Duo van Vliet, fot. Bartek Sadowski
Koncerty kameralne
Lachrymae ReVisited
28.02.2017
wt.
19:00
NFM, Sala Czarna
Program:

J. Dowland If My Complaints Should Passions Move
B. Britten Lachrymae op. 48
M. Śniady <<<st)i(ll<<< na amplifikowaną altówkę i akordeon (prawykonanie)
H. Purcell Lament Dydony z opery Dydona i Eneasz
R. Augustyn Droning_holm na altówkę i akordeon (prawykonanie)
A. Porębski ReVerse 2
J. Dowland Flow My Tears

Czas trwania koncertu: [60']

Pobierz omówienie
Wykonawcy:

Duo van Vliet:
Ian Anderson – altówka
Rafał Łuc – akordeon

Lokalizacja:
NFM, Sala Czarna
plac Wolności 1, 50-071 Wrocław
Cennik:
od 16 do 50 zł

„Albo wścieka się, albo łka, komu nie sprzyja Fortuna” – przekonywał łaciński epigramat zamieszczony na karcie tytułowej zbioru Lachrimæ or seaven teares figured in seaven passionate pavans Johna Dowlanda. Nie wściekłość, lecz właśnie łzy (tytułowe lachrimae) były domeną późnorenesansowego mistrza, który zasłynął melancholijnymi pieśniami. Znakomici młodzi muzycy z Duo van Vliet, altowiolista Ian Anderson oraz akordeonista Rafał Łuc, wychodząc od smętnych dzieł Dowlanda, zbudowali zwarty, przemyślany w każdym szczególe program, który stanowi zrewidowany zestaw siedmiu muzycznych łez, wywiedzionych z różnych epok i odmiennych kręgów kulturowych. Aż dwukrotnie rozbłysną w nim prawykonania dzieł polskich twórców: Rafała Augustyna oraz Marty Śniady.

Koncert został ujęty w Dowlandowską klamrę. Aranżacja pieśni angielskiego lutnisty pojawi się podczas występu polsko-brytyjskiego duetu zarówno na otwarcie (If My Complaints Should Passions Move), jak i na zakończenie (Flow My Tears). Logiczną kontynuację zaprezentowanej na początku pieśni stanowić będą altówkowe wariacje Benjamina Brittena na temat If My Complaints… Dowlanda. Do najbardziej znanych „płaczliwych” dzieł muzyki dawnej należy Lament Dydony Henry’ego Purcella, nic zatem dziwnego, że młodzi muzycy postanowili włączyć do swego repertuaru także aranżację tej pięknej, rzewnej arii.

W programie duetu specjalizującego się w wykonywaniu muzyki najnowszej i zawdzięczającego swą nazwę Donowi van Vlietowi (znanemu lepiej pod pseudonimem Captain Beefheart artyście z kręgu awangardowego rocka) nie mogło zabraknąć współczesnych eksperymentatorskich kompozycji. Jedną z siedmiu łez stanowić będzie utwór Adama Porębskiego napisany na specjalne zamówienie zespołu.

 

 

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Lachrymae ReVisited / materiał promocyjny
Fritz Kreisler: a Recital from Vienna
Benjamin Schmid / Andrea Linsbauer
07.03
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Barwy fletu
Carlos Bruneel / Lutosławski Quartet
14.03
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Das Wohltemperierte Klavier
Recital fortepianowy Ewy Pobłockiej
04.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Impresje na sopran i altówkę
Aleksandra Kubas-Kruk / Szymon Kruk
18.04
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Wajnberg Trio
Sałajczyk / Krzeszowiec / Dobrowolski
21.04
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Recital skrzypcowy Hiny Maedy
Michał Francuz
25.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Smyczkowe sekstety
Tarcholik / Pujanek / Krzeszowiec / Micker
09.05
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Classic & Around The World
German Brass
23.05
czw.
19:00
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się