fot. archiwum artysty
Rupert Charlesworth

Rupert Charlesworth studiował w King’s College w Londynie, a obecnie uczy się pod kierunkiem Philipa Doghana i Iaina Ledinghama. Studiował też w Royal Academy of Music, gdzie otrzymał stypendium im. Karaviotisa, stypendium im. Johna Kennetha Adamsa i hojne wsparcie ze strony Josephine Baker Trust, Countess of Munster Musical Trust oraz państwa Sommerville’ów.

Jest laureatem Akademii Festiwalu w Aix-en-Provence w 2011 r., zdobył nagrodę jury i nagrodę publiczności w konkursie Handel Singing Competition w 2013 r., a sukces ten powtórzył w 2014 r. podczas Międzynarodowego Konkursu Opery Barokowej im. Pietra Antonia Cestiego. Jego role operowe to m.in. Damon w Acisie i Galatei Händla oraz Młodszy Syn w Trauernacht – projekcie scenicznym z kantatami Bacha (reż. Katie Mitchell, Festiwal w Aix-en-Provence), Żołnierz w Cesarzu Atlantydy Ullmanna z English Touring Opera i Pustelnik w Wakening Shadow, projekcie z Canticles Brittena w reżyserii Luke’a Stylesa (Jerwood Young Artists Programme w Glyndebourne, dyr. Vladimir Jurowski).
Na scenach koncertowych Rupert Charlesworth wystąpił jako Narrator w Il combattimento di Tancredi e Clorinda Monteverdiego z Orquestra Barroca Casa da Música w Porto pod batutą Laurence’a Cummingsa i Anioł Trzeci oraz John w Written on Skin George’a Benjamina z Orquestra Gulbenkian. W czasie studiów kreował m.in. rolę Hrabiego Enrico w La vera costanza Haydna pod batutą Trevora Pinnocka.

Śpiewak jest również rozchwytywanym solistą oratoryjnym. Niedawno można było go usłyszeć w Mszy h-moll Bacha z Les Musiciens du Louvre Grenoble pod batutą Marca Minkowskiego, Mesjaszu Händla z Orkiestrą Symfoniczną w Kristiansand pod batutą Nicholasa Kraemera, Oratorium na Boże Narodzenie Bacha z Café Zimmermann pod batutą Céline Frisch oraz Pasji wg św. Mateusza (arie na tenor) z Orkiestrą Symfoniczną w Limburgu pod batutą Paula Goodwina. Spośród jego niedawnych i nadchodzących projektów wymienić warto m.in. recital utworów angielskich i francuskich kompozytorów nagrany z Edwige Herchenroder, Harmoniemesse Haydna ze Scottish Chamber Orchestra pod kierownictwem Tõnu Kaljuste, premierę The Way Back Home Joanny Lee w English National Opera, rolę Ewangelisty w Pasji wg św. Mateusza Bacha z Capella Amsterdam pod batutą Daniela Reussa, rolę Jupitera w Semele (wersja koncertowa) podczas London Handel Festival pod batutą Cummingsa, rolę Septimiusa w Theodorze (wersja koncertowa) podczas Händel-Festspiele Göttingen pod batutą Cummingsa oraz rolę Lizandra w Śnie nocy letniej Brittena w Aix-en-Provence i inne wykonania Trauernacht w Amsterdamie, Paryżu i Lizbonie. W nadchodzącym sezonie Rupert Charlesworth zadebiutuje w Theater an der Wien w Koronacji Poppei Monteverdiego.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się