Spółdzielnia Muzyczna / fot. Grzegorz Mart
Musica Polonica Nova
Probably the Most Beautiful Music in the World
16.05.2020
sob.
20:00
NFM, Sala Kameralna
Program:

P. Peszat Real Life Proof
N. Fukuoka Yuggoth
R. Ryterski Disco Bloodbath
M. Śniady YOUR ONLY LIMIT IS YOU
W. Blecharz Stimm(i)[u]ng

Wykonawcy:

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

Lokalizacja:
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław

W programie koncertu Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble znajdą się kompozycje twórców należących do młodego pokolenia. Wszyscy ci artyści są mocno osadzeni w myśleniu synkretycznym, fascynuje ich łączenie różnych dziedzin sztuki. W ich dziełach odnaleźć można liczne elementy wizualne i performatywne. Chętnie komentują otaczającą ich rzeczywistość i najnowsze wydarzenia, które filtrują przez własną osobowość i wrażliwość.

Urodzony w 1990 roku Piotr Peszat, autor otwierającego koncert Real Life Proof, jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów. To wychowanek krakowskiej Akademii Muzycznej, absolwent klasy kompozycji Krzysztofa Meyera. Studia kontynuował w Danii u Simona Steena-Andersena. Urodzona 1988 roku w polsko-japońskiej rodzinie Nina Fukuoka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Zygmunta Krauzego oraz Królewskiego Konserwatorium w Brukseli, gdzie studiowała u Petera Swinnena. Często inspiruje się literaturą science fiction. Tytuł ukończonego w 2018 roku utworu Yuggoth kompozytorka zaczerpnęła od nazwy planety pojawiającej się w opowiadaniach Howarda Phillipsa Lovecrafta. W tym samym roku powstał utwór Disco Bloodbath urodzonego w 1992 roku Rafała Ryterskiego. Twórcę interesuje relacja pomiędzy wirtualnością a realnością. Artysta przyznaje, że ciekawi go sytuacja, w której gracz wcielając się w jakąś postać, jednocześnie jest nią wirtualnie i nie jest nią realnie. YOUR ONLY LIMIT IS YOU Marty Śniady z 2019 roku prawykonano w tym samym roku w Grazu w ramach Internationale Ensemble- und Komponistenakademie für zeitgenössische Musik.

Zawarta w tytule ironia sugeruje, że nie wszystko jest zależne od nas, a zewnętrzne ograniczenia często są bardzo realne. Stimm(i)[u]ng wykształconego w Warszawie i w San Diego Wojciecha Blecharza zaprezentowano po raz pierwszy podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie. Zgodnie z intencjami kompozytora dzieło to odnosi się do autyzmu, co w poetycki sposób symbolizuje wiolonczela odwrócona strunami w stronę wykonawcy.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się