Charles Daniels

Repertuar artysty obejmuje 1150 lat, od IX wieku utwory powstałe współcześnie. Urodzony w Salisbury, wykształcenie muzyczne zdobył w King’s College w Cambridge oraz w Royal College of Music w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem Edwarda Brooksa. Jako solista dokonał ponad 90 nagrań, takich, jak m.in. Mesjasz Händla z Gabrieli Consort (Deutsche Grammophon), Dowland Songs (EMI), Alexander Balus Händla z King’s Consort (Hyperion), Opera żebracza (Hyperion), Opowieść wigilijna Schütza (Deutsche Grammophon), St Cecilia Mass Haydna z Gulbenkian Choir and Orchestra, Oratorium wielkanocne Bacha z Taverner Consort (EMI), Airs du Cour z Catherine King i Jacobem Herringmanem, Occasional Songs Handla z Emmą Kirkby (SOMM Records), Pasji wg św. Jana (Portland Baroque). Ponadto wziął udział w realizacji ponad 20 płyt z muzyką Purcella, głównie z zespołem King’s Consort.
Role operowe artysty: Le Dieu de Sommeil w operze Atys Lully’ego (Opera de Paris), Fairy Queen Purcella na Festiwalu Aix-en-Provence. Angaże koncertowe to regularne występy na BBC Proms, Edinburgh International Festival, London Handel Festival, Spitalfields Festival oraz występy z The Sixteen, Academy of Ancient Music, The King’s Consort, English Concert oraz Gabrieli Consort. Charles Daniels koncertuje ponadto w całej Kanadzie, gdzie współpracuje z Les Voix Baroques, Les Voix Humaines, Toronto Consort, Tafelmusik, Early Music Vancouver. Charles regularnie koncertuje z De Nederlandse Bach Vereniging, gościnnie występował też z Instant Pluriel (kantaty świeckie Bacha), Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks (Msza h-moll) Netherlands Philharmonic pod dyrekcją sir Colina Davisa (Pasja wg św. Mateusza), Il Complesso Barocco (Dydona i Eneasz, Guilty Night), Collegium Musicum Bergen (Mesjasz) oraz Filharmonią Narodową (Missa pro pace Wojciech Kilara). Ostatnie angaże to King Arthur z Tafelmusik w Toronto, Athalia z Kammerorchester Basel, L’Allegro, Il Penseroso ed il Moderato w St Gallen z Rudolfem Lutzem, nagranie Pasji wg św. Mateusza z St Galler Kammerenemble, Pasja wg św. Jana we Wrocławiu, koncerty z muzyką Purcella (Gabrieli Consort), Gli Amori d’Apollo e di Dafne (Toronto Consort) Requiem Bibera z RIAS Kammerchor, Dydona i Eneasz z King’s Consort, a także seria koncertów bachowskich w Holandii z zespołem Musica Amphion. 
Ważniejsze role w jego karierze to kreacje w Canti di Vita e Amore Luigiego Nono (Edinburgh International Festival), Esther Händla (po hebrajsku) w Nowym Jorku, Nieszpory Monteverdiego z Gabrieli Consort w Wenecji pod dyrekcją Paula McCreesha, Belshazzar Händla (Théâtre des Champs-Élysées, Paryż) oraz Mesjasz w Musikverein w Wiedniu pod dyrekcją Harnoncourta.
Angaże w sezonie 2014/2015 to m.in. program utworów Brittena i Purcella z Gabrieli Consort (Beaune Festival), utwory C.P.E. Bacha i Pasja wg św. Jana Bacha na Darlington Festival, koncerty bachowskie z Musica Amphion, koncerty z muzyką Purcella z King’s Consort (tournée po Hiszpanii), Schubert na Oxford Lieder Festival, Mesjasz z zespołem Bach Collegium Japan, koncerty z Les Voix Humaines w Kanadzie, Pasja wg św. Jana z zespołem Tafelmusik (Toronto) oraz Actus Tragicus (program Kantat Bacha) podczas tournée z Netherlands Bach Society. W planach artysty znajduje się m.in. tournée z L’Allegro, Il Penseroso ed Il Moderato pod dyrekcją Rudolfa Lutza.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się