Podstawą lutowego koncertu kameralnego jest niecodzienna muzyczna współpraca. Dwie znakomite artystki – mezzosopranistka Magdalena Kulig oraz pianistka Magdalena Blum (doskonale znane dolnośląskiej publiczności, w 2012 roku za wspólna płytę Elegie otrzymały Wrocławską Nagrodę Muzyczną) – zaprezentują się w towarzystwie charyzmatycznego niemieckiego kwartetu saksofonowego Clair Obscur.
Berliński zespół odznacza się wyjątkowym brzmieniem. Choć obfituje ono w różnorodne tony, to jednak okazuje się zdecydowanie stopliwe. Kwartet momentami do złudzenia przypomina jeden instrument, odzywający się w subtelnie rozwibrowanym i doskonale skoordynowanym wielogłosie. Sami członkowie zespołu sekret jego brzmienia próbowali zakląć w intrygującej nazwie Clair Obscur, oznaczającej światłocień. Wykładnia tego oryginalnego miana przedstawia się następująco: „Światłocień, technika malarska rodem z renesansu, w której przeciwstawne względem siebie jasne i ciemne tony używane są jako symbole elementów niebiańskich i ziemskich, jest wizualnym ekwiwalentem brzmienia wydobywanego przez członków kwartetu z ich instrumentów: z jednej strony brzmienia ciepłego, intensywnego i czystego, z drugiej – ostrego, agresywnego i potężnego. Te dwa bieguny odnaleźć można także w składzie kwartetu, obejmującym dwie kobiety i dwóch mężczyzn, wytwarzającym wyjątkową energię muzyczną”.
Czworo saksofonistów wykonuje niebanalny repertuar, często złożony ze specjalnie przygotowanych aranżacji. Tym razem wraz z dolnośląskimi artystkami berlińczycy prezentować będą bogaty program zestawiający kompozycje Kilara, Poulenca, Fauré, Karłowicza, Bernsteina, Glassa i Mahlera.