UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
28
Maja 2021
piątek
godz. 20:00
Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego
pl. Jana Pawła II nr 2, Wrocław

Carte blanche – koncert online

Wykonawcy:

Robert Kurdybacha – dyrygent, kierownictwo artystyczne, reżyseria, scenografia
Sound Factory Orchestra:
Joanna Talarek – altówka
Olgierd Żemojtel – wiolonczela
Aniela Pawłowska – kontrabas
Renata Raczyło – klarnet basowy
Mariusz Kuśnierz – saksofon tenorowy
Michał Honisz – gitara elektryczna
Dominik Maciążek – akordeon
Jakub Lechki – perkusja
Michał Kram – instrumenty perkusyjne
Piotr Bednarczyk – komputer, realizacja wideo
Paweł Lisek – realizacja wideo, reżyseria, scenografia
Studio Kompozycji Komputerowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

Program:

Koncert Studia Kompozycji Komputerowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

Magdalena Gorwa on the verge of… na altówkę, akordeon, perkusję i elektronikę (2020)
Krzysztof Rau Anchor na elektronikę (2019)
Paul Preusser (Re)Constructing a Misfit na saksofon tenorowy, gitarę elektryczną, kontrabas, perkusję i elektronikę (2009)
Sławomir Kupczak Anafora V na wiolonczelę i elektronikę (2004)
Katarzyna Bem Drone Strike na elektronikę (2019)
Piotr Bednarczyk Sentimental Rave na klarnet basowy, altówkę, wiolonczelę, kontrabas, instrumenty perkusyjne, elektronikę, wideo, stroboskop (2019)

Koncert prezentujący prace studentów i absolwentów Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, które powstały w Studiu Kompozycji Komputerowej.

Czas: 90’

Sound Factory Orchestra zrealizowała niniejszy koncert w formule pro bono, w celu wspierania wrocławskich wykonawców i kompozytorów.

Współorganizator:

Koncert będzie dostępny:

Sound Factory Orchestra / fot. archiwum zespołu
Sound Factory Orchestra / fot. archiwum zespołu

Podczas koncertu Carte blanche zabrzmią utwory absolwentów oraz studentów Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu powstałe w działającym na tej uczelni Studiu Kompozycji Komputerowej. Sound Factory Orchestra pod dyrekcją Roberta Kurdybachy zaprezentuje kompozycje sześciu artystów.

Autorką ukończonego w zeszłym roku dzieła on the verge of… na altówkę, akordeon, perkusję i elektronikę jest Magdalena Gorwa. Obecnie jest na drugim roku studiów magisterskich na kierunku kompozycja i teoria muzyki. Od kilku lat należy do Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich oraz do Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Często współpracuje ze środowiskiem teatralnym, a przedstawienia z jej muzyką są wystawiane na terenie całej Polski.

Anchor Krzysztofa Raua to kompozycja na elektronikę z 2019 roku. Została stworzona jako praca konkursowa do drugiej edycji Ogólnopolskiego Elektroakustycznego Konkursu Kompozytorskiego im. Józefa Patkowskiego w Krakowie. Zadaniem uczestników było skomponowanie utworu z wysłanych przez Akademię Muzyczną w Krakowie sampli fletowych wykonanych przez Renatę Guzik

(Re)Constructing a Misfit na saksofon tenorowy, gitarę elektryczną, kontrabas, perkusję i elektronikę to kompozycja Paula Preussera z 2009 roku. Ten wychowany w Denver w stanie Kolorado artysta mieszka obecnie we Wrocławiu. Jest autorem wielu kompozycji wokalnych i instrumentalnych, a także tych zawierających live electronics. Interesuje się sztuką improwizacji, zastosowaniem mikrotonów i rozszerzonych technik wokalnych oraz instrumentalnych. Znajduje to odzwierciedlenie w jego dziełach.

Anafora V na wiolonczelę i elektronikę Stanisława Kupczaka to utwór z 2004 roku. Powstał na potrzeby projektu Cellotronicum i po raz pierwszy zabrzmiał podczas festiwalu Musica Polonica Nova.

Przeznaczony na elektronikę Drone Strike Katarzyny Bem z 2019 roku jest muzyczną wizją ataku dronów na wyimaginowaną krainę, której mieszkańcy w wyniku inwazji przeszli gwałtowną metamorfozę. W dziele została wyrażona obawa towarzysząca zmianom, które zachodzą we współczesnym świecie tak dynamicznie, że nadążenie za nimi staje się niemożliwe.

Sentimental Rave jest kompozycją urodzonego w 1994 roku Piotra Bednarczyka. Autor przeznaczył ją na klarnet basowy, altówkę, wiolonczelę, kontrabas, instrumenty perkusyjne, elektronikę, wideo oraz stroboskop. Inspiracją do powstania utworu były tajemnicze kręgi zbożowe, które pojawiały się swego czasu w okolicach położonej w wojewódzkie kujawsko-pomorskim wsi Wylatowo.


 


Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie