fot. archiwum artysty
Alessandro de Marchi

Alessandro De Marchi cieszy się uznaniem jako znakomity interpretator dzieł od wczesnego baroku po późne bel canto.
W ostatnim czasie zrealizował takie opery, jak Westalka Spontiniego w La Monnaie, Powrót Ulissesa do ojczyzny Monteverdiego w Den Norske Opera, Juliusz Cezar Händla w Semperoper Dresden i Teatro Regio w Turynie, Juditha triumphans Vivaldiego w Teatro La Fenice i Il Germanico Porpory podczas Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, gdzie pełni funkcję dyrektora artystycznego. Ze swoim zespołem muzyki dawnej Academia Montis Regalis wykonał m.in. La Stellidaura vendicante Provenzalego w Theater an der Wien oraz zadebiutował w londyńskiej Wigmore Hall.
De Marchi jest popularyzatorem mniej znanych dzieł scenicznych, jak Potajemne małżeństwo Cimarosy oraz Cesare e Cleopatra Grauna (Staatsoper Berlin), Cleofide Hassego (Drezno), Orlando Paladino Vivaldiego (Concertgebouw w Amsterdamie) i L’Olimpiade Pergolesiego (Teatro San Carlo w Neapolu, Innsbruck i Festiwal Pergolesi Spontini w Jesi). Chętnie dyryguje również operami Rossiniego i Händla. Poprowadził wykonania Kopciuszka, Włoszki w Algierze oraz Demetriusza i Polibiusza na scenach operowych w Hamburgu, Dreźnie, Staatsoper Belin i La Monnaie, a także Alcyny, Tezeusza, Orlanda oraz Rinalda w Opéra de Lyon, Komische Oper Berlin, Aalto-Theater Essen i podczas Festiwalu Händlowskiego w Halle.
Nie stroni również od klasycznego repertuaru, dyrygował operami Glucka Ifigenia w Taurydzie (Hamburg) oraz Ifigenia w Aulidzie (Wiedeń) i Haydna, m.in. dziełem Wyspa bezludna w Staatsoper Berlin i Innsbrucku. Znaczną część swojej aktywności dyrygenckiej poświęca Mozartowi: prowadził Łaskawość Tytusa (Innsbruck i Teatr Narodowy w Pradze), Don Giovanniego (Hamburg), Così fan tutte i Wesele Figara (Bruksela) oraz Uprowadzenie z seraju (Drezno). Pozostałe projekty zrealizowane przez niego na scenach operowych to Dydona i Eneasz Purcella (Florencja), Koronacja Poppei Monteverdiego (Oslo), oraz Donizettiego Anna Boleyn (Kolonia) i Don Pasquale (Bruksela).
Na scenach koncertowych De Marchi prowadził m.in. Orchestra dell’Accademia Nazionale Santa Cecilia, Wiener Symphoniker, Orchestre National de France, Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino, Orchestra del Teatro La Fenice, Essener Philharmoniker, NDR Radiophilharmonie, Orchestre de Chambre de Genève oraz Staatskapelle Berlin w specjalnym projekcie Die Kunst der Fuge.
W obszernej dyskografii artysty znajdują się takie nagrania, jak La sonnambula Belliniego (z Cecilią Bartoli i Juanem Diego Flórezem) dla wytwórni Decca, L’Olimpiade Vivaldiego, La Stellidaura vendicante Provenzalego, Flavius Bertaridus Telemanna oraz Handel-Caldara: Carmelite Vespers 1709 dla Sony/Harmonia Mundi, Il Trionfo del Tempo e del Disinganno Händla dla wytwórni Hyperion, Orlando finto pazzo Vivaldiego dla Naïve i wydanie DVD L’incoronazione di Poppea Monteverdiego dla EuroArts oraz L’elisir d’amore Donizettiego dla wytwórni Dynamic.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się