Wrocławskie artystki zapraszają na wyjątkowy wieczór z muzyką kameralną. Na melomanów czeka program złożony wyłącznie z muzyki przeznaczonej na fagot i fortepian. Katarzyna Zdybel-Nam i Katarzyna Kluczewska, instrumentalistki współpracujące ze sobą od lat, tym razem wykonają m.in. repertuar pochodzący z ich najnowszego albumu.
Zbliżający się koncert jest doskonałą okazją do zapoznania się z przekrojem twórczości, w której niebagatelną rolę odgrywa fagot. Instrument ten doskonale sprawdza się nie tylko w zespole orkiestrowym, lecz także w grze solowej i kameralnej. Urzeka ciepłą, miękką barwą, sprzyjającą wykonywaniu muzyki o lirycznym charakterze. Co więcej, mimo swych gabarytów nieraz zaskakuje możliwościami technicznymi, pozwalającymi na realizację partii wirtuozowskich. Cechy te dostrzeżone zostały przez twórców kompozycji, które pojawią się w programie czerwcowego wieczoru kameralnego. Łatwością w pisaniu muzyki przeznaczonej na fagot bez wątpienia odznaczał się Antoine Dard – francuski kompozytor działający w okresie przejściowym między barokiem i klasycyzmem. Twórca ów był jednocześnie doskonałym wirtuozem, przez lata uznawanym za najlepszego fagocistę Królewskiej Akademii Muzycznej w Paryżu. Jego Sześć sonat na fagot na krótko po publikacji zyskało pozytywną opinię w paryskiej prasie, która ochoczo polecała je ówczesnym muzykom. Słynnym wirtuozem i kompozytorem swoich czasów był również Carl Jacobi – twórca Introdukcji i poloneza, pełnej wdzięku kompozycji przeznaczonej na fagot i fortepian.
Camille Saint-Saëns, choć fagocistą nie był, w ostatnim roku swojego życia zdecydował się na napisanie sonaty dla każdego z instrumentów dętych drewnianych. Powstałe utwory dedykował słynnym wirtuozom. Sonatę na fagot podarował Léonowi Letellierowi – pierwszemu fagociście Opery Paryskiej. Fagociści doskonale odnajdują się w wykonywaniu nie tylko muzyki im przeznaczonej, lecz także transkrypcji dzieł komponowanych na inne instrumenty. Dowodem jest chociażby popularność Trzech romansów Roberta Schumanna, których oryginalna wersja napisana została dla oboistów. W programie koncertu nie zabraknie również współczesnej twórczości polskiej. Tego wieczoru zabrzmi Pięć miniatur autorstwa Gerarda Drozda – związanego z Gliwicami kompozytora, aranżera i gitarzysty.
Ciekawie skrojony program usłyszymy w wykonaniu wrocławskich kameralistek. Katarzyna Zdybel-Nam na co dzień jest solistką NFM Filharmonii Wrocławskiej. Co więcej, swą działalność artystyczną łączy z pracą wykładowcy Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Jest laureatką licznych konkursów instrumentalnych, będących nierzadko prestiżowymi wydarzeniami w świecie wirtuozów grających na instrumentach dętych drewnianych. Do ostatnich sukcesów fagocistki należy wygrana w I Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Drewnianych w Bostonie (2016). Wraz z fagocistką wystąpi Katarzyna Kluczewska – pianistka-kameralistka i ceniony pedagog. Artystka została wyróżniona licznymi nagrodami za pracę artystyczno-pedagogiczną, między innymi odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, dyplomem Ministra Kultury za osiągnięcia w pracy pedagogicznej oraz nagrodą indywidualną II stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce.