Postępująca integracja organów z technologiami cyfrowymi sprawia, że mamy obecnie w tej dziedzinie do czynienia być może z największą rewolucją od czasów organmistrzowskiego przełomu w epoce romantyzmu. Można już dziś snuć przypuszczenia, że pomimo ich antycznych korzeni, organy staną się prawdziwym instrumentem przyszłości. To właśnie ich nowoczesne oblicze interesuje nas szczególnie podczas wydarzeń połączonych wspólnym tytułem TransOrganic.
W ostatniej odsłonie cyklu, będącego jednocześnie podróżą po Sali Głównej NFM, dowiemy się, jak organowe dźwięki odbierane są przez muzyków występujących na scenie. To tam właśnie zostanie zaproszona publiczność, gdy Jan Paweł Przegendza zaprezentuje premierowo nowy utwór Aliny Dzięcioł, której pełną rozmachu Sonatę na fortepian i komputer prawykonano na zeszłorocznej Musica Electronica Nova. Dzięcioł jest studentką kompozycji w klasie Agaty Zubel na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Za swoją twórczość odebrała już szereg nagród i wyróżnień, m.in. w Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda, The Matan Givol International Composers Competition w Tel Avivie, XI Konkursie Kompozytorskim im. Zygmunta Mycielskiego, wiedeńskim Over the Rainbow. Compositons for Human Rights. Artystka jest również absolwentką studiów licencjackich w klasie akordeonu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Wszystkich wielbicieli muzyki współczesnej, jak i tych, którzy dopiero zaczynają z nią swoją przygodę, zachęcamy do zakupu całodniowego karnetu festiwalowego na 13.04.2024! Umożliwia on wstęp na wydarzenia 34. MPN, zarówno te biletowane, jak i niebiletowane. Łącznie obejmuje sześć koncertów, pięć instalacji i performansów organizowanych we wnętrzach NFM. Karnet normalny można nabyć w cenie 100 zł, a ulgowy 75 zł.