Śląska Orkiestra Kameralna / fot. Karol Fatyga
Musica Polonica Nova
Mniej znaczy więcej | odwołane
14.05.2020
czw.
20:00
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Program:

J. Kornowicz Wrzeciona na klawesyn, efekty elektroniczne i orkiestrę kameralną **
A. Wesołowski Silver Concerto na klawesyn, smyczki i multimedia
A. Stulgińska TBA

 

Zamówienie utworu Wrzeciona na klawesyn, efekty elektroniczne i orkiestrę kameralną J. Kornowicza dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Wykonawcy:

Robert Kabara – dyrygent
Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – klawesyn
Śląska Orkiestra Kameralna

Lokalizacja:
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
plac Wolności 1, Wrocław

Podczas festiwalu Musica Polonica Nova na żadnym z koncertów nie usłyszymy orkiestry symfonicznej. Jednak czasem mniej znaczy więcej, a twórcy z powodzeniem zawierają swoje doskonałe pomysły w kompozycjach przeznaczonych na mniejsze składy. Głównym instrumentem w dwóch utworach prezentowanych tego wieczoru jest klawesyn, któremu towarzyszyć będzie zespół kameralny.

Autorem prawykonanego w listopadzie 2019 roku utworu Wrzeciona na klawesyn, orkiestrę i dźwięki amplifikowane jest Jerzy Kornowicz, urodzony w 1959 roku kompozytor, pedagog, animator życia muzycznego, wieloletni prezes Związku Kompozytorów Polskich oraz dyrektor artystyczny festiwalu „Warszawska Jesień”. Jest autorem utworów orkiestrowych oraz kameralnych, przeznaczonych na rozmaite składy. Artysta chętnie pisze także muzykę do sztuk teatralnych oraz filmów, tworzy ponadto piosenki czy ilustracje muzyczne do radiowych audycji literacko-muzycznych. Interesuje się teatrem eksperymentalnym i animacją komputerową.

Czteroczęściowy Silver Concerto na klawesyn, smyczki i multimedia to dzieło Adama Wesołowskiego, wychowanka katowickiej Akademii Muzycznej. Autor określił swój utwór mianem „koncertu industrialnego”, bowiem integralną częścią kompozycji są obrazy i dźwięki z Zabytkowej Kopalni Srebra i Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach. Ważnym, symbolicznym elementem jest tutaj „srebrzysta harmonia”. Ponieważ skrót od łacińskiej nazwy srebra to Ag, twórca wykorzystał w swojej kompozycji dwa akordy: A-dur i G-dur, które są szczególnie ważne z punktu widzenia narracji i stanowią podstawę melodyki koncertu.    

 

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

71/42 Finał - próba otwarta
Maciej Koczur / SoundCheck – New Music Ensemble
14.04
niedz.
15:30
NFM, Sala Czarna
Strefa Ruchu: Czy muzyka nowa jest subkulturą?
Wydarzenie we współpracy z „Ruchem Muzycznym”
14.04
niedz.
16:30
NFM, foyer -1, czerwone kanapy
71/42 Finał
Maciej Koczur / SoundCheck – New Music Ensemble
14.04
niedz.
18:00
NFM, Sala Czarna
było / jest
Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble
14.04
niedz.
19:30
NFM, Sala Czerwona

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się