W programie koncertu Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble znajdą się kompozycje twórców należących do młodego pokolenia. Wszyscy ci artyści są mocno osadzeni w myśleniu synkretycznym, fascynuje ich łączenie różnych dziedzin sztuki. W ich dziełach odnaleźć można liczne elementy wizualne i performatywne. Chętnie komentują otaczającą ich rzeczywistość i najnowsze wydarzenia, które filtrują przez własną osobowość i wrażliwość.
Urodzony w 1990 roku Piotr Peszat, autor otwierającego koncert Real Life Proof, jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów. To wychowanek krakowskiej Akademii Muzycznej, absolwent klasy kompozycji Krzysztofa Meyera. Studia kontynuował w Danii u Simona Steena-Andersena. Urodzona 1988 roku w polsko-japońskiej rodzinie Nina Fukuoka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Zygmunta Krauzego oraz Królewskiego Konserwatorium w Brukseli, gdzie studiowała u Petera Swinnena. Często inspiruje się literaturą science fiction. Tytuł ukończonego w 2018 roku utworu Yuggoth kompozytorka zaczerpnęła od nazwy planety pojawiającej się w opowiadaniach Howarda Phillipsa Lovecrafta. W tym samym roku powstał utwór Disco Bloodbath urodzonego w 1992 roku Rafała Ryterskiego. Twórcę interesuje relacja pomiędzy wirtualnością a realnością. Artysta przyznaje, że ciekawi go sytuacja, w której gracz wcielając się w jakąś postać, jednocześnie jest nią wirtualnie i nie jest nią realnie. YOUR ONLY LIMIT IS YOU Marty Śniady z 2019 roku prawykonano w tym samym roku w Grazu w ramach Internationale Ensemble- und Komponistenakademie für zeitgenössische Musik.
Zawarta w tytule ironia sugeruje, że nie wszystko jest zależne od nas, a zewnętrzne ograniczenia często są bardzo realne. Stimm(i)[u]ng wykształconego w Warszawie i w San Diego Wojciecha Blecharza zaprezentowano po raz pierwszy podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie. Zgodnie z intencjami kompozytora dzieło to odnosi się do autyzmu, co w poetycki sposób symbolizuje wiolonczela odwrócona strunami w stronę wykonawcy.