Dyrygent Stefan Solyom szybko zdobył międzynarodową sławę, która ugruntowała jego wysoką pozycję w życiu muzycznym Szwecji. Występy operowe i koncertowe zdobyły uznanie za liryczne ciepło i poczucie bliskości z muzykami orkiestrowymi, które z zachwytem odnotowują krytycy, publiczność i sami muzycy. Artysta jest wychowankiem Leifa Segerstama i Jormy Panuli – cieszących się międzynarodowym uznaniem nauczycieli dyrygentury o barwnych osobowościach. W roku 2000 zdobył jedną z nagród Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Sibeliusa.
Stefan Solyom jest dyrektorem generalnym i muzycznym Deutsches Nationaltheater i Staatskapelle Weimar. Na początku sezonu 2014/2015 obejmie stanowisko głównego dyrygenta i doradcy artystycznego Helsingborg Symphony Orchestra. W latach 2006–2009 był drugim dyrygentem gościnnym BBC Scottish Symphony Orchestra, w latach 2010–2013 – głównym dyrygentem gościnnym Norrköping Symphony Orchestra. Jako dyrygent gościnny stale współpracuje z Królewską Filharmonią w Sztokholmie, orkiestrami w Gothenburgu, Lahti i Helsingborgu, jak również orkiestrami we Frankfurcie oraz orkiestrami radiowymi MDR i SDR, a ponadto z Deutsche Kammerphilharmonie Bremen. Obok koncertów ze Staatskapelle Weimar w planach artysty są występy z Królewską Filharmonią w Sztokholmie, orkiestrami symfonicznymi w Norrköping i w Gothenburgu, z filharmonią w Dortmundzie, jak również z Stavanger Symphony Orchestra i Bornemouth Symphony Orchestra.
Stefan Solyom łączy karierę estradową z prowadzeniem przedstawień operowych. W 1999 roku zadebiutował w Królewskiej Operze Szwedzkiej i od tamtej pory dyryguje szerokim repertuarem dzieł operowych, takich jak Tosca (Opera Paryska), Romeo i Julia, Faust. Le Villi (Opera we Frankfurcie), Zemsta nietoperza, Cyrulik sewilski (Komische Oper), Czarodziejski flet, Opowieści Hoffmana, Falstaff, Trubadur (Królewska Opera Szwedzka), Żywot rozpustnika, Powder Her Face (Bremen Music Festival).