Kino Dźwięku to stała pozycja w repertuarze festiwalu Musica Electronica Nova. Podczas tegorocznej edycji słuchacze, siedząc na wygodnych pufach, wybiorą się w dźwiękową podróż po miastach. Czy każde miasto ma swoją osobną, specyficzną ścieżkę dźwiękową? Co się na nią składa, jak miasto „mówi” do nas? Bohaterem pierwszego spotkania w Kinie Dźwięku będzie Wrocław. Kompozycje przygotowali Maciej Bączyk, Lidia Zielińska, Rafał Zalech, Kamila Staśko-Mazur oraz kurator wydarzenia, Mateusz Ryczek, który stworzył utwór inspirowany niedawno przebudowanym Przejściem Świdnickim. Miejsce to jest mocno obecne w wyobraźni i świadomości wrocławian, inspirując szereg opowieści i anegdot.

Maciej Bączyk (1977) Przejście Świdnickie – Ambient03 (2014) **, Niewidzialna Mapa Wrocławia – Partynice (2005)
Lidia Zielińska (1953) Insektarion (2016) **
Maciej Bączyk Przejście Świdnickie – Monika (2014) **, Niewidzialna Mapa Wrocławia – Palmiarnia (2005)
Kamila Staśko-Mazur (1979) Szum oswojony (2016) **
Maciej Bączyk Przejście Świdnickie – Wyjście z tramwaju 20 (2014) **, Niewidzialna Mapa Wrocławia – Zoo Pawiany (2005)
Rafał Zalech (1988) Stations (2009), Gumowa rura (2016) **
Maciej Bączyk Przejście Świdnickie – Budowa (2015) ** , Niewidzialna Mapa Wrocławia – Wały nad Odrą (2005)
Mateusz Ryczek (1986) Requiem dla Przejścia Świdnickiego (2016) **
**Requiem dla Przejścia Świdnickiego Mateusza Ryczka zostało zamówione przez Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu.
Mateusz Ryczek – kurator