Ensemble1918 / fot. archiwum zespołu
Ensemble1918

Zespół powstał z inicjatywy Tindara Capuany (klarnecista Tafelmusik Baroque Orchestra, Accademia Bizantina oraz solista Il Giardino Armonico), który postanowił połączyć znakomitych muzyków z Orchestra Sinfonica Siciliana w Palermo (Salvatore Magazzù – trębacz, Lorenzo Rovati – skrzypek, koncertmistrz gościnny) i Orchestra del Teatro La Fenice w Wenecji (Giuseppe Mendola – puzonista) wraz z muzykami aktywnymi w dziedzinie muzyki dawnej w Europie i Ameryce Północnej (Eyal Streett – fagocista Les Talens Lyriques i Giancarlo De Frenza – kontrabasista Il Giardino Armonico).

Znakomici i doświadczeni artyści dołączyli do tego niedawno utworzonego zespołu przede wszystkim po to, aby móc „wspólnie tworzyć muzykę”. Zdecydowali się wykonywać repertuar z początków XX w. na instrumentach historycznych. Wybór ten ma związek z początkiem kariery kilku członków zespołu, którzy zdobyli umiejętności w zakresie historycznego wykonawstwa repertuaru barokowego, klasycznego i romantycznego. Innych artystów Ensemble1918, wywodzących się z kręgów muzyki współczesnej, zafascynowały odmienne możliwości, które oferują dawne instrumenty, i z entuzjazmem zaangażowali się w to przedsięwzięcie.

Ensemble 1918 działa we współpracy ze stowarzyszeniem Ghislierimusica. Trudno od razu dostrzec różnice w budowie dawnych i współczesnych instrumentów, jednak szczegóły dotyczące zadęcia, palcowania, strun (struny jelitowe zamiast metalowych) pozwalają odkryć nowe możliwości i niuanse wykonawcze, dzięki którym można grać w sposób bogatszy, barwniejszy i bardziej indywidualny. Według muzyków Ensemble1918 historyczne instrumenty doskonale oddają dźwiękową estetykę muzyki sprzed stu lat.

-------------

The idea of Tindaro Capuano, clarinettist and founder of the ensemble, was to unite musicians who have a prominent role in the Orchestra Sinfonica Siciliana of Palermo (Salvatore Magazzù – principal trumpet and Lorenzo Rovati – guest concertmaster) and the Orchestra del Teatro La Fenice in Venice (Giuseppe Mendola – principal trombone) together with musicians from the realm of early music in Europe and North America: Tindaro Capuano – principal clarinet of Tafelmusik Baroque Orchestra and Accademia Bizantina, as well as soloist with Il Giardino Armonico; Eyal Streett – principal bassoon of Les Talens Lyriques, and Giancarlo De Frenza – principal double bass of Il Giardino Armonico.

The ensemble, formed just recently by these musicians of great experience and personality, shares a common goal: making music together. This certainly constitutes the strongest point of this group.

In Ensemble1918, we share the desire to perform the early 20th-century repertoire on original instruments. This choice originates in the early career of a few members of the ensemble, whom we retrained in the historically informed practice for the baroque, classical and romantic repertoire. Other members, coming from the realm of ‘modern’ music, were so captivated and got involved enthusiastically. They were fascinated by the different possibilities that were offered by original instruments. It would be hard to catch differences in the making of original and modern instruments; yet details about the embouchure, fingerings, strings (gut instead of steel) reveal a world of possibilities and peculiarities which allow the musician to play and be eloquent in a richer, more colourful and more personal way. The original instruments reflect and render perfectly the sonic aesthetics of hundred-year-old music. Ensemble1918 is in co-production with Ghislierimusica.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się