Paris Mexis

Paris Mexis to reżyser i scenograf realizujący międzynarodowe produkcje operowe, teatralne, baletowe, filmowe i telewizyjne. Zajmuje się też projektowaniem wydarzeń korporacyjnych, pokazów i wystaw. Stworzył koncepcję wizualną ROOTLESSROOT Dance Company, jest też dyrektorem kreatywnym i autorem tekstów w Beetroot Communication Design Agency. Często jest zapraszany jako wykładowca przez wyższe uczelnie, prowadzi seminaria i warsztaty na całym świecie. Jest profesorem Athenian Artistic and Technological Group oraz Costeas-Geitonas School w Atenach.

Artysta jest przewodniczącym Stowarzyszenia Greckich Projektantów Teatralnych, członkiem Greckiej Narodowej Rady Tańca, należy też do Międzynarodowej Organizacji Scenografów, Architektów Teatralnych i Pracowników Technicznych (OISTAT).
 
Paris Mexis urodził się w Atenach. Studiował scenografię w Londynie, w Central Saint Martin's College of Art and Design (licencjat w zakresie projektowania przedstawień teatralnych, magisterium w zakresie scenografii) oraz scenografię operową w Pradze: Divadelni Fakulta Akademie Muzickych Umeni (DAMU). Ponadto kształcił się w zakresie projektowania wnętrz w Athenian Artistic and Technological Group (AKTO) oraz na Middlesex University (licencjat z projektowania wnętrz, nagrody za wybitne osiągnięcia w 1998 i 1999roku). Wreszcie zgłębiał tajniki muzyki w Exemplary Experimental Conservatory w Atenach. 
 
Jego realizacje dla teatru to .in.. Atys (J. B. Lully / Opera w Kilonii, 2014), Sherlock’s Christmas (wg A. Conan Doyle’a / Athens Concert Hall, 2013), Alessandro (G. F. Händel / Armonia Atenea – Parnassus, Opéra Royal de Versailles, 2013), KIRERU (ROOTLESSROOT / Onassis Cultural Centre, 2012), Ifigenia w Taurydzie (C.W. Gluck / Onassis Cultural Centre, 2011), L’ Isola Disabitata (J. Haydn / Ateny & Epidaurus  Festival, 2010), Makbet (E. Ionesco, Mavromichali Studio, 2010), Theodora (G.F. Händel
/ Athens Concert Hall, 2010), Orfeusz w piekle (J. Offenbach / Thessaloniki Concert Hall, 2009), Juliusz Cezar w Egipcie (G.F. Händel / Thessaloniki Concert Hall, 2008), Służąca panią (G.B. Pergolesi / National Opera of Greece, 2007), Dyrektor Teatru (W.A. Mozart / National Opera of Greece, 2007), Little Shop of Horrors (A. Menken, H. Ashman / ELLTHEA-Kivotos Theatre, 2006), Osy (Arystofanes/ Amphi-Theatron – Athens & Epidaurus Festival / Odeon of Herodes Atticus, 2006), Powrót Ulissesa do ojczyzny (C. Monteverdi / Opera Festival of Ancient Corinth, 2006), Włoszka w Algierze (G. Rossini /
National Opera of Greece, 2006), Poetic Expressions (Hellenic Dance Company – Athens Concert Hall, 2005), Alcina (G.F. Händel / National Opera of Greece, 2005), Dogville (adaptacja teatralna filmu w reż. Larsa von Triera z 2003 r. / National Theratre of Greece, 2004), ego (eksperymentalny performance na motywach Prometeusza spętanego Ajschylosa / CSM Scenoworks, 2003), Pierrot Lunaire (A. Schoenberg / English Chamber Orchestra – Young Artists Series, London 2002), Krotos (choreografia Daniel James Butler do utworu muzycznego Benjamina Wallfischa / Central School of Ballet – Peter Williams Design for Dance Project, London 2002), Stag Night (film krótkometrażowy Mette Rasmunsen / Memaproductions UK 2002). W latach 2009–2011 był scenografem-rezydentem produkcji teatru dla dzieci w Technis Theater -Karolos Koun.
Wystawy: The Greek Monsters (kurator, autor tekstów i wierszy do wystawy / Beetroot Design Group / Red Dot Communication Award / Berlin 2011, Essen 2012, Ateny 2011, Saloniki 2012, Belgrad 2013, Nowy Jork 2013, Chicago 2014), RRRIPP!! Paper Fashion (nadzór techniczny / ATOPOS / Benaki Museum / 2007), ON, The Modern & the Contemporary in the European & Japanese Culture
(nadzór techniczny – konsultacje audiowizualne – Hellenic Culture Organisation/ Tokyo /
2006).

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się