Dorothee Mields


Dorothee Mields jest jedną z czołowych interpretatorek muzyki XVII i XVIII wieku, uwielbianą przez publiczność i krytykę za unikalne brzmienie i poruszające interpretacje.

Wśród niemieckich sopranistek barokowych trudno o specjalistkę lepszą od Mields: „Nienaganne brzmienie, dialog z instrumentalistami, sposób podawania tekstu i kształtowania frazy dają nam po prostu najczystszą przyjemność”. David Vickers, „Gramophone”, lipiec 2013

Jej nienaganna technika i delikatna, jasna barwa głosu czynią z niej idealną wykonawczynię utworów kompozytorów współczesnych.


Regularnie występuje z Collegium Vocale Gent, Bach Collegium Japan, Netherlands Bach Society, Freiburger Barockorchester, RIAS Kammerchor, Orchestra of the Eighteenth Century, L’Orfeo Barockorchester, Lautten Compagney oraz Klangforum Wien pod batutą takich dyrygentów, jak Stefan Asbury, Ivor Bolton, Frans Brüggen, Beat Furrer, Paul Goodwin, Philippe Herreweghe, Gustav Leonhardt, Emilio Pomárico, Hans-Christoph Rademann, Stephen Stubbs, Masaaki Suzuki i Jos van Veldhoven.


Dorothee Mields jest chętnie zapraszana na międzynarodowe festiwale, w tym Leipzig Bach Festival, Suntory Music Foundation Summer Festival w Japonii, Boston Early Music Festival, Flanders Festival, Vienna Festival, Handel Festival w Halle oraz Tanglewood Festival.


Jej dokonania artystyczne dokumentuje stale rosnąca dyskografia i wiele nagród płytowych. Ostatnie krążki: In Darkness Let me Dwell oraz Loves Alchymie (z udziałem Hille Perl i Lee Santany, Sony/dhm) oraz Purcell Love Songs (z udziałem Lautten Compagney, Carus) spotkały się z wielkim uznaniem krytyki. Nagranie pieśni Chopina z pianistą Nelsonem Goernerem zarejestrowane dla Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie ukazało się latem 2011 roku.


W sezonie 2013/2014 artystka koncertuje z Collegium Vocale Gent, Dresdner Kammerchor oraz Netherlands Bach Society. Inne ważniejsze plany to występy na Festiwalu Muzycznym Dolnej Saksonii z gambistką Hille Perl, Oratorium na Boże Narodzenie Bacha w Dreźnie pod batutą Petera Schreiera oraz cykl koncertów z Akademie für Alte Musik: Kantaty Bacha BWV 199 oraz 202 we Włoszech, Pasja wg św. Matusza w Berlinie oraz Stworzenie świata Haydna w Luksemburgu z udziałem Arsys Bourgogne pod batutą Pierre’a Cao.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się