Muzyka to uniwersalny język pozwalający wyobraźni wędrować choćby po przestrzeniach refleksji religijnej, ale i docenić znaczenie prostych niekiedy zagadnień codzienności. Repertuar organisty Benjamina Righettiego sięga od twórczości sakralnej do jego własnych transkrypcji dzieł operowych. Wspólnie z chórami dziecięcymi NFM szwajcarski artysta ukaże życie w wielu różnorodnych aspektach, co każdemu melomanowi pozwoli odnaleźć w tym, co usłyszy, swoje osobiste doświadczenia.
Wieczór rozpocznie kompozycja Righettiego oparta na XV Sonacie fortepianowej Ludwiga van Beethovena. Dzieło klasyka zyskało przydomek „Pastoralna” ze względu na nutę pedałową przywodzącą na myśl dudy. Zaraz potem zabrzmi wczesny utwór Camille’a Saint-Saënsa, który sięgnął po sielankowy, osiemnastowieczny tekst Philippe’a Destouchesa. Francuski literat żył niemal dokładnie w tym samym czasie, co Johann Sebastian Bach. Z dorobku pozostawionego przez barokowego mistrza polifonii Righetti wybrał Fantazję g-moll o improwizacyjnym charakterze. Wraz z młodymi śpiewakami organista zaprezentuje fragmenty Bachowskiej kantaty wykorzystującej tekst i melodię ułożone przez Martina Lutra – jeden z najważniejszych hymnów protestanckich.
Dzieła niemieckiego twórcy rozdzielą opracowania fragmentów dwóch wybitnych oper. Jako pierwszą usłyszymy poruszającą arię When I Am Laid in Earth Henry’ego Purcella, śpiewaną przez tytułową bohaterkę Dydony i Eneasza – królową Kartaginy, która zrozpaczona odejściem kochanka ginie samobójczą śmiercią. Aż dwieście lat po Angliku Georges Bizet skomponował słynną Carmen o pięknej pracownicy andaluzyjskiej fabryki cygar. Do dzisiaj opera ta cieszy się niesłabnącą popularnością, podobnie jak stworzona przez jej autora suita wykorzystująca tematy tej opery. W wykonaniu Righettiego usłyszmy organową adaptację tego drugiego utworu. Na zakończenie zabrzmią wyjątki z dorobku Maurice’a Duruflégo – niewątpliwego geniusza francuskiej muzyki XX wieku, który ze względu wyjątkowo krytyczny stosunek do własnej twórczości pozostawił po sobie zaledwie kilkanaście kompozycji.