María González, fot. archiwum artystki
Maria González

María González po ukończeniu studiów w klasie fortepianu rozpoczęła naukę gry na klawesynie w barcelońskiej Escola Superior de Música de Catalunya pod kierunkiem Béatrice Martin, a następnie w Schola Cantorum Basiliensis, gdzie studiowała także realizację basso continuo pod kierunkiem Jespera Bøje Christensena.
Artystka była związana z La Nuova Fabbrica dell’Opera Barocca w Mediolanie, pracowała jako asystentka artystyczna Masaakiego Suzukiego i współpracowała z takimi dyrygentami, jak James Gaffigan, Fritz Näf, Erik Van Nevel, Bernard Labadie, Filippo Maria Bressan i Alessandro De Marchi. Jest wziętym muzykiem realizującym partię basso continuo, w tej roli była zapraszana przez takie formacje, jak Basler Madrigalisten, Camerata Bern, Le Concert Lorrain, Luzerner Sinfonieorchester, Le Parlement de Musique (Génération Baroque), orkiestra Academia Montis Regalis, Il Profondo. Występowała również z takimi solistami, jak Enrico Onofri, Sergio Azzollini, Maurice Steger, Rachel Podger oraz Manfredo Kraemer.
W 2010 r. rozpoczęła pracę jako wykładowca i akompaniator w Schola Cantorum Basiliensis. Wykłada realizację basso continuo i muzykę kameralną na studiach licencjackich w Universidad Central w Bogocie. Brała udział w wielu transmisjach i nagraniach radiowych.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się