Podczas koncertu Carte blanche zabrzmią utwory absolwentów oraz studentów Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu powstałe w działającym na tej uczelni Studiu Kompozycji Komputerowej. Sound Factory Orchestra pod dyrekcją Roberta Kurdybachy zaprezentuje kompozycje sześciu artystów.
Autorką ukończonego w zeszłym roku dzieła on the verge of… na altówkę, akordeon, perkusję i elektronikę jest Magdalena Gorwa. Obecnie jest na drugim roku studiów magisterskich na kierunku kompozycja i teoria muzyki. Od kilku lat należy do Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich oraz do Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Często współpracuje ze środowiskiem teatralnym, a przedstawienia z jej muzyką są wystawiane na terenie całej Polski.
Anchor Krzysztofa Raua to kompozycja na elektronikę z 2019 roku. Została stworzona jako praca konkursowa do drugiej edycji Ogólnopolskiego Elektroakustycznego Konkursu Kompozytorskiego im. Józefa Patkowskiego w Krakowie. Zadaniem uczestników było skomponowanie utworu z wysłanych przez Akademię Muzyczną w Krakowie sampli fletowych wykonanych przez Renatę Guzik
(Re)Constructing a Misfit na saksofon tenorowy, gitarę elektryczną, kontrabas, perkusję i elektronikę to kompozycja Paula Preussera z 2009 roku. Ten wychowany w Denver w stanie Kolorado artysta mieszka obecnie we Wrocławiu. Jest autorem wielu kompozycji wokalnych i instrumentalnych, a także tych zawierających live electronics. Interesuje się sztuką improwizacji, zastosowaniem mikrotonów i rozszerzonych technik wokalnych oraz instrumentalnych. Znajduje to odzwierciedlenie w jego dziełach.
Anafora V na wiolonczelę i elektronikę Stanisława Kupczaka to utwór z 2004 roku. Powstał na potrzeby projektu Cellotronicum i po raz pierwszy zabrzmiał podczas festiwalu Musica Polonica Nova.
Przeznaczony na elektronikę Drone Strike Katarzyny Bem z 2019 roku jest muzyczną wizją ataku dronów na wyimaginowaną krainę, której mieszkańcy w wyniku inwazji przeszli gwałtowną metamorfozę. W dziele została wyrażona obawa towarzysząca zmianom, które zachodzą we współczesnym świecie tak dynamicznie, że nadążenie za nimi staje się niemożliwe.
Sentimental Rave jest kompozycją urodzonego w 1994 roku Piotra Bednarczyka. Autor przeznaczył ją na klarnet basowy, altówkę, wiolonczelę, kontrabas, instrumenty perkusyjne, elektronikę, wideo oraz stroboskop. Inspiracją do powstania utworu były tajemnicze kręgi zbożowe, które pojawiały się swego czasu w okolicach położonej w wojewódzkie kujawsko-pomorskim wsi Wylatowo.