Karol Kozłowski / fot. Jacek Poremba
Karol Kozłowski / fot. Jacek Poremba
Karol Kozłowski

Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Laureat II nagrody Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Hariclei Darclée (Rumunia, 2005). W 2013 r. otrzymał nominację do Paszportu „Polityki” w kategorii „Muzyka poważna”.

W latach 2007–2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której  zadebiutował jako Alfred w Zemście nietoperza J. Straussa syna i gdzie śpiewał również w Czarodziejskim flecie Mozarta, Cyruliku sewilskim Rossiniego, Otellu Verdiego, Raju utraconym Pendereckiego i w Królu Rogerze Szymanowskiego. Występował na scenach m.in. Łotewskiej Opery Narodowej w Rydze (Cyrulik sewilski), Staatstheater am Gärtnerplatz w Monachium (Włoszka w Algierze Rossiniego), Opery w Kijowie (Król Roger), Teatru Narodowego w Brnie (Ferrando w Così fan tutte Mozarta) oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie pojawił się m.in. w Lukrecji
Borgii Donizettiego, Borysie Godunowie Musorgskiego, Elektrze R. Straussa, Katii Kabanowej Janáčka, Królu Rogerze, Strasznym dworze Moniuszki, Madamie Butterfly i Manon Lescaut Pucciniego oraz w Diabłach z Loudun Pendereckiego.

Jest cenionym interpretatorem dzieł barokowych, m.in. partii Ewangelisty w obu Bachowskich pasjach. Śpiewał pod batutą takich dyrygentów, jak Fabio Biondi, Andreas Spering, Andrew Parrott, Konrad Junghänel, Christophe Rousset, Helmuth Rilling, Benjamin Bayl, Jordi Savall, Jerzy Maksymiuk i in. Występował w inscenizacjach dzieł m.in. Rameau (Pigmalion i Les Indes galantes) oraz Händla (Alcina, Tamerlano i Ariodante), a także w mniej znanych i od dawna niewykonywanych operach, jak Semiramide riconosciuta Leonarda Vinciego czy Arminio Johanna Adolfa Hassego. Ostatnio w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie wcielił się w tytułowego Orfeusza w operze Monteverdiego i w Hrabiego Almavivę w Cyruliku sewilskim.

Dla wydawnictwa DUX zarejestrował kilka albumów z liryką wokalną, w tym nominowane do nagrody Fryderyk Pieśni Paderewskiego oraz dwa cykle Schuberta – Piękną młynarkę i Podróż zimową.

---

A graduate of the Stanisław Moniuszko Academy of Music in Gdańsk and the Warsaw Academy of Fine Arts. Winner of the 2nd prize at the Hariclea Darclée International Vocal Competition (Romania, 2005). He was nominated for the 2013 Polityka’s Passport Award in the Classical Music category. From 2007–2009, he was a soloist at the Wrocław Opera, in which he made his debut as Alfred in Die Fledermaus by J. Strauss the Son and where he also sang in Die Zauberflöte by Mozart, Il barbiere di Siviglia by Rossini, Otello by Verdi, Paradise Lost by Penderecki, and King Roger by Szymanowski. He has performed on the stages of the Latvian National Opera in Riga (Il barbiere di Siviglia), Staatstheater am Gärtnerplatz in Munich (Rossini’s L’italiana in Algeri), Kiev Opera (King Roger), the National Theatre Brno (Ferrando in Così fan tutte by Mozart) and the Teatr Wielki – Polish National Opera, where he sang in, among others, Lucrezia Borgia by Donizetti, Boris Godunov by Mussorgsky, Elektra by R. Strauss, Kát’a Kabanová by Janáček, King Roger, The Haunted Manor by Moniuszko, Madama Butterfly and Manon Lescaut by Puccini and The Devils from Loudun by Penderecki. He is highly regarded for his interpretations of Baroque works, including the parts of Evangelist in both Bach’s Passions. He has sung under the baton of Fabio Biondi, Andreas Spering, Andrew Parrott, Konrad Junghänel, Christophe Rousset, Helmuth Rilling, Benjamin Bayl, Jordi Savall, and Jerzy Maksymiuk.

He has taken part in the staging of among others: Rameau’s Pygmalion and Les Indes galantes, and Handel’s Alcina, Tamerlano, and Ariodante as well as in lesser-known and rarely performed operas: Semiramide riconosciuta by Leonardo Vinci and Arminio by Johann Adolf Hasse. Recently at the Polish Royal Opera in Warsaw he performed the title role in L’Orfeo by Monteverdi and Count Almaviva in Il barbiere di Siviglia. For the DUX label, he has recorded several albums with lieder, including the nominated for the Fryderyk Songs by Paderewski and two Schubert cycles: Die schöne Müllerin and Winterreise.

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się