Absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Piotra Łykowskiego (dyplom z wyróżnieniem w czerwcu 2004 roku), już jako studentka została laureatką kilku ogólnopolskich konkursów wokalnych oraz stypendystką Ministra Kultury. Obecnie jest pracownikiem naukowym macierzystego wydziału. W 2007 roku zrealizowała przewód doktorski na Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach i od października tego samego roku prowadzi samodzielną klasę śpiewu solowego na Wydziale Wokalnym wrocławskiej Akademii Muzycznej. Na wrocławskiej uczelni Olga Ksenicz prowadzi również wykłady w ramach przedmiotów „Zarys stylistyki muzyki dawnej” oraz „Seminarium wykonawstwa muzyki dawnej”. Współpracowała m.in. z Warszawską Operą Kameralną oraz Operą na Zamku w Szczecinie (partia Królowej Nocy w operze Czarodziejski flet Mozarta). Występowała także na estradach m.in. Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Dolnośląskiej, Filharmonii Śląskiej oraz koncertowała z zespołami Filharmonii Częstochowskiej i Filharmonii Koszalińskiej pod kierunkiem takich dyrygentów, jak Mirosław Jacek Błaszczyk, Jacek Kraszewski, Ruben Silva czy Jerzy Swoboda. Sopranistka doskonaliła i nadal doskonali swoje kompetencje wokalne, uczestnicząc w mistrzowskich kursach wokalnych pod kierunkiem wybitnych pedagogów polskich i zagranicznych (prof. Ingrid Kremling-Domanski, prof. Barbara Schlick, prof. Ewa Iżykowska, prof. Jadwiga Romańska). Repertuar wokalistki obejmuje szerokie spektrum utworów od renesansu po współczesność, ze szczególnym jednak naciskiem na muzykę oratoryjno-kantatową baroku i klasycyzmu, zwłaszcza włosko- i niemieckojęzycznego kręgu kulturowego.
Olga Ksenicz