UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
04
Kwietnia 2019
czwartek
godz. 19:00
Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław

Biała róża

Wykonawcy:

Tomasz Żymła – klarnet basowy
LutosAir Quintet:
Jan Krzeszowiec – flet
Wojciech Merena – obój
Maciej Dobosz – klarnet
Alicja Kieruzalska – fagot
Mateusz Feliński – waltornia

Program:

L. Janáček Mládí – suita na sekstet dęty
W. Sweeney An Òg-Mhadainn na klarnet basowy i instrumenty dęte (aranż. T. Żymła)
J. Françaix Sekstet


Tomasz Żymła / fot. archiwum artysty

LutosAir Quintet po raz kolejny otwiera przed melomanami intrygujący świat muzyki kameralnej przeznaczonej na instrumenty dęte. Tym razem muzycy zapraszają na niezwykłe spotkanie z różnorodną literaturą, która została napisana na obsadę z klarnetem basowym. Na melomanów czekają interesujące dzieła autorstwa czterech kompozytorów różnych narodowości. W gąszczu odmiennych prądów i stylistyk z ubiegłego stulecia każdy słuchacz z pewnością odnajdzie dla siebie coś atrakcyjnego.

Od początku działalności członkowie LutosAir Quintet potwierdzają swoje wszechstronne możliwości wykonawcze. Każdy występ zespołu charakteryzuje się różnorodnym i ciekawie skrojonym programem, prezentującym najciekawsze dzieła na zespół dęty. Ten zaś niejedno ma imię – w zależności nie tylko od liczby wykonawców, lecz także od rodzaju użytych instrumentów. Za sprawą Tomasza Żymły do LutosAir Quintet dołączy klarnet basowy. Wspomniany artysta, specjalizujący się w grze na tym niezwykle trudnym do opanowania instrumencie, znany jest z licznych sukcesów międzynarodowych. Klarnecista doskonale odnajduje się w różnorodnym repertuarze, obejmującym również muzykę współczesną – tę wykonuje chętnie, współpracując jako solista z zespołami skoncentrowanymi na popularyzacji muzyki nowej. Niewątpliwego talentu wirtuozowskiego Żymły dowodzą nie tylko sukcesy koncertowe, lecz także osiągnięcia na licznych prestiżowych konkursach. Artysta jest m.in. laureatem American Protégé International Woodwinds and Brass Competition, co zapewniło mu znaczący debiut w nowojorskiej Carnegie Hall.

W ramach wyjątkowego wieczoru usłyszymy aż dwa dzieła przeznaczone na sekstet dęty. Należeć do nich będzie kompozycja jednego z najsłynniejszych twórców czeskich, Leoša Janáčka. Suita o wdzięcznym tytule Mládí („Młodość”) po raz pierwszy została wykonana – niestety w niekompletnej wersji – w październiku 1924 roku w ramach jubileuszu 70. urodzin kompozytora. Uroczystość miała miejsce w przyklasztornej szkole, której Janáček był absolwentem. Nie bez powodu zresztą dzieło to pojawiło się na jubileuszu. Punktem wyjścia dla stworzenia suity był bowiem skomponowany wcześniej Marsz modraczków („modraczkami” nazywano potocznie uczniów wspomnianej brneńskiej szkoły ze względu na noszone przez nich charakterystyczne niebieskie mundurki). Z utworem Janáčka niewątpliwie kontrastuje wielobarwna i błyskotliwa kompozycja Jeana Françaix – powstały w 1991 roku Sekstet, będący ostatnim dziełem kameralnym twórcy, a przy okazji jednym z wielu przeznaczonych na zespół dęty.

Podczas kwietniowego wieczoru Tomasz Żymła wystąpi wraz z LutosAir Quintet nie tylko w roli kameralisty, artysta zaprezentuje też niezwykłe możliwości brzmieniowe klarnetu basowego w solowej kompozycji twórcy muzyki XX wieku – Brytyjczyka Williama Sweeneya


Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
30 PLN
20 PLN
10 PLN

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 22
09
grudnia 2021 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Muzyka i literatura
Lutosławski Quartet
Ostatnie miejsca: 31
12
grudnia 2021 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Telemann Goes East
 
16
grudnia 2021 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Czerwona
Kuropaczewski / Dębicz
Materiał z płyty Adela
20
stycznia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Główna
New Year with Philharmonix
Swing on Beethoven
Ostatnie miejsca: 10
27
stycznia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Violoncello piccolo
Wrocławska Orkiestra Barokowa
09
lutego 2022 | środa
godz. 20:00
Koncerty kameralne
Sala Główna
Mischa Maisky gra Bacha
 
10
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Stradivari Quartet
 
Ostatnie miejsca: 34
17
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Źródło Aretuzy
Ch. Danowicz / R. Morawski
03
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Główna, estrada w odwróceniu
Benedetti Elschenbroich Grynyuk Trio
 
10
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Czarodziejski kontrabas
J. Skoczek / P. Jabłczyński
Ostatnie miejsca: 35
17
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Tria i sonaty
Nizioł / Pujanek / Daroch
31
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Główna, estrada w odwróceniu
Szymon Nehring i Lutosławski Quartet
B. Bartók / D. Szostakowicz
21
kwietnia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Na początek i koniec czasu
Van Vauve / Gallardo / Pujanek
05
maja 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Czerwona
La resurrección del ángel
Baltic Neopolis Virtuosi
09
czerwca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Czerwona
Nokturn i Tarantella
Sophie Pacini / Szymanowski Quartet

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie