UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
17
Stycznia 2021
niedziela
godz. 18:00
Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

In nativitatem Domini canticum | online

Wykonawcy:

Andrzej Kosendiak – dyrygent
Wrocław Baroque Ensemble:
Aldona Bartnik, Aleksandra Turalska – soprany
Piotr Olech, Piotr Łykowski – kontratenory
Maciej Gocman, Florian Cramer – tenory
Tomáš Král – bas
Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka – skrzypce
Tomasz Dobrzański, Olga Szęszoł – flety podłużne
Michał Mazur – altówka
Přemysl Vacek – teorba
Julia Karpeta – viola da gamba
Krzysztof Karpeta – violone
Marta Niedźwiecka – pozytyw
Miłosz Rutkowski – perkusja

Program:

M.-A. Charpentier In nativitatem Domini canticum H 414

Koncert będzie dostępny:

Wrocław Baroque Ensemble / fot. Łukasz Rajchert
Wrocław Baroque Ensemble / fot. Łukasz Rajchert

Marc-Antoine Charpentier to francuski kompozytor epoki baroku. Przez sobie współczesnych najbardziej ceniony był za swoje kompozycje o tematyce religijnej. Najpopularniejszym jego dziełem jest orkiestrowy wstęp do Te Deum, emitowany na początku Konkursu Piosenki Eurowizji. Dorobek tego twórcy obejmuje jednak wiele innych frapujących kompozycji.

Andrzej Kosendiak poprowadzi podczas premiery online jeden z utworów Charpentiera poświęconych tematyce Bożego Narodzenia. In nativitatem Domini canticum H 414 to późny utwór, ukończony w 1684 roku. Ta surowa i poważna kompozycja doskonale oddaje majestat i blask towarzyszące narodzinom Zbawiciela.

 

 

Podobne wydarzenia

05
marca 2021 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Tchumburidze gra Dvořáka
75-lecie NFM Filharmonii Wrocławskiej
07
marca 2021 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Milonga del ángel
Koncert z okazji Dnia Kobiet
12
marca 2021 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Lisiecki gra Mozarta
75-lecie NFM Filharmonii Wrocławskiej
13
marca 2021 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Cherubini – Requiem
A. Kosendiak / NFM Orkiestra Leopoldinum
19
marca 2021 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Beethoven – I Symfonia
75-lecie NFM Filharmonii Wrocławskiej
26
marca 2021 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Pulcinella
75-lecie NFM Filharmonii Wrocławskiej
27
marca 2021 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Czerwona
Rozświetlona noc
NFM Orkiestra Leopoldinum
30
marca 2021 | wtorek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
Sala Główna
Pasja wg św. Jana
Julia Lezhneva

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie