UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
23
Listopada 2019
sobota
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Piotr Damasiewicz: Power of the Horns / Danilo Pérez’s Global Messengers – premiery

Wykonawcy:

Piotr Damasiewicz: Power of the Horns – premiera
Piotr Damasiewicz – trąbka, kompozycja
Adam Pindur – saksofon sopranowy
Maciej Obara – saksofon altowy
Gerard Lebik – saksofon tenorowy
Paweł Niewiadomski – puzon
Ksawery Wójciński – kontrabas
Kuba Cywiński – kontrabas         
Grzegorz Tarwid  – fortepian
Samuel Hall – perkusja

***
Danilo Pérez: Global Messengers – premiera
Danilo Pérez – fortepian
Farayi Malek – wokal
Vasilis Kostas – laouto
Layth Sidiq – skrzypce
Naseem Alatrash – wiolonczela
Tareq Rantisi – instrumenty perkusyjne

 

Program:

Część I: Piotr Damasiewicz: Power of the Horns – premiera płyty

***

Część II: Danilo Pérez: Global Messengers – premiera

Danilo Pérez / fot. John Abbott

Liczna grupa wybitnych improwizatorów zrzeszona pod dowództwem Damasiewicza z jednej strony, czerpiąc z afrykańskich korzeni muzyki jazzowej i wyrazistej ekspresji, wprowadza słuchaczy w ekstatyczny trans, a z drugiej strony potrafi zaprezentować konceptualną suitę nawiązującą bezpośrednio do europejskiej muzyki współczesnej. To dlatego, że siłą zespołu jest stylistyczna elastyczność i suma talentów jego członków.

Liderem Power of the Horns jest Piotr Damasiewicz, laureat nagrody Warto, zdobywca statuetki Fryderyk oraz uczestnik międzynarodowych inicjatyw Take Five Europe i Jazz Plays Europe. W swoim dorobku ma pięć autorskich płyt oraz cztery, na których występował jako współlider. W 2007 roku ideą utytułowanego trębacza z Wrocławia było zebranie młodych artystów gotowych do wspólnego tworzenia w ramach szerokiej kategorii muzyki improwizowanej. Założony w tym celu zespół Power of the Horns zaczął odgrywać rolę szerokiej platformy przełamującej podziały stylistyczne. Jak mówi sam lider – na początku chodziło o uwolnienie energii w ramach zbiorowej improwizacji. Przez ponad dekadę istnienia grupy jej ciągle zmieniający się skład zasilało kilkudziesięciu muzyków z różnych krajów, a jej fundament zawsze stanowiła powiększona sekcja rytmiczna i silna sekcja dęta. Obecnie wśród członków Power of the Horns są m.in. Maciej Obara, Grzegorz Tarwid, Paweł Niewiadomski, Gerard Lebik i Samuel Hall. Zespół Power of the Horns od początku istnienia nie tylko zmieniał skład, lecz także rozwijał różne gałęzie muzyki. W swojej twórczości formacja odwołuje się do korzeni free jazzu – do afroamerykańskiej sceny lat 60. i grup pokroju Art Ensemble of Chicago – jednak Damasiewicz potrafi też przedstawić repertuar dużo bardziej awangardowy, zbliżony do stylistyki London Improvisers Orchestra. Tak było w przypadku skomponowanej przez lidera suity z muzyką współczesną, której premiera odbyła się podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Jazzu w 2015 roku. Następnie po dwuletniej przerwie grupa zaprezentowała się na specjalnym koncercie z gościnnym udziałem Jamesa Cartera (ponownie odwołała się w swoim występie do amerykańskich i afrykańskich tradycji), a rok później zachwyciła międzynarodową publiczność na targach jazzahead! w Bremie. Ponieważ koncert ten wzbudził duże zainteresowanie, Piotr Damasiewicz zdecydował się skomponować nowy materiał i zarejestrować go w studiu. Po sześciu latach od wydania albumu Alaman Power of the Horns wraca na rynek fonograficzny – koncert w ramach 16. Jazztopad Festival będzie premierą najnowszego wydawnictwa zespołu.

