Kateřina Ghannudi studiowała harfę współczesną oraz harfę haczykową pod kierunkiem Jany Střížkovej w Pradze, a następnie zgłębiała tajniki dawnych harf pod okiem Loredany Gintoli w Konserwatorium im. F.E. Dall’Abaco w Weronie, które ukończyła z wyróżnieniem w 2012 roku.
Artystka występuje jako solistka i kameralistka, współpracuje też z wieloma orkiestrami i zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie historycznym. Regularnie występuje jako śpiewaczka-harfistka w formacji Quintana (duet z Ilarią Fantin), Laboratorio’600 i Pino de Vittorio, In Cordis Ensemble, Ritornello oraz grając partię basso continuo z Czech Ensemble Baroque Orchestra (pod dyrekcją Romana Válka), a także Collegium 1704 (pod kierunkiem Václava Luksa).
Ghannudi brała udział w renomowanych festiwalach muzycznych, takich jak Festiwal Muzyki Dawnej w Jarosławiu, festiwal All’Improviso, Festival Radovljica, Musica Credomatic, BaRoMus Festival, Femas Sevilla, De Bijloke Gent, Pfingstfestival Alte Musik Feldkirchen, Fundación Juan March Madrid, Concertgebouw Amsterdam, International Guitar Festival Mikulov, Smetana’s Days Festival, Haydn Music Festival, Festiwal św. Wacława, Most Muzyczny Praga–Drezno, Festival Biblico, Festival Mousiké, Musica delle tradizioni oraz Musica Cortese.
Artystka nagrała dwie płyty CD z czeską muzyką barokową z zespołem Ritornello (ARTA), album Siciliane z Laboratorio’600 oraz Pino de Vittorio dla wytwórni Glossa Music, Da Mihi Manum (w duecie z gitarzystą Michalem Hromkiem) oraz Capriccietto Gallante – Roma 1639 z In Cordis Ensemble. Wzięła też udział w nagraniu The Best of Celtic Guitar z Michal Hromek Consort (Supraphon) oraz Devote Passioni z Ensemble Micrologus (2014).
Artystka nie tylko wykonuje muzykę dawną, ale też poświęca się badaniom muzyki tradycyjnej. Obecnie studiuje śpiew barokowy pod kierunkiem Glorii Banditelli.
Kateřina Ghannudi