Robin Blaze
„Robin Blaze dosłownie błyszczy na całej tej płycie… Jego interpretacje, jeśli chodzi o wrażliwość na tekst, są nadzwyczajne. Chyba nigdy przedtem nie słyszałem tak uwodzicielskiego i czystego  brzmienia z olbrzymim ładunkiem emocji.” BBC Radio 3Obecnie w ścisłej czołówce interpretatorów Purcella, Bacha i Handla, Robin Blaze intensywnie koncertuje w Europie, obu Amerykach, Japonii I Australii.   Studiował w Magdalen College w Oxfordzie, uzyskał stypendium podyplomowe w Royal College o Music, gdzie szkolił się dzięki pomocy Countess of Munster Trust. Obecnie jest Profesorem Studiów Wokalnych.    Współpracuje z najznamienitszymi dyrygentami zajmującymi się muzyką dawną, takimi jak: Christophers, Cleobury, Gardiner, Herreweghe, Hogwood, Jacobs, King, Koopman, Kraemer, Leonhardt, McCreesh, McGegan, Mackerras, Pinnock i Suzuki.  Gościł na festiwalach w Ambronay, Beaune, Bostonie, Edynburgu, Halle, Islandii, Jerozolimie, Innsbrucku, Karlsruhe, Lipsku, Lucernie, Saintes i Utrechcie. Regularnie występuje z zespołami: The Academy of Ancient Music, Bach Collegium Japan, Collegium Vocale, The English Concert, The Gabrieli Consort, The King’s Consort, Orchestra of the Age of Enlightenment, RIASKammerchor and The Sixteen.  Ponadto występował z orkiestrami: National Symphony Orchestra w Waszyngtonie, St Paul Chamber Orchestra, La Chapelle Royale, City of London Sinfonia, Netherlands Radio Philharmonic, Royal Flanders Philharmonic, BBC Philharmonic, The Hallé Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, Northern Sinfonia, Scottish Chamber Orchestra, Tafelmusik, Amsterdam Baroque Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra oraz Berlin Philharmonic Orchestra.Produkcje operowe z udziałem Robina Blaze’a to: Athamas w Semele (The Royal Opera House); Didymus w operze Theodora (Glyndebourne Festival Opera); Arsamenes w Xerxesie, Athamas w Semele, Hamor w operze Jephtha orazOberon w Śnie nocy letniej (English National Opera), oraz Bertarido w operze Rodelinda (Glyndebourne Touring Opera, Göttingen Handel Festival).Ważną częścią działalności artysty jest muzyka kameralna. W tej dziedzinie regularnie współpracuje z zespołami: Concordia, Fretwork, Florilegium, the Palladian Ensemble.   Występował z recitalami na Teneryfie, w Théâtre Grévin w Paryżu, w Karlsruhe, Insbrucku, Göttingen, na festiwalu New York Early Music, festiwalu West Cork Chamber Music, Sherbourne and Gloucester Three Choirs Festivals, dla BBC Radio 3 oraz w Wigmore Hall.    Jego dyskografia szybko rośnie, w tej dziedzinie artysta stale współpracuje z wytwórniami BIS oraz Hyperion.   Dla wytwórni BIS nagrywa cykl Kantat Bacha (Bach Collegium Japan), a wraz z Carolyn Sampson duety z oratoriów Handla (Orchestra of the Age of Enlightenment, Nicolas Kremer).  Dla Hyperiona nagrał ponadto płyty z recitalami pieśni z towarzyszeniem lutni (z Elizabeth Kenny), Consort Songs i Salve Regina Byrda, Kantaty włoskie (The Parley of Instruments).   Inne nagrania to Didymus w operze Theodora (Gabrieli Consort, McCreesh) dla DG Archiv, utwory Vivaldiego, Kuhnaua i Knüpfera (King’s Consort) dla wytwórni Hyperion, Ody Purcella (Collegium Vocale Gent, Herreweghe) dla Harmonii Mundi. Dla EMI nagrał The Lover in Winter Thomasa Adesa.   Na początku 2007 r. wytwórnia BIS wydała Kantaty solowe Bacha (dyrygent Masaaki Suzuki).  Niedawne angaże artysty to Arcane w Teseo Handla (Göttingen Handel Festival), Msze Bacha w Wigmore Hall oraz Ottone Handla (Theater an der Wien, King’s Consort), Saul z BBC National Orchestra of Wales, Pasja wg św. Jana Bacha (Northern Sinfonia), Oratorium na Boże Narodzenie Bacha (Retrospect Ensemble), Mesjasz Handla (The Sixteen), Stabat mater Pergolesiego (Münchener Kammerorchester), wykonanie inscenizowane Pasji wg św. Mateusza Bacha (Orchestra of the Age of Enlightenment), Hamor w operze Jephta (Welsh National Opera).  Ostatnie i przyszłe najważniejsze występy Robina Blaze’a to: Kantaty Bacha (Dunedin Consort, BBC Philharmonic Orchestra), Mesjasz Handla w Annapolis (Melbourne Symphony Orchestra), Oratorium na Boże Narodzenie Bacha (Kammerorchester Basel), Arcane w Teseo (Philharmonia Baroque Orchestra, Nicholas McGegan), występy z Florilegium oraz King’s Consort w Wigmore Hall. Artysta będzie też kontynuować współpracę z Bach Collegium Japan pod dyrekcją Masaakiego Suzukiego.    

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się