Danilo Pérez to nie tylko światowej sławy pianista jazzowy, lecz także ceniony pedagog, wybitny kompozytor, ambasador kultury panamskiej oraz zaangażowany aktywista społeczny i kulturowy. Od blisko dwóch dekad współtworzy jeden z najważniejszych zespołów naszych czasów – kwartet Wayne’a Shortera, z którym zdobył wszystkie kluczowe wyróżnienia, odwiedził każdy istotny festiwal i nagrał takie płyty, jak m.in. Beyond the Sound Barrier dla Verve Records i Emanon dla Blue Note Records.

Artysta już od trzydziestu lat buduje swoją imponującą dyskografię, w której nie brak zarówno cenionych albumów autorskich, jak i płyt nagranych z ikonami jazzu (takimi jak Dizzy Gillespie, Paquito D’Rivera, Tom Harrell czy Roy Haynes). Panamczyk jest uznanym na całym świecie kompozytorem, na którego ręce specjalne zamówienia składały tak prestiżowe instytucje, jak m.in. Carnegie Hall, Lincoln Center for the Performing Arts i Banff Centre. Pérez jest dyrektorem artystycznym Berklee Global Jazz Institute, prowadzi własną fundację wspierającą młodych muzyków z Panamy, otrzymał tytuł „Artysty dla Pokoju” UNESCO, a swoją postawą zawsze stara się budować atmosferę wzajemnej tolerancji. Danilo Pérez’s Global Messengers to projekt niosący ze sobą ideę pojednania. Pianista i lider chce za pomocą różnych tradycji muzycznych pokazać, że sztuka może być gruntem dla zgody, a misja artystów może wykraczać poza świat dźwięków. Jak wskazuje idea i nazwa projektu, składa się on z międzynarodowego grona artystów. Poza panamskim pianistą tworzą go: amerykańska wokalistka Farayi Malek, Grek Vasilis Kostas grający na laouto (grecka lutnia), skrzypek Layth Al-Rubaye z Jordanii oraz wiolonczelista Naseem Alatrash i perkusjonista Tareq Rantisi – obaj pochodzący z Palestyny. Na 16. Jazztopad Festival grupa Danilo Pérez’s Global Messengers wykona premierowy materiał zamówiony przez wrocławską imprezę we współpracy z EFG London Jazz Festival, Detroit Jazz Festival oraz Telus Center.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Dostępne
  • Bilet VIP
80 PLN
I kategoria Dostępne
  • I kat - Bilet
60 PLN
II kategoria Dostępne
  • II kat - Bilet
50 PLN
III kategoria Ostatnie miejsca
  • III kat - Bilet
40 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi. / W przypadku chęci zakupu biletów na 5 lub więcej wydarzeń w ramach festiwalu przysługuje rabat 20% od całości zamówienia (promocja dostępna w kasach NFM lub pod adresem rezerwacje@nfm.wroclaw.pl).

Podobne wydarzenia

15
listopada 2019 | piątek
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Główna
Charles Lloyd Presents: Wild Man Dance with NFM Filharmonia Wrocławska – premiera
 
16
listopada 2019 | sobota
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Czerwona
The Comet Is Coming
 
17
listopada 2019 | niedziela
godz. 16:00
Jazztopad Festival
NFM, foyer
Melting Pot Made in Wrocław
 
17
listopada 2019 | niedziela
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Czerwona
Makaya McCraven
 
Ostatnie miejsca: 33
19
listopada 2019 | wtorek
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Czerwona
Dzień medytacji: Ned Rothenberg & Sainkho Namtchylak
 
20
listopada 2019 | środa
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Czerwona
Dzień austriacki
 
21
listopada 2019 | czwartek
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Czerwona
Vincent Courtois Trio & Lutosławski Quartet – premiera
Premiera
22
listopada 2019 | piątek
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Czerwona
Grzegorz Tarwid / Nicole Mitchell: Artifacts Trio & NFM Orkiestra Leopoldinum
Premiera
Ostatnie miejsca: 34
23
listopada 2019 | sobota
godz. 22:00
Jazztopad Festival
Klubokawiarnia Mleczarnia
Longhand Trio
 
24
listopada 2019 | niedziela
godz. 19:00
Jazztopad Festival
NFM, Sala Główna
Vijay Iyer & Wadada Leo Smith / Anouar Brahem Quartet
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie