Podczas festiwalu Musica Polonica Nova na żadnym z koncertów nie usłyszymy orkiestry symfonicznej. Jednak czasem mniej znaczy więcej, a twórcy z powodzeniem zawierają swoje doskonałe pomysły w kompozycjach przeznaczonych na mniejsze składy. Głównym instrumentem w dwóch utworach prezentowanych tego wieczoru jest klawesyn, któremu towarzyszyć będzie zespół kameralny.
Autorem prawykonanego w listopadzie 2019 roku utworu Wrzeciona na klawesyn, orkiestrę i dźwięki amplifikowane jest Jerzy Kornowicz, urodzony w 1959 roku kompozytor, pedagog, animator życia muzycznego, wieloletni prezes Związku Kompozytorów Polskich oraz dyrektor artystyczny festiwalu „Warszawska Jesień”. Jest autorem utworów orkiestrowych oraz kameralnych, przeznaczonych na rozmaite składy. Artysta chętnie pisze także muzykę do sztuk teatralnych oraz filmów, tworzy ponadto piosenki czy ilustracje muzyczne do radiowych audycji literacko-muzycznych. Interesuje się teatrem eksperymentalnym i animacją komputerową.
Czteroczęściowy Silver Concerto na klawesyn, smyczki i multimedia to dzieło Adama Wesołowskiego, wychowanka katowickiej Akademii Muzycznej. Autor określił swój utwór mianem „koncertu industrialnego”, bowiem integralną częścią kompozycji są obrazy i dźwięki z Zabytkowej Kopalni Srebra i Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach. Ważnym, symbolicznym elementem jest tutaj „srebrzysta harmonia”. Ponieważ skrót od łacińskiej nazwy srebra to Ag, twórca wykorzystał w swojej kompozycji dwa akordy: A-dur i G-dur, które są szczególnie ważne z punktu widzenia narracji i stanowią podstawę melodyki koncertu.