UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
03
Marca 2022
czwartek
godz. 19:00
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
plac Wolności 1, Wrocław

Benedetti Elschenbroich Grynyuk Trio

Wykonawcy:

Benedetti Elschenbroich Grynyuk Trio:
Nicola Benedetti – skrzypce
Leonard Elschenbroich – wiolonczela
Alexei Grynyuk – fortepian

Program:

R. Schumann I Trio fortepianowe d-moll op. 63
W. Rihm Fremde Szene III
J. Brahms I Trio fortepianowe B-dur op. 8

Kolejne ze spotkań z muzyką kameralną w Narodowym Forum Muzyki odbędzie się z udziałem Benedetti Elschenbroich Grynyuk Trio – zespołu złożonego ze znamienitych instrumentalistów – skrzypaczki Nicoli Benedetti, wiolonczelisty Leonarda Elschenbroicha oraz pianisty Alexeia Grynyuka. Muzycy przybliżą tria fortepianowe pochodzące z literatury romantycznej, autorstwa Roberta Schumanna oraz Johannesa Brahmsa, a także dzieło napisane przez współczesnego kompozytora – Wolfganga Rihma – i określane jako „esej”.

Spotkanie Roberta Schumanna i Johannesa Brahmsa w październiku 1853 roku stanowi istotne wydarzenie w życiorysach obu kompozytorów. Podczas jednego z prywatnych recitali młodego Brahmsa, który prezentował swoje dzieła fortepianowe, Schumann momentalnie dostrzegł w nim geniusza, obwieszczając to światu na łamach „Neue Zeitschrift für Musik”. Przyjaźń łącząca artystów miała przełożenie także na ich twórczość – niemal równolegle komponowali wówczas utwory należące do tych samych gatunków, w tym chociażby w zakresie muzyki kameralnej. Mimo że ich dorobek obejmujący tria fortepianowe był niewielki, stworzyli oni uznane do dziś wzorce tego typu dzieł.

Trio fortepianowe d-moll op. 63 Schumanna powstało w 1847 roku, jako pierwsze ze zbioru trzech triów. Jego wyjątkowa ekspresyjność oraz przewodzący mu romantyczny idiom niewątpliwie wpłynęły na popularność utworu, znajdującego się dziś w żelaznym repertuarze muzyki kameralnej. Skomponowane na początku 1854 roku I Trio fortepianowe B-dur op. 8 Johannesa Brahmsa ma szczególne znaczenie dla niego jako kompozytora muzyki kameralnej – wyznacza symboliczną cezurę rozpoczynającą jego intensywnie rozwijającą się karierę. Pod koniec życia Brahms powrócił do dzieła, wprowadzając modyfikacje nadające mu nową jakość. Utwór stanowi więc pewną klamrę życia i twórczości kompozytora uważanego już wówczas za jednego z największych w dziejach. Efektowny cykl Wolfganga Rihma Fremde Szenen I–III, powstał w latach 1982–1984 i przeznaczony na skrzypce, wiolonczelę oraz fortepian, to z kolei przykład dobrze zakorzenionego dzieła w historii muzyki nowej. Co istotne, jest to zarazem osobiste wyznanie uwielbienia dla Roberta Schumanna.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Strefa I - poziom -1 Ostatnie miejsca
  • Bilet VIP
55 PLN
Strefa II - poziom -1 Ostatnie miejsca
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
40 PLN
30 PLN
20 PLN
Strefa II - poziom 0 Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
40 PLN
30 PLN
20 PLN

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 5
27
stycznia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Violoncello piccolo
Wrocławska Orkiestra Barokowa
09
lutego 2022 | środa
godz. 20:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna
Mischa Maisky gra Bacha
 
Ostatnie miejsca: 25
10
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Stradivari Quartet
 
17
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Źródło Aretuzy
Ch. Danowicz / R. Morawski
Ostatnie miejsca: 42
10
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Czarodziejski kontrabas
J. Skoczek / P. Jabłczyński
Ostatnie miejsca: 23
17
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Tria i sonaty
Nizioł / Pujanek / Daroch
Ostatnie miejsca: 40
31
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Szymon Nehring i Lutosławski Quartet
B. Bartók / D. Szostakowicz
Ostatnie miejsca: 42
21
kwietnia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Na początek i koniec czasu
Van Vauve / Gallardo / Pujanek
05
maja 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
La resurrección del ángel
Baltic Neopolis Virtuosi
09
czerwca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Nokturn i Tarantella
Sophie Pacini / Szymanowski Quartet

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie