Ewa Mrowca

Urodzona w Krakowie, naukę gry na klawesynie rozpoczęła w wieku 12 lat. Z wyróżnieniem ukończyła studia
w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej. Jest absolwentką Guildhall School of Music & Drama w Londynie w klasie Nicholasa Parle‘a oraz Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei w klasie Jörga Andreasa Böttichera.
Została wyróżniona w 2003 roku w VI Konkursie Klawesynowym im. J. Broadwooda w Londynie, organizowanym na historycznych instrumentach. W 1999 roku uzyskała Diploma di Merito Accademii Musicale Chigiana w Sienie. Jest laureatką nagrody Łódzkie Eureka 2012. Stypendystka Ministerstwa Kultury, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Accademii Musicale Chigiana, Rządu Szwajcarii oraz Guildhall School of Music & Drama.
Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Kennetha Gilberta (Accademia Musicale Chigiana), Christopha Rousseta, Elisabeth Joyé, Pierra Hantaï oraz Jespera Christensena.
Ze szczególną pasją poświęca się wykonawstwu muzyki na instrumentach oryginalnych, a także historycznej realizacji basso continuo.
Jej działalność koncertowa obejmuje recitale solowe oraz występy z zespołami muzyki dawnej. Koncertuje w Polsce, Francji, Niemczech oraz USA. Na stałe współpracuje z zespołem Nova Casa, z którym to we wrześniu 2009 roku wraz z Olgą Pasiecznik została przygotowana premiera spektaklu Tre donne, tre destini opartego na kantatach G.F. Händla dla Warszawskiej Opery Kameralnej.
Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2009 roku uzyskała stopień doktora sztuki sztuki, przedstawiając pracę wraz z nagraniem pt.: Róznorodność stylów w praktyce wykonawczej basso continuo na klawesynie w świeckiej muzyce niemieckiej pierwszej połowy XVIII wieku.
W kwietniu 2014 roku Rada Wydziału Fortepianu, Organów, Klawesynu i Instrumentów Dawnych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi przyznała jej stopień doktora habilitowanego.
W ostatnich latach w zakresie jej zainteresowań znajduje się klawesynowa muzyka francuska XVII wieku, ze szczególnym uwzględnieniem twórczości Jeana Nicolasa Geoffroy, co zaowocowało publikacją pt.: Jean Nicolas Geoffroy i jego Pièces de clavessin z paryskiego manuskryptu Rés. 475 (UNUM 2013).
Jej pierwszy solowy album z Pièces de clavessin Jeana Nicolasa Geoffroy (Dux 0137), zyskał znakomite recenzje w Polsce, Luksemburgu, Francji i Niemczech, a także został nominowany do prestiżowej nagrody International Classical Music Awards 2013, a w marcu 2014 roku otrzymał wyróżnienie 5 du Diapason.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się