stuhr Jerzy
Stumm Jennifer
Sudbin Yevgeny
Sumera Tammo
Summers Hilary
Swensen Joseph
Symfoniczna NFM Orkiestra
Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks
Szadejko Andrzej Mikołaj
Szalonek Witold
Szapołowska Grażyna
Szczepaniak-Przybylińska Jolanta
Szczepańska Dorota
Szczyciński Maciej
Szelest Marcin
Szewczyk Piotr
Szilasi Alex
Szlachcic Bartłomiej
Szlezer Marek
Szlezer Mieczysław
Szomańska Olga
Szomański Włodzimierz
Szostak Anna
Szpyrka Monika
Szrom Janusz
Szufłat Anna
Szulc Radosław
Szybalska - Matczak Jolanta
Szymajda Wiktor
Szymanowski Quartet
Szymczak Gracjan
Szymczewska Agata

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie