Francisco Brito / fot. archiwum artysty
Francisco Brito

Debiutował w 2006 r. pod dyrekcją Alberto Zeddy w ramach koncertu uczestników seminarium Accademia Rossiniana podczas Rossini Opera Festival; praca nad twórczością G. Rossiniego okazała się mieć największy wpływ na jego muzyczny rozwój. Po debiucie artysta kreował kilka ról z tego repertuaru, takich jak Lindoro we Włoszce w Algierze, Belfiore w Podróży do Reims (Teatro Argentino de La Plata), Eacide w Zelmirze i Młody Bruschino w operze Il signor Bruschino podczas Rossini Opera Festival. W Teatro Comunale w Bolonii śpiewa w utworach M. Choufleuri restera chez lui le… i Pomme d’api J. Offenbacha.

Francisco Brito występował w operach G. Donizettiego jako sir Hervey w Annie Bolenie (Semperoper Dresden) i Ernest w Don Pasquale (Staatstheater Darmstadt), a także w operach G. Rossiniego jako Don Ramiro w Kopciuszku (Dresden Semperoper), hrabia Almaviva w Cyruliku sewilskim (Hessisches Staatstheater Wiesbaden), Dorvil w La scala di seta (Nationaltheater Mannheim), Conte Alberto w L’occasione fa il ladro (Teatro Verdi w Trieście) i Giannetto w Sroce złodziejce (Oper Frankfurt); wcielił się również w postać Intelletta w La Rappresentatione di Anima, et Corpo E. de’ Cavalieriego (Oper Frankfurt) i Fentona w Falstaffie G. Verdiego (Oper Frankfurt). Śpiewał też w inscenizacji Koronacji Poppei C. Monteverdiego (Oper Frankfurt) oraz w operach Il signor Bruschino i La cambiale di matrimonio G. Rossiniego w Wenecji.

Niedawne i nadchodzące angaże to występy w takich produkcjach, jak: Włoszka w Algierze w Treviso i Treście, Ariodante G.F. Händla w Dublinie, La donna del lago G. Rossiniego w Pesaro, Il signor Bruschino w Teatro La Fenice w Wenecji, Otello G. Rossiniego w Neapolu, Sroka złodziejka w La Scali pod dyrekcją Riccarda Chailly’ego, I puritani V. Belliniego w Stuttgarcie, Così fan tutte W.A. Mozarta w Dubaju, Cyrulik sewilski podczas Tiroler Festspiele Erl i w Teatro La Fenice.

------

He debuted in 2006, at the Rossini Opera Festival with the Accademia Rossiniana under Alberto Zedda, making G. Rossini’s repertoire the most important part of his musical growth. His debut is followed by several G. Rossini roles, including: Lindoro, L’italiana in Algeri; Belfiore, Il viaggio a Reims at Teatro Argentino de La Plata; Eacide, Zelmira and Bruschino Jr, Il signor Bruschino at Rossini Opera Festival. At Teatro Comunale in Bologna, he sings J. Offenbach’s M. Choufleuri restera chez lui le… and Pomme d’api.

Francisco Brito has performed the roles of Sir Hervey in G. Donizetti’s Anna Bolena at the Dresden Semperoper, Ernesto, G. Donizetti’s Don Pasquale at the Staatstheater Darmstadt, Intelletto in E. de’ Cavalieri’s Rappresentatione di Anima, et di Corpo at the Oper Frankfurt, Don Ramiro, G. Rossini’s La Cenerentola at the Dresden Semperoper and Conte Almaviva, G. Rossini’s Il Barbiere di Siviglia at the Hessisches Staatstheater in Wiesbaden, Dorvil, G. Rossini’s La scala di seta at the Nationaltheater Mannheim, Conte Alberto, G. Rossini’s L’occasione fa il ladro at the Teatro Verdi in Trieste, Giannetto, G. Rossini’s La gazza ladra at the Oper Frankfurt, and Fenton, G. Verdi’s Falstaff at the Oper Frankfurt. He sang productions of C. Monteverdi’s L’incoronazione di Poppea at the Oper Frankfurt, and of Il signor Bruschino and G. Rossini’s La cambiale di matrimonio in Venice.

Recent and future engagements include L’Italiana in Algeri in Treviso and Trieste, G. F. Handel’s Ariodante in Dublin, G. Rossini’s La donna del lago in Pesaro, Il signor Bruschino at La Fenice in Venice, Rossini’s Otello in Naples, La gazza ladra at La Scala conducted by Riccardo Chailly, V. Bellini’s I puritani in Stuttgart, W. A. Mozart’s Così fan tutte in Dubai, Il barbiere di Seviglia at Tiroler FestspieleErl and at La Fenice.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się