Festiwal Noworoczny NFM
Gala Noworoczna
03.01.2016
niedz.
12:00
NFM, Sala Główna
Program:

R. Strauss Sehr breit z Tako rzecze Zaratustra op. 30, TrV 176 – temat z filmu Odyseja kosmiczna
J. Strauss syn Nad pięknym modrym Dunajem – walc op. 314 
L. Fall O frag mich nicht z operetki Wesoły chłop
F. Lehár Meine Lippen, sie küssen so heiß z komedii muzycznej Giuditta
C. Zeller Sei nicht bös z operetki Sztygar
E.W. Korngold Uwertura z pantomimy Bałwanek
F. Lehár Dein ist mein ganzes Herz z operetki Kraina uśmiechu
R. Stolz Du sollst der Kaiser meiner Seele sein z operetki Faworyt
I. Novello Waltz of my Heart z musicalu The Dancing Years
G. Gershwin Summertime z opery Porgy and Bess
R. Rodgers Some Enchanted Evening z musicalu Południowy Pacyfik
M. Steiner Suita z filmu Casablanca
***

J. Strauss syn Frühlingsstimmen – walc op. 410
A. Lara Granada
M. Steiner Temat Tary z filmu Przeminęło z wiatrem
W. Kilar Wokaliza z filmu Dziewiąte wrota
L. Bernstein Maria z musicalu West Side Story
S. Umebayashi Lovers z filmu Dom latających sztyletów
E.W. Korngold Muzyka do filmu Przygody Robin Hooda (wybór)

Koncert w ramach I festiwalu Noworocznego Zainspirowany Wiedeń – Wiedeń inspiracją

 

Wykonawcy:

Bassem Akiki  – dyrygent
Ilse Eerens– sopran
Ed Lyon – tenor
NFM Filharmonia Wrocławska

Jacek Poniedziałek, Katarzyna Herman ­– prowadzenie koncertu

Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Przez całe wieki muzyka, którą dziś nazywamy „poważną”, w znacznej mierze służyła rozrywce. Działo się tak nie tylko w przypadku licznych divertiment czy serenad orkiestrowych Mozarta. Również opera, gatunek muzyczny dziś nieodłącznie kojarzony z powagą treści i formy, w czasach swego największego rozkwitu stanowił nieraz tło dla spotkań towarzyskich, wykwintnych kolacji, a nawet… gier karcianych.
Wraz z coraz częstszym wprowadzaniem elementów rozrywkowych do opery wykształciła się kolejna forma widowiska muzycznego – operetka. Stała się ona doskonałym sposobem na powiązanie typowych dla opery arii czy duetów z melodyjną muzyką i akcją o komicznym, nierzadko wręcz groteskowym, charakterze. Wszystko to w połączeniu z lekkimi i pełnymi wdzięku melodiami stało się powodem kolejnego kroku w rozwoju różnych rodzajów komedii muzycznych. Już w latach dwudziestych ubiegłego stulecia na sceny wkroczyli artyści musicalowi, a niektóre śpiewane przez nich piosenki funkcjonowały jako hity przez kilkadziesiąt lat. Podobnie stało się z kultową muzyką filmową – lubianą nie tylko przez rzesze słuchaczy, ale również przez jej wykonawców.
O sile tych utworów decyduje nie tylko ich lekkość i dowcipność. Zostały stworzone, by bawić, ale przede wszystkim by przedstawić to, czego nie wyrażą jedynie słowa. I właśnie z tego powodu fragmenty młodszych i weselszych „krewnych” opery oraz muzyka z filmowych hitów uświetnią tym razem Galę Noworoczną w Narodowym Forum Muzyki.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się