UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
09
Lutego 2022
środa
godz. 20:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Mischa Maisky gra Bacha

Wykonawcy:

Mischa Maisky  – wiolonczela

Program:

 J.S. Bach I Suita G-dur na wiolonczelę solo BWV 1007, IV Suita Es-dur na wiolonczelę solo BWV 1010, V Suita c-moll na wiolonczelę solo BWV 1011

Mischa Maisky / fot. Andrej Grilc
Mischa Maisky / fot. Andrej Grilc

Mischa Maisky należy do najbardziej rozpoznawalnych i cenionych wirtuozów wiolonczeli naszych czasów. Podczas recitalu w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki ten legendarny artysta zaprezentuje swoje interpretacje kanonicznych suit wiolonczelowych Johanna Sebastiana Bacha. To nie tylko dzieła stanowiące podstawę repertuaru przeznaczonego na ten instrument, ale też kompozycje fascynujące kolejne pokolenia miłośników muzyki.

Sześć suit wiolonczelowych Johanna Sebastiana Bacha powstało prawdopodobnie podczas pobytu kompozytora w Köthen, czyli pomiędzy 1717 a 1723 rokiem. Dziś są one uważane za jedne z najważniejszych dzieł w dorobku lipskiego kantora i uchodzą za najważniejsze kompozycje przeznaczone na wiolonczelę solo. Doczekały się także niezliczonych opracowań na inne instrumenty. Jednak przez wiele lat utwory te praktycznie nie były wykonywane. Uważano je za pedagogiczne i mało atrakcyjne dla szerokiego grona odbiorców. Sytuacja zmieniła się diametralnie w drugiej połowie lat 30. XX wieku, kiedy suity nagrał hiszpański wiolonczelista Pablo Casals. Artysta ten szybko przywrócił należne im miejsce w repertuarze, a melomani mają obecnie do dyspozycji liczne rejestracje całego zbioru, wśród nich także wersję zagraną przez Mischę Maisky’ego.

Suita w ujęciu barokowym jest zbiorem tańców, nic więc dziwnego, że każda z tych autorstwa Bacha zbudowana jest dość podobnie. Część pierwsza to zawsze Preludium, druga to utrzymane w parzystym metrum spokojne Allemande, po którym solista wykonuje skoczny taniec francuski w metrum trójdzielnym – Courante. Czwarte miejsce należy do powolnej hiszpańskiej Sarabande. Ogniwo piąte to Minuet, Bourrée lub Gavotte. Zakończeniem każdej ze suit jest szybki angielski taniec – Gigue. Pomimo pozornie schematycznej konstrukcji bogactwo inwencji zawarte w tych dziełach i zaklęta w nich głębia emocji są w stanie poruszyć dzisiejszego słuchacza.

Podczas wrocławskiego recitalu Mischa Maisky wykona I Suitę G-dur, IV Suitę Es-dur oraz V Suitę c-moll. Preludium otwierające pierwsze z tych dzieł jest najbardziej znanym ogniwem ze wszystkich suit wiolonczelowych Bacha, doczekało się też niezliczonych opracowań na inne składy. IV Suita Es-dur, choć pod względem urody brzmieniowej nie ustępuje pozostałym, jest dla wykonawcy wyjątkowo niewdzięczna ze względu na tonację zastosowaną przez kompozytora. Najbardziej znanym ogniwem V Suity c-moll jest melancholijna Sarabanda, przez wielu wiolonczelistów uważana za najwybitniejsze i najgłębsze dzieło Bacha przeznaczone na ten instrument.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Ostatnie miejsca
  • Bilet VIP
  • Bilet VIP - os. zaszczepiona
110 PLN
110 PLN
I kategoria Dostępne
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
  • I kat - Bilet normalny - os. zaszczepiona
  • I kat - Bilet ulgowy - os. zaszczepiona
85 PLN
70 PLN
85 PLN
70 PLN
II kategoria Brak
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
  • II kat - Bilet normalny - os. zaszczepiona
  • II kat - Bilet ulgowy - os. zaszczepiona
  • NFM dla Młodego Muzyka - os. zaszczepiona
70 PLN
55 PLN
40 PLN
70 PLN
55 PLN
40 PLN

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 5
27
stycznia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Violoncello piccolo
Wrocławska Orkiestra Barokowa
Ostatnie miejsca: 25
10
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Stradivari Quartet
 
17
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Źródło Aretuzy
Ch. Danowicz / R. Morawski
03
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Benedetti Elschenbroich Grynyuk Trio
 
Ostatnie miejsca: 42
10
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Czarodziejski kontrabas
J. Skoczek / P. Jabłczyński
Ostatnie miejsca: 23
17
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Tria i sonaty
Nizioł / Pujanek / Daroch
Ostatnie miejsca: 40
31
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Szymon Nehring i Lutosławski Quartet
B. Bartók / D. Szostakowicz
Ostatnie miejsca: 42
21
kwietnia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Na początek i koniec czasu
Van Vauve / Gallardo / Pujanek
05
maja 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
La resurrección del ángel
Baltic Neopolis Virtuosi
09
czerwca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Nokturn i Tarantella
Sophie Pacini / Szymanowski Quartet

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie