Katherine Manley

Katherine Manley studiowała w Royal Scottish Academy of Music and Drama w Glasgow oraz w Benjamin Britten International Opera School w Royal College of Music w Londynie. Była stypendystką Sampling Foundation oraz fundacji Susan Chilcott, otrzymała też Wingate Scholarship, Ian Fleming MBF Award oraz Independent Opera Fellowiship.
Jej role operowe to m.in. Creuse w nowej produkcji Medei Charpentiera w reżyserii Davida McVicara (English National Opera), Zeena Briggs w Sunken Garden Michela van der Aa (English National Opera w Barbican Theatre oraz podczas Holland Festival), Lucia w The Rape of Lucretia (Opery w Angers i Nantes), Helena w Śnie nocy letniej, Arpago w L’Incoronazione di Dario (Garsington Opera), Poppea/Fortune/Virtu w Koronacji Poppei (English National Opera oraz Glyndebourne on Tour) Melanto/Amore w Powrocie Ulissesa (Young Vic) dla English National Opera, Musica/Euridice/Messaggera/Proserpina w Orfeuszu Monteverdiego (English Touring Opera oraz wersja koncertowa w Barbican pod dyrekcją Richarda Egarra, z udziałem Academy of Ancient Music). Sandman/Dew Fairy w Jasiu i Małgosi dla Opera North, Wenus w operze Wenus i Adonis (Transition Opera), Bellinda w After Dido (koprodukcja English National Opera i The Young Vic – muzyka na żywo połączona z projekcją filmu inspirowana Dydoną i Eneaszem Purcella, w reżyserii Kate Mitchell, pod batutą Christiana Curnyna. Katherine występowała też jako Maria w The Sound of Music (Théâtre du Châtelet w Paryżu) oraz Julia w Carousel dla Opera North w Barbican Theatre. Na International Edinburgh Festival zadebiutowała śpiewając The Indian Queen z zespołem The Sixteen (pod dyrekcją Harry’ego Christophersa), zaś w USA debiutowała jako Oriana w Amadigi Händla dla Central City Opera w Colorado.
Artystka występuje też na estradzie koncertowej w takich utworach, jak: Aci, Galatea e Polifemo z Capriccio Barockorchester, Saul z Estonian Philharmonic Chamber Choir, Oratorium na Boże Narodzenie Bacha (z Bachkoor, Holandia), Pasja wg św. Mateusza (Bath Abbey), Joshua Händla pod dyrekcją Laurenca Cummingsa, (London Handel Festival), Jephtha z King’s Consort w Szwajcarii, Izrael w Egipcie na tournée z zespołem Musik Podium w Stuttgarcie Bachianas Brasileiras No. 5 (Sage Gateshead), Amadigi (Wigmore Hall), The Fairy Queen z Gabrieli Consort & Players oraz Il Pastor Fido w St George’s Church w Londynie.
Ostatnie angaże to Eliza Doolittle w My Fair Lady Roberta Carsona (Theatre du Chatelet, Paryż) oraz występy w takich utworach, jak Pasja wg św. Mateusza z Britten Sinfonia, Memoryhouse Maxa Richtera (Barbican), Pasja wg św. Mateusza w Cambridge, Natural History Judith Weir (Ludwigsburger Schlossfestspiele) i La descente d’Orphée (Wigmore Hall). Angaże w roku 2014/2015 to Maria w The Sound of Music (Central City Opera, Colorado), Druzylla w Koronacji Poppei (Opera North), La Statue w Pigmalionie Rameau z Orchestra of the Age of Enlightenment, kolejne przedstawienia Sunken Garden (Opera w Lionie), Kantaty Bacha (Wrocławska Orkiestra Barokowa). W planach śpiewaczki jest także prawykonanie The Last Hotel Donnacha Dennehy (muzyka) i Edny Walsh (tekst) – planowane wykonania w sezonie 2015/2016 w Edynburgu, Dublinie, Londynie i Nowym Jorku.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się